Skocz do zawartości

pulsacyjny "OSA"


NO_LIMITS

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przywoluje do porzadku - pozna noca posprzatam ten smietnik.

Niech kolega NO_LIMITS w spokoju sobie dziala, a efekty (takie czy inne) bedziemy podziwiac jak skonczy.

Prosze trzymac sie tematu !!!

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Paweł Praus, kolego, pokaż silnik pulsacyjny który ty ZROBIŁEŚ, a dopiero później zacznij krytykować innych.

 

A najlepiej pokaż jak domowymi sposobami wykonać ten silnik pulsacyjny metodą wyoblania. Jestem bardzo ciekaw, jak będzie potrzeba kupię sobie do tego celu nawet nowy mikser i toster.

 

jestem bardzo ciekaw wyników prac i nie skazywałbym projektu tak bezwzględnie na niepowodzenie.

soł du aj, czyli że niby - i ja też :) A nawet w przypadku niepowodzenia, zawsze to jakieś nowe doświadczenie.
Opublikowano

odpowiem na jednego posta bo mnie to zaciekawiło, z kąd wziąłeś informacje o gładkości wewnętrznych ścianek, czy sam to wymyśliłeś (proszę o źródło)? jeśli tak żeczywiście jest to trzeba się będzie bardziej przyłożyć, ale nie jest to niewykonalne ;)

 

wyoblanie, do zaworowych tak, prosta róra z jednym rozszerzeniem, ale z bezzaworowcami było by już ciężej (przynajmniej tych w stylu LH)

 

miałem dzisiaj odpalić ale zadzwonił JasQ no i chwilke polataliśmy patykami, wszystko jest już gotowe, czeka tylko na odrobine czasu

 

troche zmieniłem koncepcje, sprawdziłem dzisiaj wszystkie stopy bez konieczności robienia silnika za każdym razem, odlane wcześniej blaszki rozzarzylem elektrycznie przez 5, 10, 20, 30 min. do temp. cimnego i jasnego zaru i jest :jupi: po godzinie wybrałem faworyta :D ten stop z którego wykonana jest obecnie OSA odpadł w przedbiegach :lol: ale jeśli odpali to wykonanie go z innego stopu to już nie problem, byle odpalił

 

możliwe że silniczek będzie zbyt mały żeby zadziałać na propanie butanie? wszystkie mikrusy sa zasilane acetylenem nie propanem, ciekawe dlaczego? jeśli nie zadziała na propanie, sprobuje innych paliw, jeśli dalej to nic nie da to sprobuje zmienić wymiary, moze razem cos pokombinujemy? zachęcam do szukania, liczenia, udzielania się, umieszczania projektów, słowem wszystkiego co związane jest z tematem ;)

Opublikowano

NO_LIMITS, a stąd

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2643

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2644 są to wybrane fragmenty drugiego wydania książeczki pt.: "Budujemy silniki do modeli latających" autorstwa mgr inż. T. Dziulaka, R. Flacha oraz inż. R. Witkowskiego wydanej w roku pańskim 1954 w Warszawie nakładem Wydawnictwa MON w ilości 10000 egzemplarzy...Którą to posiadam, mam również i wydanie pierwsze tejże ale akurat ta wpadła mi do ręki wcześniej.

strejla_u, jedynie dzięki wrodzonej uprzejmości i umiłowaniu pokoju nie odpowiem na Twoje jakże niskich lotów zaczepki....

NO_LIMITS, czy ja Ciebie krytykuję czy staram się pomóc???

BTW popracuj nad ortografią i stylistyką bo ciężko Twoje posty przeczytać. :)

Opublikowano

No Limits - nie trzymaj juz nas tak dlugo w napieciu -znajdz czas i odpal to malenstwo ! nawet jakby Ci sie to wszystko mialo po 2 sekundach roztopic ,to pokaz ten film...w tym wypadku jestem bardzo sceptyczny ,bo wiem do jakiego stopnia potrafia rozzarzyc te "piekielne rury"...pokaz film nawet jakby mialo tylko huknac i blysnac lub tylko blysnac i huknac...

Zycze powodzenia Janeczek

Opublikowano

Silnik pulsacyjny który da paręset gram ciągu mozna zbudować bez deficytowych i trudno osiągalnych materiałów jak stal zaroodporna.Mozna to wszystko zastąpić zwykłym materiałem tzn. dyfuzor ze zwykłej blachy 0,4-0,6 mm a zawory z blachy stalowej wystarczy zastosować tłumik płomienia i taki silnik zadziała oczywiscie jego zywotnosc będzie mniejsza jak produkt fabryczny.Zawory listkowe robi sie jako pojedyncze (łatwiej wymieniać).Głowica wcale nie musi być toczona z bloku np.PA6. Sa rozwiazania ,które ten element upraszczają..Do zapłonu potrzebna jest duża pompa do pompowania np.pontonów i zimny ogień lub wbudować świecę żarową.Dla chcącego nic trudnego.Silnik bezzaworowy nie wart jest wkładu pracy bo efekt jest mizerny.Tak jak działa silnik pulsacyjny to mało co tak działa w modelarstwie.To cholerstwo słychać na 1 km.1 L benzyny znika w kilka minut przynajmniej tak moje żarły paliwo.Fabryczne silniki są rzecz jasna znacznie lepsze ale cena itd.Mam jeszcze dwa takie silniki do wykonczenia tzn komplet zaworków ze stali żaroodpornej dwa dyfuzory ze stali żaroodpornej i bloki PA 6 fi 65 mm do wytoczenia głowic moge to odstąpić zainteresowanym za parędziesiąt zł.Mam takze ksążke w formie cyfrowej o obliczaniu i budowie silnika pulsacyjnego.Propozycje na priv

Opublikowano

.....no ale po to jest "OSA" by to sprawdzić, życzcie mi powodzenia ;)

Proszę na mnie tego nie sprawdzać nie po to tu jestem.

 

Czekam na rezultaty prac naukowo-badawczych. Mimo wszystko powodzenia.

Opublikowano

jager podaj mi proszę jakiegoś normalnego maila lub nr tela bo moje wiadomości na PW nie chcą do Ciebie się wysyłać...

Janku biorąc pod uwagę różnice w prędkościach rozchodzenia się światła i dźwięku to najpierw błyśnie, a potem huknie....

Opublikowano

W temacie silnika zapadła jak widzę cisza.

A ja mam takie pytanie, które urodziło się gdy ostatnimi czasy kontemplowałem wzór kafelków siedząc na muszli fajansowej: Czy dodanie kierownic strug w miejscu gdzie komora spalania przechodzi w rurę wylotową, nadających wylatującym gazom ruch obrotowy poprawiłoby czy pogorszyło sprawność silnika?

Opublikowano

no to mamy nowy rok akademicki i dzięki temu trochę mniej czasu na zabawe ;) na forum zagranicznym dowiedziałem sie że takie maleństwo zaskoczy jedynie na acetylenie, wiec troche trzeba będzie poczekać, w dodatku niespodziewanie przyspieszyły prace nad większym bratem tego mikrusa

 

nowy większy będzie miał:

-miejsce na świecę żarową (gwint dla typowych świec żarowych)

-spiralę waporyzującą paliwo ciekłe

-korpus z nowego stopu

-mozliwość zamocowania dopalaczy

 

takie rozwiązanie stosuje się czasem do silników rakietowych, aby nadać im (całym rakietom) ruch obrotowy który stabilizuje ich lot (efekt żyroskopowy), teoretycznie sprawnośc się raczej zmenijszy, w jakim celu chcesz nadac gazom ruch obrotowy?

Opublikowano

Zastanawiałem się tylko czy delikatne podkręcenie gazów nie spowoduje że będą się one poruszać w rurze wylotowej szybciej (tj. że uspokoi to troszkę przepływ) i w efekcie będziemy mieli większy ciąg.

Opublikowano

wydaje mi sie ze moze to spowodowac rozbicie fali uderzeniowej, zaklucenie przeplywu, ale tego nie jestem w stanie w zaden sposob sprawdzic ;)

 

fala naddzwiekowa tworzy na powierchni wewnetrznych scianek torusowy wir ktory porusza się wzdłuż ścianek, efekt Coandy powoduje ze na powierzchni wewnętrznej tworzy się warstewka "smarująca" ;) wytworzona z szybko poruszających się gazów wylotowych, dlatego miałem watpliwości co do tego że gładkość czy chropowatośc wewnętrznych ścianek ma wpływ na sprawnośc silnika, chyba że muwiąc o gładkości mamy na myśli jakieś wieksze przeszkody w środku silnika rzedu 1-2 lub więcej mm (właśnie takie blaszki jak opisałeś)

 

ale może to też prowadzic do lepszego wymieszania gazów i polepszenia parametrów, ktoś na zagranicznym forum zastosował takie blaszki (przy komorze spalania) nie zakręcały gazów ale powodowały zawirowania co miało poprawić mieszanie gazów przed kolejną eksplozją

 

acetylen mam miec juz w przyszłym tygodniu

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.