Gość Anonymous Opublikowano 26 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2009 Witam Sezon powoli się kończy i wkrótce przyjdzie czas pomyśleć o przyszłym. Chciałbym nauczyć się akrobacji modelem F3A. Mam do dyspozycji silniki ASP FS91 4-t i OS46AX. Jaki model możecie doradzić? Moje doświadczenie to dwa sezony na trenerkach górno i dolnopłatach, czy nie jest to za mało by przejśc na F3A? Czy na tym etapie poradzę sobie z bezpiecznym oblotem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kogutos Opublikowano 26 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2009 Ja mam tylko doświadczenie z modelami CM Pro. Miałem Magpie i obecnie latam Lark'iem a szykuję Leo. Modele latają prawidłowo,zero trymowania,jak po sznurku. Bardzo bardzo mi pasował model Magpie,szybki,stabilny,nie ciężki,zwrotny.Taki mały rozbójnik.Żałuję trochę,że zamieniłem go na Lark'a. Magpie latał świetnie.Lark jest już przyciężkawy dlatego lepszym wyjściem jest iść od razu w Leo ,który mierzy sobie 1,74 rozp. Natomiast do silniczka ,który posiadasz OS 46 zdecydowanie Magpie. Do tego FS 91 to Lark lub Swallow.Tyle jeśli chodzi o Cm Pro. Magpie z ST 51 ważył 2,46kg a Lark z ST75 waży gdzieś 3,10kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawek_9000 Opublikowano 26 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2009 poradzisz sobie, bo F3A latają lepiej niż trenerki. Ja po 3 miesiącach trenerków zacząłem latać Swallowem CMPro. Ale Swallow trochę za ciężki na ASP91 , dobrze by było zrobić go lżej (dać serwa 38g, wstawić serwa z tyłu kadłuba na wysokość i kierunek bo wyważenie jest zbyt przednie, no i podwozie zmienić na takie z drutu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przytek Opublikowano 26 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2009 Do tego ASP 91 podzielam opinię Kogutosa i myślę że akurat ten model jako pierwsza akrobatka "F3A" bedzie ok: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6619 Zobaczysz jaka jest różnica miedzy modelami F3A a trenerkami a przy okazji ten ASP nie rozgoni Ci modelu tak abys nie wiedzial co sie dzieje . Po lataniu z tym silnikiem i tym modelem zatęsknisz za większą mocą ale ten krok "pomiędzy" na pewno się przyda. F3A klub spokojnie tym wykręcisz. Pytanie tylko czy chcesz nauczyć się akrobacji, czy akrobacji w stylu F3A? Pytanie istotne bo do samej akrobacji wybór dobrych modeli dla Twoich silników jest o wiele, wiele większy. Na pewno sobie poradzisz ponieważ modele F3A nie są czymś strasznym do latania. Wyregulowanym i ustawionym modelem lata się o wiele przyjemniej niż modelami nie F3A - te są specjalnie konstruowane pod precyzyjną akrobację i dlatego ładniej i łatwiej się ją wykonuje. Nie mylić z 3D!!! Ja trenuję akrobację F3A na Leo 110 z CMPro z Yamadą FZ110S i takiego zestawu Ło Matko!!! na pewno nie poleciłbym na początek Na pelnym gazie rakietoplan w pionie i poziomie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 Ten SWALLOW podoba mi się bardzo. Można znaleźć sporo negatywnych wypowiedzi na temat modeli CM-PRO ale jak widze w F3A jest ok. Co do silników to rozważam też OSa 75AX. Motorek ASP, który posiadam jest fajny ale wymaga częstych regulacji i o ile w trenerku mi to nie przeszkadzało to tu może być problemem. Potrafi w locie stracić połowę mocy, wtedy ładnie lądujemy, regulujemy motorek i w górę. W swallow byłby to silnik na styk, rozregulowanie w locie mogłoby nastręczyć kłopotów. Sprostujcie jeśli się mylę. Jak te modele spisują się przy zatrzymaniu silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przytek Opublikowano 30 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 W kazdym modelu wolne i wysokie obroty nalezy wyregulowac to niezalezne od typu modelu. W Leo oraz jak podejrzewam swallow silnik gasnie i co zrobic..... trzeba ladowac i nie ma problemu To co nazywasz regulacja "na styk" jest moim zdaniem przesada, ASP ma niezla moc i lekkie np przelanie nie spowoduje tego ze lot bedzie nieudany. Pokrecisz sporo dobrych, ladnych figur spoko:) Polecam zalaminowanie calego obszaru z wrega wlacznie mocowania silnika tkanina 50gr/m2 zywica epoksydowa plus wzmocnienie mocowania podwozia. Oryginalne jest do kitu. To sa slabe punkty CMPro. Po wzmocnieniu modele sa OK reszta konstrukcji jest bez zarzutu, lekka i wytrzymala ale to dwa slabe punkty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 W kazdym modelu wolne i wysokie obroty nalezy wyregulowac to niezalezne od typu modeluPrzytek nie zrozumiałeś. Wiem, że wysokie i niskie trzeba regulować osobno, chodziło mi o to że mój ASP ma kaprysy jak stara panna. I nie chodziło mi o regulację na styk ale o to, że jest to min. zalecany 4t do tego modelu a więc teoretycznie "na styk". Poza tym dzięki za wskazówki. Te wzmocnienia aż tak konieczne? Jakiej średnicy są kółka? Jak znasz jeszcze jakieś alternatywy dla swallowa to dawaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przytek Opublikowano 3 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 Tutaj masz przykladową okazje model Wolfganga Matta saphir gotowy z serwami graupnera, silnikem webra 13s z pompa paliwową i nawet aku do odbiornika za ~ 1000 zlotych toż to za darmo ))) Takich okazji w PL nie spotkasz To warto kupic i sprzedac z zyskiem na czesci hehehe Dodam. ze do nauki F3A model jest wysmienity:) Akrobatický model F3A Saphir RC modely › letadla › spal. motor Prodám tento starší nebouraný model o rozpětí 1800mm. Trup modelu je balsový,křídlo je ps+balsa,potah folie.V modelu je motor Webra 13 s palivovou pumpou.Podvozek je zatahovací.Model je osazen servy Graupner.V modelu ponechám i baterie. Stačí vložit přijímač a letíte.Model má vynikající letové vlastnosti,motor je stoprocentně spolehlivý.Bližší info. na tel. 737931426 nebo email. Vzhledem k velikosti modelu nutný osobní odběr. Cena: 5 500 Kč tel.: 737931426, Jirka e-mail: jirivales71@seznam.cz region: Jihočeský kraj změněno: 3.10.2009 19:14, inzerát č. 251134 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 Podaj link bo narazie czeski film Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przytek Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 To jest ogloszenie z modelbazaru czeskiego o sprzedazy uzywanego modelu. Skopiowalem cale i masz je powyzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.