sebka34 Opublikowano 29 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 tutaj widać tą różnice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebka34 Opublikowano 10 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 czy to jest normalne, ze po podłączeniu zasilania serwa wydają jakis taki dźwięk jak by sie tam tryby tarły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Linux Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 Jeśli chodzi o taki nie wielki zgrzyt, to tak, wtedy się przesuwają do pozycji neutralnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebka34 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 tak niewielki zgrzyt lecz przez cały czas jak jest podłączone zasilanie i nie ruszam drążkami nadajnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 k niewielki zgrzyt lecz przez cały czas jak jest podłączone zasilanie i nie ruszam drążkami nadajnikaU mnie też występuje taka sytuacja, najczęściej wystarczy ruszyć lekko drążkiem i problem znika - przynajmniej na jakiś czas Ja sobie tym głowy nie zawracałem, może nie latam dużo, ale spadku żywotności serw nie zauważyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebka34 Opublikowano 11 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 ok. Czyli uznajemy to za normalną rzecz i nie zawracamy tym sobie głowy. dziekuje za informacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebka34 Opublikowano 15 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 w jaki sposób mam wyważyć swój model ? gdzie zamocować lipola. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł R Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 Zobacz na planach gdzie ma środek ciężkości potem ułóż go skrzydłami na palcach tak aby palce leżały tam gdzie powinien być SC - najłatwiejszy sposób. Lipolem właśnie sobie ten SC dokładnie wymierzysz poprzez przesuwanie go przód - tył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebka34 Opublikowano 15 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 na planach http://www.alexrc.com/users/skazoo/rwd/rwd5.pdf by Skazoo... nie ma podanego środka ciężkości i dlategonie wiem jak go wyważyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł R Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 Wg Skazzo środek ciężkości powinien być około 50mm od krawędzi natarcia Środek ciężkości modelu powinien się znajdować od 41 do 55mm od krawędzi natarcia przy kadłubie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebka34 Opublikowano 15 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 Sory to mój pierwszy model niektórych żeczy nie rozumiem tak jak wy. Krawędz natarcia tzn. początek skrzydła patrząc od przodu? jak samolot ułoże skrzydłami na plecach to jak te palce podkładam gdzie? SC od 41-55 ale to jest zależne od sposobu wykonania materiałów i wagi całkowitej mi sie wydaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturrro Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Krawędz natarcia tzn. początek skrzydła patrząc od przodu?Dokładnie tak. jak samolot ułoże skrzydłami na plecach to jak te palce podkładam gdzie?Samolotu nie kładziesz na plecach tylko podkładasz palce od spodu skrzydła w miejscu założonego ŚC - model ma zawisnąć na czubkach palców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebka34 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 dziękuje za pomoc teraz już rozumiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebka34 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 dziwne piski z silnika przy podłączeniu prądu czy to normalne ? i druga sprawa kupiłem silnik Hangar-WA22-12-10 silnik jest z piastą do montażu śmigła lesz średnica wału piasty jest większa od średnicy otworu w śmigla, co sie robi w takich przypadkach rozwierca, czy kupuje odpowiednie śmigło ? podobnie jest z piastą do montażu śmigła na gumkę. Jutro jadę do Łodzi wiec mógłbym wymienić. śmigła to - GWS EP-09x47 - GWS EP-80x40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturrro Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 dziwne piski z silnika przy podłączeniu prądu czy to normalne ?To zależy w jakim momencie te "piski" się pojawiają - tylko chwilę po podłączeniu zasilania, czy cały czas? i druga sprawa kupiłem silnik Hangar-WA22-12-10 silnik jest z piastą do montażu śmigła lesz średnica wału piasty jest większa od średnicy otworu w śmigla, co sie robi w takich przypadkach rozwierca, czy kupuje odpowiednie śmigło ? podobnie jest z piastą do montażu śmigła na gumkę. Jutro jadę do Łodzi wiec mógłbym wymienić.Jeśli się nie mylę, średnica osi silnika (nie piasty) ma 3mm. Kiedy śmigło ma mniejszy otwór niż średnica piasty, można to rozwiercić np. czymś takim: http://perfecthobby.com/detale.html?id=1963Ale w komplecie masz też "piastę do montażu śmigła na gumkę", inaczej prop-saver. Nie chce mi się wierzyć, że otwór w prop-saverze ma mniej niż 3mm. No i chyba nie chcesz montować go na piaście? Zdejmij z osi silnika piastę i załóż prop-saver. :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebka34 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 Mała poprawka piasta na wał silnika pasuje idealnie lecz śmigło na tą piaste już nie, gdyż średnica piasty jest grubsza niż otwór w śmigle. W komplecie była tylko piasta do montażu śmigła przy pomocy nakrętki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturrro Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 Mówiłeś też coś o mocowaniu na gumkę... No dobra, jeśli nie masz to najlepiej zakup sobie właśnie prop-saver - nie będziesz miał problemów z mocowaniem a przy okazji, jeśli nie bardzo umiesz jeszcze latać, pomoże Ci on oszczędzić kilka śmigiełek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebka34 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 Złożone wszystko pasuje jak ideał teraz tylko musze poczekać az pogoda dopisze i pierwszy próbny lot. Dziękuje wszystkim za pomoc przy budowie, tym co wierzyli i nie wierzyli we mnie. DZIEKUJE !!! P.S mam mocowanie śmigła na gumkę dokupiłem 10 zł kosztowało lecz z jednej strony na tym prop-saver.jest stoczone na mniejszy pierścien a z drógiej strony na większy lecz śmigło GWS09x47 nie pasuje w żaden sposób trzeba by było rozwiercić otwór w śmigle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebka34 Opublikowano 27 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 A więc już po pierwszym locie, pewnie wielu z was pomyśli że nie powinienem wzbić sie w powietrze, ale tak jak u Piotrka_SGM na filmie mój samolot podwieszony do sufitu skrecał cały czas w jedną stronę,ustawiłem to wychyleniem silnika w przeciwnym kierunku i było dobrze podwieszony latał prosto.Lecz gdy pojechałem z nim polatać postawiłem go na asfalcie i samolot skręcał w prawo jadąc w przód powinienem to poprawić lecz dodałem gazu i poszedł do góry lecz skręcał w prawo i oczywiście wywrotka na plecy i kret już po naprawie modelu.Dlaczego wisząc podwieszony na suficie leci prosto tzn nie obraca sie samoczynnie wokół własnej osj, a jak postawie go na asfalcie to nie potrafi jechać prosto ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 Witam Jeżeli w locie leci prosto a tylko podczas kołowania na ziemi skręca, winy szukaj w ustawieniu podwozia. Może kółko ogonowe jest lekko skręcone, może prawe kóło od podwozia ma większe opory toczenia, może koła nie mają zbieżności, itd., itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.