Skocz do zawartości

chciałbym zacząć przygode z modelami rc


sebka34

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 123
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Gość Anonymous

k niewielki zgrzyt lecz przez cały czas jak jest podłączone zasilanie i nie ruszam drążkami nadajnika

U mnie też występuje taka sytuacja, najczęściej wystarczy ruszyć lekko drążkiem i problem znika - przynajmniej na jakiś czas :) Ja sobie tym głowy nie zawracałem, może nie latam dużo, ale spadku żywotności serw nie zauważyłem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz na planach gdzie ma środek ciężkości potem ułóż go skrzydłami na palcach tak aby palce leżały tam gdzie powinien być SC - najłatwiejszy sposób. Lipolem właśnie sobie ten SC dokładnie wymierzysz poprzez przesuwanie go przód - tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory to mój pierwszy model niektórych żeczy nie rozumiem tak jak wy.

Krawędz natarcia tzn. początek skrzydła patrząc od przodu?

jak samolot ułoże skrzydłami na plecach to jak te palce podkładam gdzie?

SC od 41-55 ale to jest zależne od sposobu wykonania materiałów i wagi całkowitej mi sie wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krawędz natarcia tzn. początek skrzydła patrząc od przodu?

Dokładnie tak.

 

jak samolot ułoże skrzydłami na plecach to jak te palce podkładam gdzie?

Samolotu nie kładziesz na plecach tylko podkładasz palce od spodu skrzydła w miejscu założonego ŚC - model ma zawisnąć na czubkach palców.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne piski z silnika przy podłączeniu prądu czy to normalne ?

i druga sprawa kupiłem silnik Hangar-WA22-12-10 silnik jest z piastą do montażu śmigła lesz średnica wału piasty jest większa od średnicy otworu w śmigla, co sie robi w takich przypadkach rozwierca, czy kupuje odpowiednie śmigło ? podobnie jest z piastą do montażu śmigła na gumkę. Jutro jadę do Łodzi wiec mógłbym wymienić.

śmigła to

- GWS EP-09x47

- GWS EP-80x40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne piski z silnika przy podłączeniu prądu czy to normalne ?

To zależy w jakim momencie te "piski" się pojawiają - tylko chwilę po podłączeniu zasilania, czy cały czas?

 

i druga sprawa kupiłem silnik Hangar-WA22-12-10 silnik jest z piastą do montażu śmigła lesz średnica wału piasty jest większa od średnicy otworu w śmigla, co sie robi w takich przypadkach rozwierca, czy kupuje odpowiednie śmigło ? podobnie jest z piastą do montażu śmigła na gumkę. Jutro jadę do Łodzi wiec mógłbym wymienić.

Jeśli się nie mylę, średnica osi silnika (nie piasty) ma 3mm. Kiedy śmigło ma mniejszy otwór niż średnica piasty, można to rozwiercić np. czymś takim: http://perfecthobby.com/detale.html?id=1963

Ale w komplecie masz też "piastę do montażu śmigła na gumkę", inaczej prop-saver. Nie chce mi się wierzyć, że otwór w prop-saverze ma mniej niż 3mm. No i chyba nie chcesz montować go na piaście?

 

Zdejmij z osi silnika piastę i załóż prop-saver. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiłeś też coś o mocowaniu na gumkę... No dobra, jeśli nie masz to najlepiej zakup sobie właśnie prop-saver - nie będziesz miał problemów z mocowaniem a przy okazji, jeśli nie bardzo umiesz jeszcze latać, pomoże Ci on oszczędzić kilka śmigiełek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złożone wszystko pasuje jak ideał teraz tylko musze poczekać az pogoda dopisze i pierwszy próbny lot.

Dziękuje wszystkim za pomoc przy budowie, tym co wierzyli i nie wierzyli we mnie.

DZIEKUJE !!!

P.S mam mocowanie śmigła na gumkę dokupiłem 10 zł kosztowało lecz z jednej strony na tym prop-saver.jest stoczone na mniejszy pierścien a z drógiej strony na większy lecz śmigło GWS09x47 nie pasuje w żaden sposób trzeba by było rozwiercić otwór w śmigle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc już po pierwszym locie, pewnie wielu z was pomyśli że nie powinienem wzbić sie w powietrze, ale tak jak u Piotrka_SGM na filmie

mój samolot podwieszony do sufitu skrecał cały czas w jedną stronę,ustawiłem to wychyleniem silnika w przeciwnym kierunku i było dobrze podwieszony latał prosto.Lecz gdy pojechałem z nim polatać postawiłem go na asfalcie i samolot skręcał w prawo jadąc w przód powinienem to poprawić lecz dodałem gazu i poszedł do góry lecz skręcał w prawo i oczywiście wywrotka na plecy i kret :( już po naprawie modelu.Dlaczego wisząc podwieszony na suficie leci prosto tzn nie obraca sie samoczynnie wokół własnej osj, a jak postawie go na asfalcie to nie potrafi jechać prosto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jeżeli w locie leci prosto a tylko podczas kołowania na ziemi skręca, winy szukaj w ustawieniu podwozia. Może kółko ogonowe jest lekko skręcone, może prawe kóło od podwozia ma większe opory toczenia, może koła nie mają zbieżności, itd., itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.