motyl Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Prąd pobierany przez silnik zależny jest od oporu jaki silnik musi pokonać. (mniejszy opór - mniejszy prąd i odwrotnie). Więc prąd jaki pobiera silnik nie jest zależny od napięcia go zasilającego tylko od oporu czyli wielkość śmigła ma tu decydujące znaczenie. Te dwa zdani anapisane osobno maja sens ale niestety napisane razem sa bezsensu !! !! W zalezności od zastosowaego śmigło, wzrasta MOC pobierana !!. A jak wiadomo MOC to iloczyn prądu i napięcia, i idąc dalej tym tropem jeśli zwiększymy śmigło przy U=Cons. to prąd nam wzrośnie, Natomiast jesli zwiększymy napięcie przy niezmienionym śmigle to prąd zmaleje, jest to czysta fizuka i nic nie zmienisz. Drobnym zamieszaniem charakteryzuje się tu regulator silnika 3f, który to przy wyzszym napięciu "stara się" wykręcić wyzsze obroty, ale to już pomijam
marcin133 Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Jacqubes -- :roll: Na pewno łatwiej byłoby gdybyś uruchomił silnik a już wszystko byś wiedział - oczywiście że zmiana kierunku obrotów silnika jest konieczna!! Przecież napisałem wyraźnie że śmigło ma się kręcić w lewo patrząc od przodu modelu!! Akurat Twój silnik ma się kręcić stojąc za silnikiem: - w stronę prawą jeśli napęd ciągnący - w stronę lewą jeśli napęd pchający W zalezności od zastosowaego śmigło, wzrasta MOC pobierana !!. A jak wiadomo MOC to iloczyn prądu i napięcia, i idąc dalej tym tropem jeśli zwiększymy śmigło przy U=Cons. to prąd nam wzrośnie, Natomiast jesli zwiększymy napięcie przy niezmienionym śmigle to prąd zmaleje, jest to czysta fizuka i nic nie zmienisz. Motyl masz racje tylko... Drobnym zamieszaniem charakteryzuje się tu regulator silnika 3f, który to przy wyzszym napięciu "stara się" wykręcić wyzsze obroty, ale to już pomijam Akurat w tym przypadku tego pominąć nie możesz a szkoda Chodź to co mówisz jest faktem i rzeczywiście trochę nie odpowiednio to ująłem Przecież jednym ze sposobów obniżania wielkości pobieranego prądu jest zwiększenie napięcia zasilającego z jednoczesnym zastosowaniem niskoobrotowych silników (obr/V) :oops: Pisząc to powyżej brałem pod uwagę cały czas ten sam silnik no i to że regulator będzie wkręcał silnik na wyższe obroty przy większym napięciu - dlatego tak zamieszałem (ale dobrze że zwróciłeś uwagę motyl bo racje masz)
Jacqubes Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Wykonałem nim dzisiaj kilka lotów (trwały po 20sekund). Okazuje się, że zgodnie z prognozą śmigło jest za małe. Włoże większe, tylko bede musial zakupic. Przy okazji lotów urwałem mocowanie płata, oraz lekko rozkleiłem kadłub od spodu- ale to moment roboty. Aha, a pakiet był leciutko ciepły (dużo zimniejszy niz silnik CD po locie).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.