saymons Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Witam. Wpadł w moje ręce taki oto zestaw do budowy Spitfire MK5. Zestaw wyprodukowany przez Westfield Model na podstawie planów Tony Nijhuis'a 30" Spitfire Przeleżał gdzieś w garażu parę lat. A oto on: Będzie to mój pierwszy model RC który składam i liczę na Waszą pomoc i wskazówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M61 Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Według tego artykułu http://www.tonynijhuisdesigns.co.uk/pdf/spitfire-me109.pdf model można wykonać jako Spitfire Mk V b 306 Dywizjon Myśliwski "Toruński" http://www.polishairforce.pl/dyw306zdj.html http://pfmrc.eu/album_thumbnail.php?pic_id=2874 Ale napęd trzeba zastosować nowoczesny i lekki dobrany do końcowej masy modelu . Model ma rozpietość 762 mm, długość 686 mm , ciężar AUW to 566 g wg instrukcji . Czy AUW to znaczy Airframe Unit Weight , czy AUW to All Up Weight (Gross) ? Moje są większe http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=9095 wię może wypowiedzą się bardziej doświadczeni . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saymons Opublikowano 29 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 AUW to będzie All Up Weight (Gross) bo w instrukcji jest podane to jako Flying Weight. W doborze napędu liczę na pomoc forumowiczów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 witaj jesli to Twój pierwszy RC - to lepiej poskładaj na razie go spowrotem do pudełka nie popełnisz błędu jak ja kiedyś z Corsairem... Spitfire nei jest zbyt prosty w pilotażu pomyśl o czymś z płyty/pianki epp - prawie że niezniszczalnej - naucz się latać gónopłatem a potem jakims trenerkiem dolnopłatem inaczej nasiedzisz się nad modelem i polatasz nim... 10 sekund... wiem że "klasyczna" konstrukcja to jest to - ale nie ma snesu się zrażać... jak lubisz "wojenne" samoloty - to pomysł na Piperkiem a pomaluj go w wersji L4 z pasami inwazyjnymi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mars_2000 Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Jak na tak małą rozpiętość szacowana waga AUW jest dość spora. Mam Spitfire'a o podobnych rozmiarach i waży on max. 440-450 gram co i tak jest sporo (chociaż lata jak marzenie). Dlatego też Spit o wadze takiej jak podajesz będzie z pewnością trudny w pilotażu. Natomiast, faktycznie pójdź za radą Marka i na razie jeszcze go odłóż na półkę i rozejrzyj się za czymś typowo trenerkowatym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saymons Opublikowano 30 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Wiem że nie jest to samolot do nauki latania. Mam Cessne na której uczę się latać. Do tej pory mam za sobą parę modeli z balsy ale są to szybowce i gumkowce. Spitfire będzie moim pierwszym modelem RC. Co do wagi to myślę że będzie ona niższa plany mają kilka lat i były robione jeszcze pod silnik szczotkowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Ja bym tam wsadził 10-20g silnik, pakiet 2s 400, regiel 10 i serwa 5g. Ale mnie nie słuchaj, ja zboczony jestem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackriver Opublikowano 30 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2009 Ja bym tam wsadził 10-20g silnik, pakiet 2s 400, regiel 10 i serwa 5g. Ale mnie nie słuchaj, ja zboczony jestem... ... fakt. :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saymons Opublikowano 3 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 Budowa idzie powoli. A to wszystko z braku czasu. Zdjęcia z budowy: A teraz pytanko na temat serw. Pawel_W napisałeś że byś dał serwa 5g ale czy one dadzą radę. Wiadomo im lżejsze serwo tym mniejsze zniesie obciążenie. Jakie mogą być obciążenia działające na serwa w tym modelu od czego to zależy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saymons Opublikowano 4 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 Minął już miesiąc odkąd zacząłem budowę spitka więc postanowiłem pokazać jak idą mi prace nad nim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackriver Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 A teraz pytanko na temat serw. Pawel_W napisałeś że byś dał serwa 5g ale czy one dadzą radę. Wiadomo im lżejsze serwo tym mniejsze zniesie obciążenie. Jakie mogą być obciążenia działające na serwa w tym modelu od czego to zależy? Od szybkości lotu, wielkości pow. sterowych, dokładnego wykonania bowdenów, dźwigni i zawiasów. W układzie przeniesienia serwo - ster nie mają prawa występować zacięcia i opory w ruchu. 5 gramowe serwa powinny być ok. na przykład hxt500. Sądząc po zdjęciach na lotkach serwo jest jedno, ja bym dał dwa - prostsza regulacja, róznicowe wychylenia ustawione w nadajniku itp. silnik 19 gramowy trzy fazy, regiel 10 a - następne 10 gram, regiel taki jak Ci wejdzie, akku 2 cele 350 - 400 mAh. Czyli w większości to, co mówili już koledzy wcześniej. I jeszcze jedno, zanim wszytko z wyposażenia pomocujesz, włóż luźno do kadłuba i zobacz jak wypada cg. Nie będziesz musiał później doważać be sensu. edit. Tutaj masz to ładnie wyjaśnione i podane wyposażenie i jego wagę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Model ma mieć 75cm, jak to warbird - nie ma za duzych sterów. Będzie latał szybciej, ale mniejsza powierzchnia sterów spowoduje, że siły nie będą jakieś kosmiczne. Jak dla mnie HXT500 - HXT900 dadzą radę. Skoro jedno HXT500 daje radę na lotkach w 80cm depronie i można się rozpędzić i zrobić snap rolla, to tu spokojnie po sztuce na lotkę, wysokość i kierunek wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saymons Opublikowano 27 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 Na dzisiaj Spitfire wygląda tak: Dzięki wszystkim za rady dotyczące wyposażenia. Ponieważ jest to mój pierwszy model od podstaw postanowiłem że nie będę kombinował i zrobię zgodnie z planami. Sterowanie zostawiłem tak jak było tylko za pomocą lotek i steru wysokości. Zamontowałem 2 serwa : Turnigy Napęd o parametrach zalecanych do tego modelu: HXT 2835 Regulator : Hobbyking Wszystko to waży w tej chwili 352g. Jaki pakiet zamontować do tego. Zalecany to 2200 3S, ale z takim pakietem waga będzie dużo ponad 500g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Linux Opublikowano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 O ile się nie mylę, to wybrałeś regulator przystosowany do programowania kartą, jeśli taką posiadasz to ok. Jeśli nie, to lepszy będzie http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6460&Product_Name=Hobbyking_SS_Series_25-30A_ESC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saymons Opublikowano 27 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 Tak wiem że ten jest programowalny , ale to nie jest problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.