Skocz do zawartości

Kulbutin ARF z Topmodel


Wiesiek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wlasnie zabieram sie za elektryfikacje kulbutina i mam pare pytan.Tutaj chyba ma go tylko Jurek z Rybnika(reszta nie chce sie pochwalic :D )W necie tez niewiele,najwiecej po angielsku :( a tego nieznam.Trzeba bylo 20 lat temu pojechac troche dalej :D

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2906

Tu jeszcze kulbutin z dziobem

 

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2907

Podwozie

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2909

Lotki :2xDymond D250BX BB MG 30Ncm

Sw:Dymond DS9500BB MG Digital 100Ncm

Sk:Bluebird BMS-620 MG 64Ncm

Odbiornik Graupner Smc19DS

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2908

Silnik Mega 22/20/3E

Regler 60A

Smiglo 10X6

Kolpak Graupner 42mm

 

 

 

 

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2911

Pytania:

Wrega silnika w prawo i w dol czy prosto?

Silnik sam czy z przekladnia 3,5:1(to ta na fotce),jakie smiglo?

Regulator 60A?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe model od chyba pół roku jest u mnie, lata wyśmienicie, co do skłonu i wykłonu silnika musiałbym pomierzyć, chyba że kolega Jurek pamięta, kupiłem go jako kompletnie złożony.Silnik jaki zastosował to 3720 firmy InS.Śmigło mam 14x10, jest szybki, stosowałem też 15x8 dla wolniejszego latania, zasilanie 4xLiFe. Spokojnie wystarcza na 20-25 min lotu.Polecam zastosować przekładnię i większe śmigło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Wiesiu - nie mierzyłem ! I teraz coś obrazoburczego - NIGDY NIE MIERZĘ !!! Ustalam to "z grubsza", zostawiając sobie możliwość wniesienia poprawek po pierwszych lotach. Z Kulbutinem było tak: na wał silnika założyłem rurkę węglową o długości 1m. Koniec rurki odchylony od osi 3cm w dół i 2cm w prawo patrząc od tyłu. Po pierwszych lotach wprowadzam poprawki przez włożenie podkładek. Zdarza się, że pruję wręgę silnikową i wklejam od nowa. Zmiana śmigła na inny rozmiar lub ten sam rozmiar a innej firmy wymaga regulacji od początku !!!!!

Inny silnik, o innym momencie obrotowym - z takim samym śmigłem będzie wymagał doregulowania indywidualnie.

Kulbutin - jest stosunkowo pojemny i skrzydło w miejscu mocowania serwa lotek też jest stosunkowo grube. Bez psucia profilu wejdzie serwo 15mm a jak się trochę postarasz to i 20mm. Większe znaczenie niż siła serwa ma tutaj zdolność centrowania, powrotu do neutrum. Serw, które prezentujesz nigdy nie stosowałem więc ciężko zabierać mi na ich temat głos. Zwróć uwagę na wielkości wychyleń sterów i zastanów się czy 2mm różnica na krawędzi spływu steru jest dla Ciebie akceptowalna ? Przy powolnym locie "3D" - możesz tego nawet nie zauważyć ale jak na większej wysokości uda Ci się model rozpędzić to ta 2mm różnica powiększona o siły na sterach odbierze Ci całą radość z lotu. Pozostanie " Meine kampf"...... Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.