Wiesiek Opublikowano 9 Listopada 2009 Opublikowano 9 Listopada 2009 Witam Wlasnie zabieram sie za elektryfikacje kulbutina i mam pare pytan.Tutaj chyba ma go tylko Jurek z Rybnika(reszta nie chce sie pochwalic )W necie tez niewiele,najwiecej po angielsku a tego nieznam.Trzeba bylo 20 lat temu pojechac troche dalej http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2906 Tu jeszcze kulbutin z dziobem http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2907 Podwozie http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2909 Lotki :2xDymond D250BX BB MG 30Ncm Sw:Dymond DS9500BB MG Digital 100Ncm Sk:Bluebird BMS-620 MG 64Ncm Odbiornik Graupner Smc19DS http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2908 Silnik Mega 22/20/3E Regler 60A Smiglo 10X6 Kolpak Graupner 42mm http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=2911 Pytania: Wrega silnika w prawo i w dol czy prosto? Silnik sam czy z przekladnia 3,5:1(to ta na fotce),jakie smiglo? Regulator 60A?
fischer8 Opublikowano 9 Listopada 2009 Opublikowano 9 Listopada 2009 Hehe model od chyba pół roku jest u mnie, lata wyśmienicie, co do skłonu i wykłonu silnika musiałbym pomierzyć, chyba że kolega Jurek pamięta, kupiłem go jako kompletnie złożony.Silnik jaki zastosował to 3720 firmy InS.Śmigło mam 14x10, jest szybki, stosowałem też 15x8 dla wolniejszego latania, zasilanie 4xLiFe. Spokojnie wystarcza na 20-25 min lotu.Polecam zastosować przekładnię i większe śmigło.
Wiesiek Opublikowano 9 Listopada 2009 Autor Opublikowano 9 Listopada 2009 Bogdan gdybys mogl pomierzyc sklon i wyklon silnika byloby super.
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 11 Listopada 2009 Opublikowano 11 Listopada 2009 Wiesiu - nie mierzyłem ! I teraz coś obrazoburczego - NIGDY NIE MIERZĘ !!! Ustalam to "z grubsza", zostawiając sobie możliwość wniesienia poprawek po pierwszych lotach. Z Kulbutinem było tak: na wał silnika założyłem rurkę węglową o długości 1m. Koniec rurki odchylony od osi 3cm w dół i 2cm w prawo patrząc od tyłu. Po pierwszych lotach wprowadzam poprawki przez włożenie podkładek. Zdarza się, że pruję wręgę silnikową i wklejam od nowa. Zmiana śmigła na inny rozmiar lub ten sam rozmiar a innej firmy wymaga regulacji od początku !!!!! Inny silnik, o innym momencie obrotowym - z takim samym śmigłem będzie wymagał doregulowania indywidualnie. Kulbutin - jest stosunkowo pojemny i skrzydło w miejscu mocowania serwa lotek też jest stosunkowo grube. Bez psucia profilu wejdzie serwo 15mm a jak się trochę postarasz to i 20mm. Większe znaczenie niż siła serwa ma tutaj zdolność centrowania, powrotu do neutrum. Serw, które prezentujesz nigdy nie stosowałem więc ciężko zabierać mi na ich temat głos. Zwróć uwagę na wielkości wychyleń sterów i zastanów się czy 2mm różnica na krawędzi spływu steru jest dla Ciebie akceptowalna ? Przy powolnym locie "3D" - możesz tego nawet nie zauważyć ale jak na większej wysokości uda Ci się model rozpędzić to ta 2mm różnica powiększona o siły na sterach odbierze Ci całą radość z lotu. Pozostanie " Meine kampf"...... Pozdrawiam - Jurek
Wiesiek Opublikowano 12 Listopada 2009 Autor Opublikowano 12 Listopada 2009 Dzieki Jurek Napewno to co napisales wykorzystam!!!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.