Barlu Opublikowano 10 Listopada 2009 Opublikowano 10 Listopada 2009 Witam Dostałem od kolegi z sąsiedniego forum silniczek do przewinięcia. Miałem nadzieje że podołam wyzwaniu, a tu klapa. Nawijałem go 3 razy uzwojeniem ABC. Drut jaki posiadam to 0.55mm. [bądź 0,5mm ale jestem pewniejszy ku pierwszej wersji] Jest to któryś z silników Tower Pro bądź podobnych. Złoty. Ma oryginalne magnesy. Wystarczy wymienić uzwojenie i ośkę [oś to nie problem] Zdjęcie: Nie mam przy sobie suwmiarki ale jeśli jest potrzeba dokładniejszych wymiarów, nie ma problemu, zmierzę. Nie wysyłajcie mnie na forum Alexa. Tam spędziłem dużo czasu, dużo czytałem na temat przewinięć. Ale nadal mi to nie idzie. Chciałbym alby ktoś mi mógł doradzić, na chłopski rozum, jakim uzwojeniem i w jaki sposób to nawinąć? [bo ja już siły nie mam na bez efektowne próby] Wiem że o sporo proszę. Ale może ktoś ma czas i się nudzi
bzik4 Opublikowano 14 Listopada 2009 Opublikowano 14 Listopada 2009 zdjęcie wrzuciłeś chyba bardzo duże do strasznie długo się ładuje, powiedz co się dzieje po podłączeniu regulatora, bo to że nie działa to trochę mało, drut którym go przewijasz to oczywiście drut nawojowy emaliowany i zwarcia do stojana nie masz, ile zębów i magnesów ma silnik :?: edit już wiem ile magnesów i zębów ma silnik - zdjęcie mi się wyświetliło ;D
paweltech Opublikowano 21 Listopada 2009 Opublikowano 21 Listopada 2009 Witam Może problem tkwi w nieprawidłowo wklejonych magnesach. Weź jakiś mały magnes w szczypce lub pęsetę i zbliż go do nad magnesy w silniku. Na przemian twój magnes powinien być przyciągany, a do magnesu obok odpychany. Jeżeli jest inaczej, trzeba będzie źle wklejone magnesy oderwać i po odwróceniu ponownie przykleić.
Konrad Opublikowano 21 Listopada 2009 Opublikowano 21 Listopada 2009 paweltech-silni wygląda na fabryczny więc to raczej nie będzie przyczyną,ja bym obstawiał jeśli już zwarcie uzwojenia do statora.Barlu-czy silnik po podłączeniu regla nie rusza się wogóle,buczy czy może szrpie i próbuje się kręcić tak jakby nie miał jednej fazy??
slawko_k Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 to najprostszy silnik do nawinięcia. nawijasz abcabcabc łączysz potem najprościej w gwiazdę. nawiń tyle zwoi ile dasz radę upchac powiedzmy po 16 na każdym zębie i ma działać
jager Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 Oczywiscie wszystkie uzwojenia nawijaj w jednym kierunku,przed połaczeniem sprawdz omomierzem czy nie ma przebicia uzwojenia do masy i wzgledem pozostałych dwóch uzwojeń takie cos jest najlepiej zrobic induktorem250- 500V, który słuzy do pomiaru stanu izolacji.Moze gdzies na krawędzi rdzenia jest uszkodzony lakier izolacyjny to wez i zalakieruj ponownie rdzeń, bo moze uszkadza ci izolacje drutu.Druty nawojowe są też robione w kilku klasach izolacji może masz jakis lichy drut.Ważne jest okreslenie poczatku i koncy uzwojeń.
Barlu Opublikowano 23 Listopada 2009 Autor Opublikowano 23 Listopada 2009 W sumie objawów nie pamiętam. Spróbuje nawinąć jeszcze raz, nawijam ABCABCABC za każdym razem. Drut dostałem od kolegi z sąsiedniego forum, nawijał nim silniki więc drut jest OK "paweltech" Silnik to jakiś TwoerPro. Ale jaki tego nie wiem. Nawijać, jak trzymam stator w reku łożyskiem w stronę twarzy, "przed siebie" czy "w siebie"? :shock:
slawko_k Opublikowano 23 Listopada 2009 Opublikowano 23 Listopada 2009 obojętne byle każdy ząb w ta samą stronę z taką samą iloscią zwoi
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.