Skocz do zawartości

Nawijanie nieznanego silnika.


Barlu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :D

 

Dostałem od kolegi z sąsiedniego forum silniczek do przewinięcia. Miałem nadzieje że podołam wyzwaniu, a tu klapa. Nawijałem go 3 razy uzwojeniem ABC. Drut jaki posiadam to 0.55mm. [bądź 0,5mm ale jestem pewniejszy ku pierwszej wersji]

 

Jest to któryś z silników Tower Pro bądź podobnych. Złoty. Ma oryginalne magnesy. Wystarczy wymienić uzwojenie i ośkę [oś to nie problem]

 

Zdjęcie:

 

Dołączona grafika

 

Nie mam przy sobie suwmiarki ale jeśli jest potrzeba dokładniejszych wymiarów, nie ma problemu, zmierzę.

 

Nie wysyłajcie mnie na forum Alexa. Tam spędziłem dużo czasu, dużo czytałem na temat przewinięć. Ale nadal mi to nie idzie. Chciałbym alby ktoś mi mógł doradzić, na chłopski rozum, jakim uzwojeniem i w jaki sposób to nawinąć? [bo ja już siły nie mam na bez efektowne próby]

 

Wiem że o sporo proszę. Ale może ktoś ma czas i się nudzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjęcie wrzuciłeś chyba bardzo duże do strasznie długo się ładuje, powiedz co się dzieje po podłączeniu regulatora, bo to że nie działa to trochę mało, drut którym go przewijasz to oczywiście drut nawojowy emaliowany :) i zwarcia do stojana nie masz, ile zębów i magnesów ma silnik :?:

 

edit

już wiem ile magnesów i zębów ma silnik - zdjęcie mi się wyświetliło ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Może problem tkwi w nieprawidłowo wklejonych magnesach. Weź jakiś mały magnes w szczypce lub pęsetę i zbliż go do nad magnesy w silniku. Na przemian twój magnes powinien być przyciągany, a do magnesu obok odpychany. Jeżeli jest inaczej, trzeba będzie źle wklejone magnesy oderwać i po odwróceniu ponownie przykleić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paweltech-silni wygląda na fabryczny więc to raczej nie będzie przyczyną,ja bym obstawiał jeśli już zwarcie uzwojenia do statora.Barlu-czy silnik po podłączeniu regla nie rusza się wogóle,buczy czy może szrpie i próbuje się kręcić tak jakby nie miał jednej fazy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie wszystkie uzwojenia nawijaj w jednym kierunku,przed połaczeniem sprawdz omomierzem czy nie ma przebicia uzwojenia do masy i wzgledem pozostałych dwóch uzwojeń takie cos jest najlepiej zrobic induktorem250- 500V, który słuzy do pomiaru stanu izolacji.Moze gdzies na krawędzi rdzenia jest uszkodzony lakier izolacyjny to wez i zalakieruj ponownie rdzeń, bo moze uszkadza ci izolacje drutu.Druty nawojowe są też robione w kilku klasach izolacji może masz jakis lichy drut.Ważne jest okreslenie poczatku i koncy uzwojeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie objawów nie pamiętam. Spróbuje nawinąć jeszcze raz, nawijam ABCABCABC za każdym razem.

 

Drut dostałem od kolegi z sąsiedniego forum, nawijał nim silniki więc drut jest OK

 

"paweltech" Silnik to jakiś TwoerPro. Ale jaki tego nie wiem.

 

Nawijać, jak trzymam stator w reku łożyskiem w stronę twarzy, "przed siebie" czy "w siebie"? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.