Skocz do zawartości

''bebeszki'' sky lady - kilka pytań


kakis_cro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Moja sky lady zaliczyła porządnego kreta, i mimo założonej piankowej przegrody pakiet udeżył w tył silniczka niszcząc 1 kondensator i taki czarny element znajdujący się centralnie nad wałem:|

I pytanie odnośnie tego czarnego: co to jest, do czego służy i czy może ma ktoś to na sprzedaż?

 

czarna obudowa pękła na 2 części, pozostal sam drut

Dołączona grafika

 

napisane jest: jakaś literka może N lub W 4004

Dołączona grafika

 

Teraz pytanko o regulatorek (chyba standardowo montowany w sky lady)

w jakiej kolejności przylutować kabelki prowadzące do odbiornika?

Dołączona grafika

wydaje mi się że w takiej kolejności jak na zdjęciu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak w twoim przypadku to te diody są chyba po to żeby zabezpieczać regulator przed prądem wstecznym, ale nie jestem pewien.

dokładnie tak.

Jak będziesz lutował nową, to zaznaczonym kreseczką końcem do plusa (czyli na twoim zdjęciu na lewo)

Co do urwanych przewodów, to też tak jak na zdjęciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki panowie za dobre rady.

Mam jeszcze jedno pytanie. Weszłem w posiadanie silniczka 480, i na nim kondensatorki wlutowane są odwrotnie(w porównaniu z fabrycznym silnikiem), tj 2 na górze i jeden u dołu. Czy tak też jest poprawnie, czy może źle? sądząc po ''zimnych'' lutach robił to jakiś laik (taki jak ja :) )

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odwróć sobie zdjęcie do góry nogami i już będziesz miał poprawnie :rotfl:

Przecież ważne jest to, gdzie są podłączone, a nie czy są wyżej czy niżej.

Mało tego, :idea: dla kondensatora jest nawet obojętne czy jest do góry nogami czy do dołu :lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kondensatory masz dobrze wlutowane. Zimne luty (lub ich brak) to kwestia doświadczenia. Przy większych elementach trzeba porządnie rozgrzać i czasem użyć kalafonii. Diodę wlutuj katodą (kreską) do plusa. W przeciwnym wypadku zewrze ona regulator i przepali się (prawdopodobnie szybciej niż regulator (miejmy nadzieję)) :wink:. Latasz SL na fabrycznym napędzie? Twardziel z Ciebie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.