Jump to content

''bebeszki'' sky lady - kilka pytań


kakis_cro

Recommended Posts

Witam

Moja sky lady zaliczyła porządnego kreta, i mimo założonej piankowej przegrody pakiet udeżył w tył silniczka niszcząc 1 kondensator i taki czarny element znajdujący się centralnie nad wałem:|

I pytanie odnośnie tego czarnego: co to jest, do czego służy i czy może ma ktoś to na sprzedaż?

 

czarna obudowa pękła na 2 części, pozostal sam drut

Dołączona grafika

 

napisane jest: jakaś literka może N lub W 4004

Dołączona grafika

 

Teraz pytanko o regulatorek (chyba standardowo montowany w sky lady)

w jakiej kolejności przylutować kabelki prowadzące do odbiornika?

Dołączona grafika

wydaje mi się że w takiej kolejności jak na zdjęciu

Link to comment
Share on other sites

A do czego służą diony prostownicze?

Hmm... Jak sama nazwa wskazuje do - do prostowania. Czyli do zamiany napięcia zmiennego na stałe. Jednak w twoim przypadku to te diody są chyba po to żeby zabezpieczać regulator przed prądem wstecznym, ale nie jestem pewien.
Link to comment
Share on other sites

Jednak w twoim przypadku to te diody są chyba po to żeby zabezpieczać regulator przed prądem wstecznym, ale nie jestem pewien.

dokładnie tak.

Jak będziesz lutował nową, to zaznaczonym kreseczką końcem do plusa (czyli na twoim zdjęciu na lewo)

Co do urwanych przewodów, to też tak jak na zdjęciu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dzięki panowie za dobre rady.

Mam jeszcze jedno pytanie. Weszłem w posiadanie silniczka 480, i na nim kondensatorki wlutowane są odwrotnie(w porównaniu z fabrycznym silnikiem), tj 2 na górze i jeden u dołu. Czy tak też jest poprawnie, czy może źle? sądząc po ''zimnych'' lutach robił to jakiś laik (taki jak ja :) )

 

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

Odwróć sobie zdjęcie do góry nogami i już będziesz miał poprawnie :rotfl:

Przecież ważne jest to, gdzie są podłączone, a nie czy są wyżej czy niżej.

Mało tego, :idea: dla kondensatora jest nawet obojętne czy jest do góry nogami czy do dołu :lol2:

Link to comment
Share on other sites

Kondensatory masz dobrze wlutowane. Zimne luty (lub ich brak) to kwestia doświadczenia. Przy większych elementach trzeba porządnie rozgrzać i czasem użyć kalafonii. Diodę wlutuj katodą (kreską) do plusa. W przeciwnym wypadku zewrze ona regulator i przepali się (prawdopodobnie szybciej niż regulator (miejmy nadzieję)) :wink:. Latasz SL na fabrycznym napędzie? Twardziel z Ciebie :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.