robraf Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 witajcie, mam problem z Beltem mam gyro z HH klona futaby i nie wiem czy to z nim jest problem czy cos niewywazone bo gdy tylko wystartuje na ogonie są drgania i widze ze gyro zaczyna wlasnie w tym momencie interweniowac i podczas tych drgan widze ruch serwa... mala amplituda ale jest... :crazy: :evil: :crazy: :x :? :ass: probowalem juz nawet zmniejszac i zwiekszac czułosć gyro i nie pomaga zabardzo... moze to wina jakiejsc niewywazonej czesci ? np lopatek ogona albo złe kąty na ogonie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgruszka Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 witam napisz jakie to drgania... w pionie?? poziomie?? napisz również jakie masz serwo podpięte do tego żyrka.. sprawdź czy masz prosty wał główny, wał ogonowy, szpindel czy masz wyważone i wytorowane łopaty główne i ogonowe drgania również może wywoływać źle dobrana krzywa gazu i kątów pozdrawiam rafal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 16 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 drgania są w poziomie ... serwo to ta szybka wersja turnigy 9g łopaty glowne wywazone i wytorowane... a ogonowe nie wiem wal glowny prosty (wymieniony dla pewnosci) , wal ogonowy na 99% tez szpindel prosty (wymieniony na nowy dla pewnosci) jak ustawic dobrze tą krzywa gazu i skoku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackriver Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 drgania są w poziomie ... serwo to ta szybka wersja turnigy 9g łopaty glowne wywazone i wytorowane... a ogonowe nie wiem wal glowny prosty (wymieniony dla pewnosci) , wal ogonowy na 99% tez szpindel prosty (wymieniony na nowy dla pewnosci) jak ustawic dobrze tą krzywa gazu i skoku? Najlepiej żeby krzyżowały się w momencie zawisu, ew. wypłaszczyć krzywą gazu w okolicach zawisu (a to dlatego, że drobny ruch drąga przekłada się tylko na zmianę skoku, obroty są na tym samym poziomie i heli jest łatwiejsze do opanowania) - doradzone przez heli latacza (dzięki Tomku!) i działa. Podepnij serwo bez żyra i zobacz czy za każdym razem wraca do neutrum, może potencjometr nie trzyma, przy okazji sprawdź napięcie paska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 17 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 pasek napiety, serwo wraca do neutrum... mozna zdjecie jak ma wygladac taka krzywa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackriver Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 pasek napiety, serwo wraca do neutrum... mozna zdjecie jak ma wygladac taka krzywa? Będę się z kumplem od heli jutro widział, to przedyskutujemy problem. A krzywą przerysuję Ci od siebie jak dorwę nadajnik. Jest jeszcze do powalczenia, ale do oblotu ok. I jeszcze pytanie słyszysz zmianę hałasu heli przy tych oscylacjach? głośniej - ciszej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 17 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 jest tylko szum ( czy jak to nazwac) od skoku smigla ogonowego... wiecie jak sie gwałtownie zmienia skok np glownewgo to jest taki jakby zryw strug powietrza czy cos) to tak jest na ogonie, widze nawet podczas zawisu ze ramie serwa się rusza... wiec cos tu jest nie tak amplituda tego ruchu jest tak okolo od 4cm do okolo 6cm . p.s. Będę się z kumplem od heli jutro widział, to przedyskutujemy problem. A krzywą przerysuję Ci od siebie jak dorwę nadajnik. Dzięki !=) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej1996 Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 A może to problem elektryzowania się paska napędu ogona ? popatrz czy pasek czasem się nie elektryzuje potem serwa to odczuwają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jager Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Ogon bez wzgledu czy leci na niskich czy max obrotach musi być stabilny bez drgań.jesli są drgania to szukaj przyczyny w wyważeniu łopatek spróbuj naklejac tasme na łopatki i obserwuj czy drgania maleja czy nie, rób to po kolei na każdej łopacie.łopaty musza mieć luzy boczne na łozyskach wtedy toruja sie same jak sa dopasowane na sztywno to jest problem tak jest nawet w heli co waży 2 tony.Żyroskop na to nic Ci nie poradzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 18 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 dzis przyszy nowe lopaty wygladaja jak wegielki XD ale to pewnie nie wungiel... raczej pianka albo szklo... ale wazne ze sa nowe... jutro je wywaze i zaloze a na ogon nie mam nowych (przydalyby sie jakies wieksze... a przynajmniej szersze bo oryginaly nie wyrabiaja... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 25 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 sorki ze post pod postem blackriver, co mówi kumpel? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackriver Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 sorki ze post pod postem blackriver, co mówi kumpel? Odwołane spotkanie , w tym tygodniu spróbuję pogadać i dam znać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.