Guest wotoma Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 Jakie są wasze doświadczenia z wyważaniem śmigieł 3 lub 4 łopatowych, w szczegolności gdy w rachubę wchodzą raczej wieksze rozmiary (zaczynając od 18'"). Macie jakieś "szczególne" patenty? Tomek
Leszek_K Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 Boje sie ze jakies specjalne patenty nie istnieja - moze tylko wyzsza wywazarka. Roznica jest jedna tylko - gdy smiglo jest dwulopatowe - dokladnie wiadomo ktora lopate trzeba szlifowac. W przypadku wiekszej ilosci lopat - poza niespotykanym chyba przypadkiem gdzie zdecydowanie jedna lopata jest ciezsza, i te trzeba szlifowac, nalezy szlifowac dwie lopaty po ciezszej stronie, oczywiscie bardziej te ktora jest ciezsza.
Guest wotoma Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 Zacząłem rozważać jak wyważyć śmigło trójłopatowe. I zgadzam się z Tobą w zupełności, w mojej ocenie wyważenie 3 łopat jest to stosunkowo proste, wymaga tylko wyższej i bardziej dokładnej wyważarki, oraz konieczności złapania pionu łopaty, która pozostaje w górze. Najpierw trzeba znaleźć najlżejszą łopatę, i metodą prób i błędów szlifować pozostałe dwie lub jedna, do czasu złapania pionu łopaty pozostającej w górze. Oczywiście pion musi być zachowany w każdym położeniu po przekręceniu o 120 stopni. Jasne nie należy przedobrzyć w szlifowaniu, bo zostanie nam tylko piasta ... Co do czterech łopat, to myślę, że trzeba szlifować co najmniej ze dwie (ostatecznie trzy) łopaty a ”pion” łapać pod kątem 45 stopni. I po obrócaniu o 90 stopni całość powinna zachowywać się tak samo i pozostawać w niezmienionym położeniu. Co sądzisz o tym pomyśle?
Leszek_K Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 W skrocie - niezaleznie 3 czy 4 lopaty - szlifujesz te dwie ktore sa najnizej, przy czym szlifujesz wiecej lopate ktora jest najnizej. Poza przypadkiem kiedy jedna lopata zdecydowanie wisi pionowo w dol. Ta ktora jest najnizej jest najciezsza, nastepna jest nieco lzejsza itd. Wywazarka chyba tylko magnetyczna.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.