Piotrek2136 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Witam, przymierzam się do kupienia zewnętrznego tysku twardego. kwota jaką na razie dysponuję to 300zł... chciał bym aby nie była to jakaś firma X tylko coś porządniejszego... niestety nie znam się na tym za bardzo i nie wiem co wybrać... o co chodzi z tymi wymiarami dysku 1,8" 3,5 " oraz 2 cale (wiem czego to wymiary ale co one zmieniają?)? co to zmienia w użytkowaniu dysku? na co zwracać uwagę przy wyborze? pozdrawiam Piotr
Gość Anonymous Opublikowano 8 Grudnia 2009 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Ja osobiście, i nie tylko ja, polecam dyski zewnętrzne firmowane przez WD. Mam taki dysk WD 320 GB od 3 lat i nie powiem złego słowa, znajomi którzy mają odpowiednio 250 GB i 1 TB mają taką samą opinię. Dysk 2,5'' od 3,5'' rożni się tym, że ten pierwszy może być zasilany w całości z portu USB dlatego nie wymaga dodatkowego zasilacza (choć czasem w laptopach spotyka się problemy). Poza tym 2,5'' jest dużo mniejszy od 3,5", na tyle mały i lekki że można go nosić w kurtce, torbie czy torebce. Ja mam 3,5'', jest na tyle duży, że robi za dysk stacjonarny podłączany przez fire wire. Jeśli w komputerze masz port fire wire albo esata to dobrze by było zaopatrzyć się w dysk z takim złączem - po zastosowaniu odpowiedniego kabelka transfer jest sporo większy niż w przypadku USB. Ogólnie dyski 3,5" montuje się w PCtach, a 2.5" w laptopach. Taka o różnica