Skocz do zawartości

przenośny dysk twardy


Piotrek2136

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

przymierzam się do kupienia zewnętrznego tysku twardego. kwota jaką na razie dysponuję to 300zł... chciał bym aby nie była to jakaś firma X tylko coś porządniejszego...

niestety nie znam się na tym za bardzo i nie wiem co wybrać... o co chodzi z tymi wymiarami dysku 1,8" 3,5 " oraz 2 cale (wiem czego to wymiary ale co one zmieniają?)? co to zmienia w użytkowaniu dysku? na co zwracać uwagę przy wyborze?

 

 

 

 

 

 

pozdrawiam Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Gość Anonymous

Ja osobiście, i nie tylko ja, polecam dyski zewnętrzne firmowane przez WD. Mam taki dysk WD 320 GB od 3 lat i nie powiem złego słowa, znajomi którzy mają odpowiednio 250 GB i 1 TB mają taką samą opinię.

 

Dysk 2,5'' od 3,5'' rożni się tym, że ten pierwszy może być zasilany w całości z portu USB dlatego nie wymaga dodatkowego zasilacza (choć czasem w laptopach spotyka się problemy). Poza tym 2,5'' jest dużo mniejszy od 3,5", na tyle mały i lekki że można go nosić w kurtce, torbie czy torebce.

 

Ja mam 3,5'', jest na tyle duży, że robi za dysk stacjonarny podłączany przez fire wire. Jeśli w komputerze masz port fire wire albo esata to dobrze by było zaopatrzyć się w dysk z takim złączem - po zastosowaniu odpowiedniego kabelka transfer jest sporo większy niż w przypadku USB.

 

Ogólnie dyski 3,5" montuje się w PCtach, a 2.5" w laptopach. Taka o różnica ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak ... Dyski 3,5 " mało poręczne (większe rozmiary) Dyski 2,5 calowe możesz schować np. do kieszeni, i teraz pytanie dysk będzie podłączany przez USB czy eSATA? Jeżeli przez USB to raczej nie zrobi ci to różnicy jaki dysk weźmiesz ponieważ USB będzie ograniczało prędkość.

http://www.komputronik.pl/index.php/product/83479/Notebooki_i_netbooki/Akcesoria/3.html