zbyszek78 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Jestem posiadaczem tego modelu: http://www.e-domodel.com/products_sow.asp?ProID=73 Proszę o pomoc doświadczonych właścicieli tego trenerka w kilku kwestiach: Gdzie macie zamocowaną baterię tak, aby dobrze ustawić SC. Wg instrukcji powinna iść w otwór prawie do silnika wg mnie w środku otworu na elektronikę. Na jakich śmigłach latacie? (planuję założyć śmigło 2łopatowe 11x7) Czy ktoś na stockowym silniku lata na pakietach 3S? Jeżeli tak to jak się na nich lata i na jakich śmigłach? Może ktoś robił upgrade tego samolotu (silnik itd), i na jakich elementach i co to dało? No i najważniejsze pytanie, gdzie kupujecie albo jak sobie radzicie z częściami? Mnie połamało się mocowanie silnika i właśnie robię swoje z plexy, ale może ktoś ma prostsze rozwiązanie?.
meloow Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 SC bedzie podne w instrukcji ! jeżeli nie ma to SC albo można wyliczyć programem (Win_Schwer) albo przyjmuje się że SC wypada 30% średniej cienciwy płata od natarcia. śmigło dobierasz do silnika a silnik do modelu ! czyli musisz znać wagę modelu i dobrać odpowiedni silnik. Do trenerka wystawczy że silnik bedzie miał ciąg ok 50-60% masy modelu ! przy tej masie modelu ok 1350g możesz zastosować taki silnik http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4911&Product_Name=TR_42-50-B_600kv_Brushless_Outrunner
zbyszek78 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2009 Ja dobrałem wstępnie silnik XM3548CA-5 Dualsky ze śmigłem 10x6 ale widzę że chyba przesadziłem
fischer8 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Do trenerka wystawczy że silnik bedzie miał ciąg ok 50-60% masy modelu ! przy tej masie modelu ok 1350g możesz zastosować taki silnik http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4911&Product_Name=TR_42-50-B_600kv_Brushless_Outrunner Coś chyba pomyliłeś się trochę, do tej wagi to spokojnie 3536 wystarczy, mam Mentora z wagą około 2200g i 3548 to spokojnie wystarcza, myślę że nawet jakiegoś małego szybowca można holować.
meloow Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 faktyczne coś złego linka podałem ;D i zgadazm się z tobą co do silnika RAY 3536 spokojne poradzi sobie z tym modelem. poszukaj silnika o mocy ok. 350-400W ! czyli albo RAY 3536/06 albo drozszy taki http://www.nastik.pl/dualsky-xm3536ca8-p-418.html
zbyszek78 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2009 A ze śmigłem 11x7 da radę czy raczej trzymać się zalecanych 11x5,5 albo 10x6? I jakiej długości lotu można się spodziewać z pakietem 2200mAh 3s i 4s?
meloow Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 do silnika RAY pakiet 3S ! czas lotu ok 10-15 minut ! no może max 20 minut. śmigło załóż takie jakie jest zalecane do silnika
zbyszek78 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2009 Dziękuję wszystkim za informacje. Gdyby jeszcze ktoś miał jakieś uwagi i wskazówki to bardzo proszę pisać. Teraz to już tylko dokończyć rzeźbienie mocowania silnika i znowu do góry A i jeszcze jedno pytanie dotyczące mocowania, czy w takich trenerkach ma znaczenie pochylenie (skłon) silnika i jaki powinien być? Trochę mi to utrudnia robotę
meloow Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 raczej powinien być skłon oraz wykłon silnika ! czy oryginalne mocowanie silnika nie posiada tych paramatrów !
zbyszek78 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2009 Posiada (posiadało) ale ciężko to zmierzyć w tym stanie w jakim teraz jest
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.