Piotr T. Opublikowano 15 Grudnia 2009 Opublikowano 15 Grudnia 2009 Witam! Właśnie robię wicherka 15 i myślę, żeby wcisnąć tam ten silnik: http://model-fan.com.pl/index.php?p4116,gms-32-abc-fn-bb ale jest coś dziwnego... są dwa niby takie same ale jeden droższy od drugiego :? ten drugi jest o 20 zł droższy i nie wiem dla czego. http://model-fan.com.pl/index.php?p3031,gms-32-abc-rn-bb to ten drugi silnik. Proszę jescze o opinię tego silnika. i jeszcze to - GMS .32 ABC-FN BB GMS .32 ABC-RN BB dwa inne a inna (prawie) nazwa a opis taki sam
tomekRC Opublikowano 15 Grudnia 2009 Opublikowano 15 Grudnia 2009 Cześć . może dlatego że jeden ma regulację iglicy przy gaźniku a drugi z tyłu .
Piotr T. Opublikowano 15 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2009 może... ale który lepszy i który regulacje ma z przodu a który z tyłu :?
Paweł R Opublikowano 15 Grudnia 2009 Opublikowano 15 Grudnia 2009 Wystarczy opis przeczytać ten z 2 linku ma tylną regulację i oprócz tego niczym się nie różnią. Ja osobiście bym brał własnie tego z drugiego linku wtedy palce dalej od śmigła
Konrad Opublikowano 15 Grudnia 2009 Opublikowano 15 Grudnia 2009 Silnik do wicherka 15 jest ponad dwukrotnie za duży.Wicherek 15 poprawnie lata już przy silniku 1,8ccm,na 2,5ccm jest to rakieta.Silnik który podałes nadaje się do Wicherka 25(prawie 1,8m) i będziesz miał spory nadmiar mocy.Do wicherka 15 silnik Os Max 10LA bedzie idealny.GMS FN i RN różnią się położeniem igli8cy wysokich obrotów jak napisał Tomek.Większe pojemności oprócz tego wykonane są w technologi pierścieniowej a nie ABC.Silniki GMS bardzo polecam,sam na nich latam
Piotr T. Opublikowano 15 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2009 Konrad--> "Silniki GMS bardzo polecam,sam na nich latam" dla tego go kupuje Taki mocny chcę kupić ponieważ mam troche toporny odbiornik i serwa a chcę skrzydła owinąć basą i będzie za ciężki na taki 2.8ccm. Poza tym słucham poleceń mojego instruktora - "Model musi mieć mocny silnik jeśli masz zamiar wsadzić tam takie wnętrzności i z takim silnikiem 4ccm wystartuje z ręki a jeśli chcesz (a chce :devil: ) startować nim z ziemi to musisz mieć ok 5ccm" słowa instruktora... i już wszystko wiecie? a taki 5.24ccm bo nie ma 4.6 a taki bym najbardziej chciał. Jest tylko 4.07 i 5.24. PS. OS Maxa nie bd kupować bo mam bariere pieniężną. PS. 2.: Jakie śmigło polecasie? Xoar czy jakiś inny?
tomekRC Opublikowano 15 Grudnia 2009 Opublikowano 15 Grudnia 2009 może... ale który lepszy i który regulacje ma z przodu a który z tyłu :? heh co się dzieje teraz z ludźmi ... przed tem tylko obrazki oglądali a teraz nawet obrazków się oglądać nie chce ... hmmm Znajdź 2 szczegóły .. http://model-fan.com.pl/show.php?p=gms-32-abc-fn-bb_3671 http://model-fan.com.pl/show.php?p=gms-32-abc-rn-bb_2528
Konrad Opublikowano 15 Grudnia 2009 Opublikowano 15 Grudnia 2009 To nie obrażając Twojego instruktora nie miał w łapie wicherka.Przez ten silnik zrobisz z niego cegłówkę,rób jak najlżej,ten model ma dużą nośność,a silnik 2,8ccm(thunder Tiger) bedzie idealny i da duży nadmiar mocy.Ja w trenerze(2kg masy) mam silnik GMS .25 i idzie z ziemi prawie w pionie.Xoar to śmigło przeznaczone do duzych benzyniaków,w małych motorkach stosuje się smigła plastikowe-leprsze osiągi.
Piotr T. Opublikowano 15 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2009 tomekRC, najmocniej sory za zignorowanie ciebie... miałem dać cytuj a sie z pośpiechu pomyliłem taka mała pomyłka To nie obrażając Twojego instruktora nie miał w łapie wicherka.Przez ten silnik zrobisz z niego cegłówkę,rób jak najlżej,ten model ma dużą nośność,a silnik 2,8ccm(thunder Tiger) bedzie idealny i da duży nadmiar mocy.Ja w trenerze(2kg masy) mam silnik GMS .25 i idzie z ziemi prawie w pionie.Xoar to śmigło przeznaczone do duzych benzyniaków,w małych motorkach stosuje się smigła plastikowe-leprsze osiągi.Ale ty masz 10 a ja coś większego od 15 bo plany nie za dobże zeskalowałem i wyszła taka 18 Konrad daj mi swoje GG w wiadomości plz Od Rob Mc Fly Pisanie dwu postów jeden pod drugim i do tego z takimi błędami to najkrótsza droga do urlopu wypoczynkowego 8) . Pisanie na wyścigi może być szkodliwe :roll: . Na razie masz wybór...
Konrad Opublikowano 15 Grudnia 2009 Opublikowano 15 Grudnia 2009 Pomijając co mam w avatarze(to nie mój jedyny wicherek,jestm miłośnikiem tego modelu)jeśli twój wicherek ma około 140cm rozpiętości(max 150cm) to załaduj mu silnik TT 2,8 jeśli jest zbliżony do 15-stki lub GMS 4ccm jeśli ma coś koło 150cm.Nawet potezny wicherke 25 lata pięknie na 4ccm.
Piotr T. Opublikowano 15 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2009 no... niby tak ale ja nie jestem na tyle silny by w jednej ręce trzymać Radio a w drugiej ponad 2 kilogramowy samolot z chuczącym silnikiem i nie mogę z tym biegać by go wyrzucić a więc muszę z miejsca i ręko go wyrzucić a do tego spory zapas mocy potrzebny :wink: a poza tym nie ma nic troche większego od 4 tylko 5.24:D Ale jak byś mnie przekonywał i tak chyba zostane przy swoim zdaniu Wiem... jestem uparty ale taka moja natura:D
robraf Opublikowano 15 Grudnia 2009 Opublikowano 15 Grudnia 2009 bez kitu to trenerek nie mozesz startowac z podwozia? a jak juz to wystarczy lekki wyrzut i jeszcze jedno... lepiej miec pomocnika przy lataniu spalinka... dajmy na to ze cos ci sie stanie to kto ci pomoze? w elektryku tez jest ryzyko ale zminimalizowane
Konrad Opublikowano 15 Grudnia 2009 Opublikowano 15 Grudnia 2009 Jak to ma mieć dwa kilo to sobie odpuść.Wicherek 25 z paliwem(1,8m) wazy 2kg.Wicherek 10 z paliwem(1,1m) waży 260g
instruktor Opublikowano 15 Grudnia 2009 Opublikowano 15 Grudnia 2009 Jeżeli nie powrawicie błędów ortograficznych, poproszę moderatora o zainteresowanie się waszą pisownią :cry: Piotrusiu do Twojego Wicherka daj silnik 2.5 ccm max 3.5 ccm ,ale w żadnym wypadku 5 ccm!!!! nie wiem kim jest Twój instruktor ,nie ma racji :cry: Start bezwzględnie z podwozia
Piotr T. Opublikowano 15 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2009 OK przekonaliście mnie :? No to wiem że z podwozia a jako pomocnika mam mojego wujka i on też sam robi takie modelei nimi lata więc jeszcze się o te silniki zapytam może ma odsprzedać No to jeszcze jedno. Pytanko w jaki silnik warto zainwestować ok 300 zł by był BDB i miał ok 3,5ccm???
tomekRC Opublikowano 16 Grudnia 2009 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Piotr .. Czemu nie zapytasz o to swojego instruktora ?? czy wujka . Skoro interesują się modelarstwem nie są już laikami . Więc na pewno Ci pomogą .. przy budowie ... dopasowaniu wyposażenia . i oblocie .. Rozumiem osoby które zadają takie pytania bo nie mają dostępu do ,,modelarni" i nie mają w okolicy nikogo kto mógłby im pomóc ... Ale Ciebie nie rozumiem ... :shock: 39 stopni mam ..wybaczcie jeśli źle coś napisałem
Callab Opublikowano 16 Grudnia 2009 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Start bezwzględnie z podwozia Oczywiście najlepiej z podwozia, ale z ręki nie ma problemu. Mój Wicherek 25, o masie 2kg (z paliwem) i z silnikiem OS MAX 15 (czyli dosyć słabym) leci z ręki praktycznie bez mocnego wyrzutu. Na tym FILMIE rzuciłem go na prawdę słabo, zbyt słabo bo model odbił się od ziemi (niestety kamerzysta zemdlał i tego nie złapał) i poleciał dalej. Ale wystarczy trochę mocniejszy wyrzut i samolot sam trzyma się powietrza. Tak więc silnik 3,5 cm3 to wg mnie maksymalny rozmiar do Twojego modelu.
Piotr T. Opublikowano 16 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2009 Piotr .. Czemu nie zapytasz o to swojego instruktora ?? czy wujka . Skoro interesują się modelarstwem nie są już laikami . Więc na pewno Ci pomogą .. przy budowie ... dopasowaniu wyposażenia . i oblocie .. Rozumiem osoby które zadają takie pytania bo nie mają dostępu do ,,modelarni" i nie mają w okolicy nikogo kto mógłby im pomóc ... Ale Ciebie nie rozumiem ... :shock: 39 stopni mam ..wybaczcie jeśli źle coś napisałem |No wiec tak... instruktora się pytam ale on powiedzial co napisałem w poprzednim poście a wujek mieszka deleeekkooo ode mnie a numeru nie mam i tylko czasami przyjedzie. PS. A jak przyjedzie to i tak gada tylko z tatą a nie da dojść mi do słowa. Bez obrazy wujku.
Konrad Opublikowano 16 Grudnia 2009 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Bezwzględnie najlepszy bedzie Thunder Tiger GP 18(2,8ccm).Te motorki są niesamowicie lekkie,do rekreacyjnego latania wystarczająco mocne i przedewszystkim bardzo łatwe w uruchomieniu i regulacji(az wyregulowany silnik chodzi wiele miesięcy bez dotykania iglicy o ile nie zmienisz paliwa).Możesz też rozejrzeć się za MVVS 2,5ccm lecz sa one troszeczkę trudniejsze w regulacji.Stanowczo odradzam ASP 2T
instruktor Opublikowano 16 Grudnia 2009 Opublikowano 16 Grudnia 2009 "Oczywiście najlepiej z podwozia, ale z ręki nie ma problemu. " Wojtku dla Ciebie nie ma problemu ale dla młodego i niedoświadczonego pilota ......katastrofa
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.