Skocz do zawartości

MDS 10 ccm


Pablo_433

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Chodzi ci konkretnie o tylny wydech do tego silnika czy cały silnik z tylnym wydechem? :shock:

 

Od razu odradzam tego silnika bo chodzą głosy, że to bardzo kapryśny silnik :wink:

Opublikowano

...Szczepan, to by się zgadzało, ale jak się trafi dobry oryginalny gaźnik, to też się pokręci :wink:

Piotr T.,

Zależy w czyich rękach, zerknij z łaski swojej na ten filmik:

Opublikowano

Eeeee chyba wydaje mi się że to troche za dużo jak na ten śilnik... ja posiadam MDS 10 ccm z normalnym wydechem... (ten w temacie posiada prawdopodobnie rurę rezonansową..) i 2.3m to troche za dużo jak na niego.. do 1.8m pociągnie spokojnie ale wyżej mogą się pojawić problemy... a jeśli chodzi o gaźnik..mój ma orginał i nie ma z nim najmniejszych problemów... (nie ma to jak dobry ruski silnik :P .... przepali wszystko... ostatnia moja mieszanka to benzyna 98 + olej mineralny) :P

Opublikowano

... ja posiadam MDS 10 ccm z normalnym wydechem...

Przyznam, że takiego nie widziałem; tylny wydech i do tego okrągły, to (chyba) tylko pod rurę, ale może się mylę...
Opublikowano

tak ten silnik też miał boczny wydech, lecz MDS jaki jak posiadam to MDS 61 z czarną głowicą...(jest to edycja specjalna..tyle udało mi się doczytać)... posiada wydech z boku bloku..(cylindra)... jak bedę miał troche więcej czasu to wrzuce jakiess fotki...

Opublikowano

Dawno, dawno temu ...miałem dwa takie silniki. Obydwa załatwiłem właśnie przez tylny wydech. W czasach, które wspominam można je było kupić na targu od obywateli ościennego państwa. Można też było właśnie do nich kupić rury rezonansowe. Wciskało się taką rurę w odpowiednio ukształtowany adapter z uszczelką przykręcany do cylindra na oknie wydechowym. Dźwięk takiego zestawu i moc urągała tej pojemności.

Znalazłem kiedyś w Modelarzu artykuł na temat rur rezonansowych w F2B i przedłużyłem posiadaną rurę kawałkiem starego leżaka. Zbudowany był właśnie z rurek aluminiowych idealnie pasujących do tego celu. Zapakowałem 10cm takiej rurki (tak wynikało z rysunku). W czasie regulacji obroty pulsowały ale po osiągnięciu maksymalnych były bardzo stabilne (i wysokie). Model (akrobacyjny dolnopłat ok. 3kg wagi ) latał na standardowym paliwie bez nitro z prędkością światła. Miałem akurat możliwość porównać z drugim, identycznym modelem będącym akurat w powietrzu, zaopatrzonym w silnik Webra 61 Long Stroke z gaźnikiem Dynamics. Niestety - po kilku lotach wał nie wytrzymał takiego obciążenia.

Myślałem, że to przypadek i zapakowałem następnego MDS-a w identycznej konfiguracji. Niestety - po kilku lotach to samo. Myślę, że gdybym wtedy dał krótszą rurkę przedłużającą, można by było nieźle powywijać z tym silnikiem mając oczywiście ze sobą wagon-cysternę z paliwem. Nie wiem jak obecnie te silniki są produkowane ale chyba można doświadczalnie wyciągnąć z nich trochę mocy z rurą np. od MVVS-a. Myślę, że

specjalnie nie odbiega mocowo od innych o tej pojemności więc można w przybliżeniu przyjąć parametry "dziesiątek" z innych firm.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.