Jump to content

MDS 10 ccm


Pablo_433

Recommended Posts

Eeeee chyba wydaje mi się że to troche za dużo jak na ten śilnik... ja posiadam MDS 10 ccm z normalnym wydechem... (ten w temacie posiada prawdopodobnie rurę rezonansową..) i 2.3m to troche za dużo jak na niego.. do 1.8m pociągnie spokojnie ale wyżej mogą się pojawić problemy... a jeśli chodzi o gaźnik..mój ma orginał i nie ma z nim najmniejszych problemów... (nie ma to jak dobry ruski silnik :P .... przepali wszystko... ostatnia moja mieszanka to benzyna 98 + olej mineralny) :P

Link to comment
Share on other sites

tak ten silnik też miał boczny wydech, lecz MDS jaki jak posiadam to MDS 61 z czarną głowicą...(jest to edycja specjalna..tyle udało mi się doczytać)... posiada wydech z boku bloku..(cylindra)... jak bedę miał troche więcej czasu to wrzuce jakiess fotki...

Link to comment
Share on other sites

Dawno, dawno temu ...miałem dwa takie silniki. Obydwa załatwiłem właśnie przez tylny wydech. W czasach, które wspominam można je było kupić na targu od obywateli ościennego państwa. Można też było właśnie do nich kupić rury rezonansowe. Wciskało się taką rurę w odpowiednio ukształtowany adapter z uszczelką przykręcany do cylindra na oknie wydechowym. Dźwięk takiego zestawu i moc urągała tej pojemności.

Znalazłem kiedyś w Modelarzu artykuł na temat rur rezonansowych w F2B i przedłużyłem posiadaną rurę kawałkiem starego leżaka. Zbudowany był właśnie z rurek aluminiowych idealnie pasujących do tego celu. Zapakowałem 10cm takiej rurki (tak wynikało z rysunku). W czasie regulacji obroty pulsowały ale po osiągnięciu maksymalnych były bardzo stabilne (i wysokie). Model (akrobacyjny dolnopłat ok. 3kg wagi ) latał na standardowym paliwie bez nitro z prędkością światła. Miałem akurat możliwość porównać z drugim, identycznym modelem będącym akurat w powietrzu, zaopatrzonym w silnik Webra 61 Long Stroke z gaźnikiem Dynamics. Niestety - po kilku lotach wał nie wytrzymał takiego obciążenia.

Myślałem, że to przypadek i zapakowałem następnego MDS-a w identycznej konfiguracji. Niestety - po kilku lotach to samo. Myślę, że gdybym wtedy dał krótszą rurkę przedłużającą, można by było nieźle powywijać z tym silnikiem mając oczywiście ze sobą wagon-cysternę z paliwem. Nie wiem jak obecnie te silniki są produkowane ale chyba można doświadczalnie wyciągnąć z nich trochę mocy z rurą np. od MVVS-a. Myślę, że

specjalnie nie odbiega mocowo od innych o tej pojemności więc można w przybliżeniu przyjąć parametry "dziesiątek" z innych firm.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.