Pablo_433 Posted December 17, 2009 Share Posted December 17, 2009 nie moge znalez danych MDS10ccm tylny wydech -moze ktos ma???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr T. Posted December 17, 2009 Share Posted December 17, 2009 Witam. Chodzi ci konkretnie o tylny wydech do tego silnika czy cały silnik z tylnym wydechem? :shock: Od razu odradzam tego silnika bo chodzą głosy, że to bardzo kapryśny silnik :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted December 17, 2009 Share Posted December 17, 2009 Piotrze chodzi o dane ! a po za tym silnik niczego sobie jak wymieni mu się gaźnik np na MVVS Link to comment Share on other sites More sharing options...
karlem Posted December 17, 2009 Share Posted December 17, 2009 ...Szczepan, to by się zgadzało, ale jak się trafi dobry oryginalny gaźnik, to też się pokręci :wink: Piotr T., Zależy w czyich rękach, zerknij z łaski swojej na ten filmik: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pablo_433 Posted December 18, 2009 Author Share Posted December 18, 2009 najbardziej chodzi mi o moc tego motorka i ile kilo pociągnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted December 18, 2009 Share Posted December 18, 2009 Ciagnie "skubaniec" 4 kg-mowego Wicherka i daje radę Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konrad Posted December 18, 2009 Share Posted December 18, 2009 Wicherek 50 RC? :shock: Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted December 19, 2009 Share Posted December 19, 2009 Tak 2.3 m rozpietości Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strus Posted December 23, 2009 Share Posted December 23, 2009 Eeeee chyba wydaje mi się że to troche za dużo jak na ten śilnik... ja posiadam MDS 10 ccm z normalnym wydechem... (ten w temacie posiada prawdopodobnie rurę rezonansową..) i 2.3m to troche za dużo jak na niego.. do 1.8m pociągnie spokojnie ale wyżej mogą się pojawić problemy... a jeśli chodzi o gaźnik..mój ma orginał i nie ma z nim najmniejszych problemów... (nie ma to jak dobry ruski silnik .... przepali wszystko... ostatnia moja mieszanka to benzyna 98 + olej mineralny) Link to comment Share on other sites More sharing options...
karlem Posted December 23, 2009 Share Posted December 23, 2009 ... ja posiadam MDS 10 ccm z normalnym wydechem...Przyznam, że takiego nie widziałem; tylny wydech i do tego okrągły, to (chyba) tylko pod rurę, ale może się mylę... Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted December 23, 2009 Share Posted December 23, 2009 O ile mi dobrze wiadomo to boczny wydech ma Raduga 10 ,dużo słabszy od MDS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strus Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 tak ten silnik też miał boczny wydech, lecz MDS jaki jak posiadam to MDS 61 z czarną głowicą...(jest to edycja specjalna..tyle udało mi się doczytać)... posiada wydech z boku bloku..(cylindra)... jak bedę miał troche więcej czasu to wrzuce jakiess fotki... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrzej_t Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Dawno, dawno temu ...miałem dwa takie silniki. Obydwa załatwiłem właśnie przez tylny wydech. W czasach, które wspominam można je było kupić na targu od obywateli ościennego państwa. Można też było właśnie do nich kupić rury rezonansowe. Wciskało się taką rurę w odpowiednio ukształtowany adapter z uszczelką przykręcany do cylindra na oknie wydechowym. Dźwięk takiego zestawu i moc urągała tej pojemności. Znalazłem kiedyś w Modelarzu artykuł na temat rur rezonansowych w F2B i przedłużyłem posiadaną rurę kawałkiem starego leżaka. Zbudowany był właśnie z rurek aluminiowych idealnie pasujących do tego celu. Zapakowałem 10cm takiej rurki (tak wynikało z rysunku). W czasie regulacji obroty pulsowały ale po osiągnięciu maksymalnych były bardzo stabilne (i wysokie). Model (akrobacyjny dolnopłat ok. 3kg wagi ) latał na standardowym paliwie bez nitro z prędkością światła. Miałem akurat możliwość porównać z drugim, identycznym modelem będącym akurat w powietrzu, zaopatrzonym w silnik Webra 61 Long Stroke z gaźnikiem Dynamics. Niestety - po kilku lotach wał nie wytrzymał takiego obciążenia. Myślałem, że to przypadek i zapakowałem następnego MDS-a w identycznej konfiguracji. Niestety - po kilku lotach to samo. Myślę, że gdybym wtedy dał krótszą rurkę przedłużającą, można by było nieźle powywijać z tym silnikiem mając oczywiście ze sobą wagon-cysternę z paliwem. Nie wiem jak obecnie te silniki są produkowane ale chyba można doświadczalnie wyciągnąć z nich trochę mocy z rurą np. od MVVS-a. Myślę, że specjalnie nie odbiega mocowo od innych o tej pojemności więc można w przybliżeniu przyjąć parametry "dziesiątek" z innych firm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.