skydiver Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 Witam, Jak rozebrać silniczek eMAX BL 1806/25 w celu przylutowania jednego z kabelków! Proszę o pomoc! Ps:przeszukałem forum i google lecz nic nie znalazłem! Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzradek Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 A gdzie on ma ośkę :?: Z kablem może być problem, bo poza zdjęciem rotora, być może będziesz musiał posiłować się ze statorem, a to może spowodować dalsze uszkodzenia. Zależy w którym miejscu ten kabel się urwał. A może "odlutował" się przy goldzie? Przy lutowaniu pamiętaj o zeskrobaniu emalii z drucików. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skydiver Opublikowano 23 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 chodzi mi jak dostać się do środka ! wiem że to jeden kabelek się urwał. Chciałbym go rozebrac,tylko jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Locke Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 A jak po odkręceniu tych dwóch śróbek trzymających ośke i będących propsawerem przytrzymasz za to mocowanie i pociągniesz za te obracającą się część to nie wysunie sie ?? A ośke masz zabezpieczoną taką podkładką(jakoś się to fachowo nazywa) żeby się nie wysunęłą ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skydiver Opublikowano 23 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 po odkręceniu dwóch śrubek i usunięciu podkładek niestety nic się nie dzieje tzn.wszystko dalej sie trzyma jak trzymało! Jak to rozebarać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 Na dolnym łożysku , koncówce wału , jest takie "E" przytrzymuję to oskę , na gorze tego obracającego się tego "talerzyka" jest taka mala dziurka ,po prostu odkręć imbuskiem i wyjmij "wirującą obudowę" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skydiver Opublikowano 24 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2009 Niestety nie ma żadnej małej dziurki . Czy tego silniczka się nie da rozkręcić :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2009 Jak możesz to zrób jeszcze jedno zdjęcie silnika centralnie od spodu. Wał musi być jakoś blokowany, bo inaczej odleciałby razem z rotorem i śmigłem podczas pracy. A rotor po odkręceniu tych dwóch śrubek nie chce zejść z wału bo pewnie jest na tyle mocno spasowny, że trzeba by go wyciskać na tokarce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skydiver Opublikowano 24 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2009 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kuba.K Opublikowano 24 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2009 Moim zdaniem ten silnik jest nierozbieralny.. :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 24 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2009 Hydraulicy mówią, że nie ma takiej rury, której się nie da odetkać. Nie ma też nierozbieralnych silników. Taki sposób mocowania wału był nieraz stosowany w silnikach z napędów cdrom. Musisz znaleźć sposób na podparcie wirnika od strony podstawy (pomiędzy ramionami). Sposobów tysiąc. Pokombinuj. W wirniku wykręć wkręty. Mogą być zalane żywicą, więc pomoze wstepne podgrzanie wkrętawkręta grotem lutownicy. Dość długo. Po podgrzaniu odczekaj parę minut i się wykrecą (żywica po podgrzaniu mięknie, ale nie od razu-trzeba trochę poczekać). Nastepnie tak samo podgrzej grotem wał (od góry). Nic się nie popsuje, ani nic się nie stanie magnesom jeśli wirnik będzie ciepły (nie te temperatury). Grzej tylko lutownicą, żadnych suszarek i opalaczek. Nic to nie da. Po podgrzaniu, dość długim, poczekaj i następnie podeprzyj silnik, jak napisałem wcześniej, na wirniku. Wybijaj oś za pośrednictwem jakiegos twardego wałka o troche mniejszej średnicy. Twardego ( np. złamane wiertło) i krótkiego (trzymaj szczypcami). Uderzaj zdecydowanie średnim młotkiem (nie za małym). Oś wysunie się razem z podstawą. Musi. Dolny koniec osi jest osadzony w gnieździe z wewnętrznym pierścieniem zabezpieczającym (ze sprężystego drutu). Nie jest trudno go wyjąć, ale nie ma jak dobrze nim pociąbnąć bez skrzywienia wirnika. Po wysunięciu wirnika już łatwiej. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skydiver Opublikowano 24 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2009 Dziękuję za pomoc! Silniczek rozebrany - oś została wybita. Niestety podczas wybijania ośki zostało uszkodzone jedno z łożysk :cry: Silniczek trafi na półkę lub do kosza! Następnym razem będzie trzeba bardziej uważać ! Dziękuję za pomoc i pozdrawiam :faja: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 24 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2009 Jest szansa, ze jakies lozysko da sie dobrac, albo odkupic od kogos - daj ogloszenie w gieldzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam B Opublikowano 24 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2009 za łożyskami popatrz na allegro jest ich masę a jak nie będzie takiego wymiaru jakiego potrzebujesz ty spytaj sie sprzedawcy czy może Ci takie skombinować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.