razor Opublikowano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 czy oznaczenia silników takich firm jak np. RAY, TowerPro, AXI oznaczają to samo ? jak można 'rozszyfrować' ? zauważyłem że im większa ostatnia liczba (po slashu), tym silnik ma mniejsze kV a pierwsze cztery cyfry? (to prawdopodobnie dwie liczby dwu cyfrowe?) co one oznaczają ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
khertal Opublikowano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 Pierwsze cztery cyfry to zazwyczaj wymiary(średnica i długość)w mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 Zazwyczaj, ale nie zawsze: http://www.modelmotors.cz/index.php?page=115 zauważyłem że im większa ostatnia liczba (po slashu), tym silnik ma większe kVTo liczba zwojów i jak słusznie zauważyłeś, przekłada się na kV. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 Niestety to nie jest znormalizowane. Zauważyłem że dosyć często w inrunnerach oznacza się gabaryt silnika i stałą kv np Ammo Great Planes 20-40-3500 to średnica zewnętrzna 20mm, długość 40mm, kv=3500obr/min/V Natomiast w outrunnerach chyba częściej jest praktykowane podawanie wymiarów statora, albo całego silnika i jako ostatnie ilość zwojów czyli im większa ostatnia cyfra (właściwie dwucyfrowa liczba), tym kv niższe i nieporównywalne w różnych rozmiarach silników. Ale jakiejś konsekwencji w nazewnictwie produktów różnych firm trudno się doszukać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 Ale jakiejś konsekwencji w nazewnictwie produktów różnych firm trudno się doszukać.To prawda. Turnigy nawet w outrunnerach podaje kV, a nie liczbę zwojów. Tym niemniej myślę, że wspólnymi siłami udało się streścić, czego można doszukiwać się w oznaczeniach silników . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozi27 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 Przykladowo w Lehnerach to juz calkiem do niczego nie pasuje,seria 15,19,22 nic nie oznacza co mozna by bylo porownac do wymiarow. Posiadam np silnik 1535 lehner-inruner wymiary jego 28x60mm waga okolo 190g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
razor Opublikowano 26 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 a outrunner? to silnik przeznaczony do pracy w nie zabudowie ? oba sa outrunnerami, tylko inaczej się je montuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 Outrunner to silnik, w którym stator stoi, a kręci się zewnętrzna obudowa z magnesami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
razor Opublikowano 27 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 Outrunner to silnik, w którym stator stoi, a kręci się zewnętrzna obudowa z magnesami. czyli chyba każdy bezszczotkowy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 http://images.google.pl/images?q=inrunner Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozi27 Opublikowano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 Outrunner to silnik, w którym stator stoi, a kręci się zewnętrzna obudowa z magnesami. czyli chyba każdy bezszczotkowy ? W inrunerze kreci sie oska silnika z magnesami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 Najpopularniejszy inrunner po rozebraniu może wyglądać tak. Po lewej obudowa z uzwojeniem, bez rotora i wału; następnie części mniejszego silniczka, czyli wał i za nim zdjęty z niego rotor, obok dekielek z łożyskiem i obudowa z uzwojeniem. PS A w przypadku Lehnera domyślam się, że oznaczenie dotyczy wymiarów rotora (średnicadługość) po / jest na pewno ilość zwojów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.