Skocz do zawartości

oznaczenia silników bezszczotkowych


razor

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czy oznaczenia silników takich firm jak np. RAY, TowerPro, AXI oznaczają to samo ?

 

jak można 'rozszyfrować' ?

zauważyłem że im większa ostatnia liczba (po slashu), tym silnik ma mniejsze kV

a pierwsze cztery cyfry? (to prawdopodobnie dwie liczby dwu cyfrowe?)

co one oznaczają ?

Opublikowano

Niestety to nie jest znormalizowane.

 

Zauważyłem że dosyć często w inrunnerach oznacza się gabaryt silnika i stałą kv

np Ammo Great Planes 20-40-3500 to średnica zewnętrzna 20mm, długość 40mm, kv=3500obr/min/V

Natomiast w outrunnerach chyba częściej jest praktykowane podawanie wymiarów statora, albo całego silnika i jako ostatnie ilość zwojów czyli im większa ostatnia cyfra (właściwie dwucyfrowa liczba), tym kv niższe i nieporównywalne w różnych rozmiarach silników.

 

Ale jakiejś konsekwencji w nazewnictwie produktów różnych firm trudno się doszukać.

Opublikowano

Ale jakiejś konsekwencji w nazewnictwie produktów różnych firm trudno się doszukać.

To prawda. Turnigy nawet w outrunnerach podaje kV, a nie liczbę zwojów. Tym niemniej myślę, że wspólnymi siłami udało się streścić, czego można doszukiwać się w oznaczeniach silników :D .
Opublikowano

Przykladowo w Lehnerach to juz calkiem do niczego nie pasuje,seria 15,19,22 nic nie oznacza co mozna by bylo porownac do wymiarow.

Posiadam np silnik 1535 lehner-inruner wymiary jego 28x60mm waga okolo 190g

Opublikowano

a outrunner? to silnik przeznaczony do pracy w nie zabudowie ?

 

oba sa outrunnerami, tylko inaczej się je montuje

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Opublikowano

Outrunner to silnik, w którym stator stoi, a kręci się zewnętrzna obudowa z magnesami.

czyli chyba każdy bezszczotkowy ?
Opublikowano

Outrunner to silnik, w którym stator stoi, a kręci się zewnętrzna obudowa z magnesami.

czyli chyba każdy bezszczotkowy ?

W inrunerze kreci sie oska silnika z magnesami.

Opublikowano

Najpopularniejszy inrunner po rozebraniu może wyglądać tak.

Po lewej obudowa z uzwojeniem, bez rotora i wału; następnie części mniejszego silniczka, czyli wał i za nim zdjęty z niego rotor, obok dekielek z łożyskiem i obudowa z uzwojeniem.

Dołączona grafika

 

PS

A w przypadku Lehnera domyślam się, że oznaczenie dotyczy wymiarów rotora (średnicadługość) po / jest na pewno ilość zwojów.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.