razor Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 czy oznaczenia silników takich firm jak np. RAY, TowerPro, AXI oznaczają to samo ? jak można 'rozszyfrować' ? zauważyłem że im większa ostatnia liczba (po slashu), tym silnik ma mniejsze kV a pierwsze cztery cyfry? (to prawdopodobnie dwie liczby dwu cyfrowe?) co one oznaczają ?
khertal Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Pierwsze cztery cyfry to zazwyczaj wymiary(średnica i długość)w mm.
Ładziak Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Zazwyczaj, ale nie zawsze: http://www.modelmotors.cz/index.php?page=115 zauważyłem że im większa ostatnia liczba (po slashu), tym silnik ma większe kVTo liczba zwojów i jak słusznie zauważyłeś, przekłada się na kV.
hubert_tata Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Niestety to nie jest znormalizowane. Zauważyłem że dosyć często w inrunnerach oznacza się gabaryt silnika i stałą kv np Ammo Great Planes 20-40-3500 to średnica zewnętrzna 20mm, długość 40mm, kv=3500obr/min/V Natomiast w outrunnerach chyba częściej jest praktykowane podawanie wymiarów statora, albo całego silnika i jako ostatnie ilość zwojów czyli im większa ostatnia cyfra (właściwie dwucyfrowa liczba), tym kv niższe i nieporównywalne w różnych rozmiarach silników. Ale jakiejś konsekwencji w nazewnictwie produktów różnych firm trudno się doszukać.
Ładziak Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Ale jakiejś konsekwencji w nazewnictwie produktów różnych firm trudno się doszukać.To prawda. Turnigy nawet w outrunnerach podaje kV, a nie liczbę zwojów. Tym niemniej myślę, że wspólnymi siłami udało się streścić, czego można doszukiwać się w oznaczeniach silników .
ozi27 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Przykladowo w Lehnerach to juz calkiem do niczego nie pasuje,seria 15,19,22 nic nie oznacza co mozna by bylo porownac do wymiarow. Posiadam np silnik 1535 lehner-inruner wymiary jego 28x60mm waga okolo 190g
razor Opublikowano 26 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2009 a outrunner? to silnik przeznaczony do pracy w nie zabudowie ? oba sa outrunnerami, tylko inaczej się je montuje
Ładziak Opublikowano 27 Grudnia 2009 Opublikowano 27 Grudnia 2009 Outrunner to silnik, w którym stator stoi, a kręci się zewnętrzna obudowa z magnesami.
razor Opublikowano 27 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2009 Outrunner to silnik, w którym stator stoi, a kręci się zewnętrzna obudowa z magnesami. czyli chyba każdy bezszczotkowy ?
Ładziak Opublikowano 27 Grudnia 2009 Opublikowano 27 Grudnia 2009 http://images.google.pl/images?q=inrunner
ozi27 Opublikowano 27 Grudnia 2009 Opublikowano 27 Grudnia 2009 Outrunner to silnik, w którym stator stoi, a kręci się zewnętrzna obudowa z magnesami. czyli chyba każdy bezszczotkowy ? W inrunerze kreci sie oska silnika z magnesami.
hubert_tata Opublikowano 27 Grudnia 2009 Opublikowano 27 Grudnia 2009 Najpopularniejszy inrunner po rozebraniu może wyglądać tak. Po lewej obudowa z uzwojeniem, bez rotora i wału; następnie części mniejszego silniczka, czyli wał i za nim zdjęty z niego rotor, obok dekielek z łożyskiem i obudowa z uzwojeniem. PS A w przypadku Lehnera domyślam się, że oznaczenie dotyczy wymiarów rotora (średnicadługość) po / jest na pewno ilość zwojów.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.