razor Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 czy oznaczenia silników takich firm jak np. RAY, TowerPro, AXI oznaczają to samo ? jak można 'rozszyfrować' ? zauważyłem że im większa ostatnia liczba (po slashu), tym silnik ma mniejsze kV a pierwsze cztery cyfry? (to prawdopodobnie dwie liczby dwu cyfrowe?) co one oznaczają ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
khertal Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 Pierwsze cztery cyfry to zazwyczaj wymiary(średnica i długość)w mm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ładziak Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 Zazwyczaj, ale nie zawsze: http://www.modelmotors.cz/index.php?page=115 zauważyłem że im większa ostatnia liczba (po slashu), tym silnik ma większe kVTo liczba zwojów i jak słusznie zauważyłeś, przekłada się na kV. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubert_tata Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 Niestety to nie jest znormalizowane. Zauważyłem że dosyć często w inrunnerach oznacza się gabaryt silnika i stałą kv np Ammo Great Planes 20-40-3500 to średnica zewnętrzna 20mm, długość 40mm, kv=3500obr/min/V Natomiast w outrunnerach chyba częściej jest praktykowane podawanie wymiarów statora, albo całego silnika i jako ostatnie ilość zwojów czyli im większa ostatnia cyfra (właściwie dwucyfrowa liczba), tym kv niższe i nieporównywalne w różnych rozmiarach silników. Ale jakiejś konsekwencji w nazewnictwie produktów różnych firm trudno się doszukać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ładziak Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 Ale jakiejś konsekwencji w nazewnictwie produktów różnych firm trudno się doszukać.To prawda. Turnigy nawet w outrunnerach podaje kV, a nie liczbę zwojów. Tym niemniej myślę, że wspólnymi siłami udało się streścić, czego można doszukiwać się w oznaczeniach silników . Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozi27 Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 Przykladowo w Lehnerach to juz calkiem do niczego nie pasuje,seria 15,19,22 nic nie oznacza co mozna by bylo porownac do wymiarow. Posiadam np silnik 1535 lehner-inruner wymiary jego 28x60mm waga okolo 190g Link to comment Share on other sites More sharing options...
razor Posted December 26, 2009 Author Share Posted December 26, 2009 a outrunner? to silnik przeznaczony do pracy w nie zabudowie ? oba sa outrunnerami, tylko inaczej się je montuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ładziak Posted December 27, 2009 Share Posted December 27, 2009 Outrunner to silnik, w którym stator stoi, a kręci się zewnętrzna obudowa z magnesami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
razor Posted December 27, 2009 Author Share Posted December 27, 2009 Outrunner to silnik, w którym stator stoi, a kręci się zewnętrzna obudowa z magnesami. czyli chyba każdy bezszczotkowy ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ładziak Posted December 27, 2009 Share Posted December 27, 2009 http://images.google.pl/images?q=inrunner Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozi27 Posted December 27, 2009 Share Posted December 27, 2009 Outrunner to silnik, w którym stator stoi, a kręci się zewnętrzna obudowa z magnesami. czyli chyba każdy bezszczotkowy ? W inrunerze kreci sie oska silnika z magnesami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubert_tata Posted December 27, 2009 Share Posted December 27, 2009 Najpopularniejszy inrunner po rozebraniu może wyglądać tak. Po lewej obudowa z uzwojeniem, bez rotora i wału; następnie części mniejszego silniczka, czyli wał i za nim zdjęty z niego rotor, obok dekielek z łożyskiem i obudowa z uzwojeniem. PS A w przypadku Lehnera domyślam się, że oznaczenie dotyczy wymiarów rotora (średnicadługość) po / jest na pewno ilość zwojów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.