lopez 16 Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Witam mam uszkodzony regulator tzn spaliły się trzy tranzystory w środkowym rzędzie .Nie mają one żadnych oznaczeń ale z wyglądu (ilość i rozmieszczenie nóżek) są takie same jak TEN .I tu mam do was pytanie i prośbę zarazem gdzie i jakie tranzystorki musze kupić może są na allegro? .J a jestem kompletnie zielony w temacie alektroniki zdjęcia są niewyraźne niestety Link to comment Share on other sites More sharing options...
Locke Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Idz z tym regulatorem do sklepu elektronicznego i popytaj, koledze jak spalił sie regulator(szczotkowy) to poszedł i z gosciem dobrali jakieś inne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lopez 16 Posted December 28, 2009 Author Share Posted December 28, 2009 Problem w tym że byłem w sklepie ale koleś nie wiedział co to za tranzystorki i ew jakie w zamian dać Link to comment Share on other sites More sharing options...
grabo Posted February 3, 2010 Share Posted February 3, 2010 Według mnie da się jeszcze coś wymyślić Do sterowania silnikiem 3-fazowym wymagane jest naprzemienne kluczowanie każdej z faz, na zmianę do masy i napięcia zasilania, czyli teoretycznie wystarcza 6 tranzystorów. Aby osiągnąć większą obciążalność prądową stosuje się po kilka tranzystorów na "klucz". W Twoim regulatorze jest ich łącznie 18, czyli po 6 na fazę (3 kluczują do napięcia zasilania, 3 do masy). Podejrzewam, że występują na nich tylko dwa typy oznaczeń, jedne to tranzystory MOSFET z kanałem typu P, drugie z kanałem typu N. Spróbuj odczytać oznaczenia z tranzystorów w pozostałych rzędach (o ile to możliwe) i poszukaj na www.tme.pl. Ewentualnie spróbuj zrobić lepsze fotki, najlepiej z macro i obu stron regulatora. Widząc połączenia będę mógł spróbować dobrać coś o podobnych parametrach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived