Marek_Spy Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 Mam madmana o rozpietosci 1,5 m , Ktory latał na silniku OS46 AX ze smigłem typu diablotin . I zastanawiam sie czy wystarczy mu silnik ASP 52 czy będzie trzeba mu dać jednak 91. Wiem ze bedzie latal spokojnie na 52 bo on zawsze mial trudność z wylądowaniem , lata jak szybowiec. Tyle czy robi zawis ? i jakie mu smigło dać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 Napisz może czy te asp52 i 91 to 4 czy2 takty.Bo tak to nic nie wiadomo.Latam podobnej wielkości modelami z silnikiem 61 i 91 4t. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 29 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 4T juz nie chce 2 T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 Z mojego doświadczenia z tymi silnikami i modelami wielkości Twojego Madmana wynika że ten 52 będzie za słaby,Diamant z 61asp i wagą 2300 do lotu lata jakotako ale ktoś bardziej wymgający powiedziałby że jest cienki.Natomiast 91 jest za ciężki i ten sam model wychodził prawie 2900 do lotu miał mocy w nadmiarze ale nie mogłem go wyważyć tak jak powinien mieć fun, bez dodawania ołowiu na ogon.Jeśli chodzi o śmigła to według mnie 4t i śmigło o małym skoku dają słaby efekt.Ja latam do 61. 12x7 i do 91. 14x6 może gdyby można urzyć większych średnic to zmieniłbym zdanie o śmigłach Xx4 czy Xx3.75. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 29 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 no tez mysle ze 52 bedzie zbyt slaby do latania ostrego . Ale na 46AX to nie chial ladować on jest super lekki wiec lata jak lisc . A w katanie Silvestriniego mam Saito 91 ze smiglem 15x4 i przy 9600 to rakieta . Zawis ok 1/2 gazu i na full wyjscie z zawisu . Tyle ze bede musial madmana odpowiednio na tyl dowazyc i smigla i zbyt dużym skoku powoduja za duzy ciag na wolnych obrotach wiec trudnosci w ladowaniu . Dopiero hamulce pomogły ( lotki w gore ) i jakąś opada . Dziwi mnie tylko ze madman jest dosc odporny na wiatr . W sumie dobrze ze go nie kupileś :rotfl: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
faciu Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 ja latam madmanem na osMax 91 4t na śmigle 14x6 master latał rewelacyjnie ale trza było dołożyć ołowiu na ogon i ta waga 3 kg Jednak silnik wyciąga go bez trudu na 3/4 gazu tnie w górę jak latawiec na porwistym wietrze. Latał bo krecika zaliczył a po drodze kilka gałęzi na jedynym drzewie w okolicy. Drugi już na ukończeniu i pod ten silnik skróciłem przód. Wcześniej latałem na 8 cm 2 takt mvvs jednak był to początek mojej zabawy z tym modelem i po miesiącu zamontowałem osa 91. kolega ma takiego samego z 12 cm tiger 2T i też dość ładnie rwie w górę , ale osmax91 nie ma porównania jest bezkonkurencyjny. Zapas mocy spory. Polecam większy silnik pomimo większej wagi ale przy tej mocy nie ma to chyba aż tak dużego znaczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 29 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 roznica wagi to 160 g malo istotne dla niego . OK wstawiam 91 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
faciu Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 sorki Marek ale jeszcze nie jestem wyczynowcem i dla mnie ta waga nie jest tak istotna, jeżeli silnik ma zapas mocy. Owszem przy mniejszym silniku każdy gram na wagę złota lecz przy 3 kg samolot rwie do góry bez najmniejszych problemów to po co walczyć o 100 gram. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.