Locke Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Witam Od paru dni chodził za mną jakiś model. Było to nie do zniesienia. Siadłem przed kompa i zacząłem przekopywać forum. Najpierw pomyślałem że kupie Parkmastera, miałem wyposażenie, kasa by też się znalazła. Przespałem się z tym. Na drugi dzień uświadomiłem sobie, że wydawanie 350 zł za kawałek pianki to przesada. Znowu zacząłem przekopywać forum. Tym razem wymyśliłem że zrobie z EPP krzyżaka na wzór Parkmastera, jednak po dłuższym zastanowieniu przypomniałem sobie, że nie lubie krzyżaków Znowu siadłem na forum, tym razem wybór padł na Infineona. Fajny model, poza tym lubię dwupłaty. Mam takie wyposażenie żeby poleciał, poza tym można je schować do kadłuba Ściągnąłem plany na kompa. Tak sobie popatrzyłem jeszcze po modelarskich stronach i natrafiłem na forum Sau modelarnia. Jak ja tam dawno nie byłem. Poczytałem tam trochę, i natrafiłem na wspomniany w temacie model 34 MK 2.1. Bardzoooo mi się spodobał, od razu wydrukowałem plany, bo bałem sie że coś znowu wymyśle Dzisiał rano je skleiłem i wyciąłem depronowe części. Tak to na razie wygląda: Waga w takim stanie 54 g. Wyposażenie zastosuje takie: silnik 20g rpm/V 2200 :/ Nie za bardzo nadaje się do takiego modelu. Za duża prędkość. Po za tym jak będzie za słaby to kupie wtedy jakiś odpowiedni. regulator TP 12A pakiety 500 mAh 2S Turnigy serwa 2x 5g, 9g odbiornik e-sky 8 g Fragment RC: Z wagą zamierzam zmieścić się w 200g. Latał i tak będe na polu bo hali nie mam. Jeśli macie dla mnie jakieś porady odnośnie tego modelu to piszcie. Na pewno się przydadzą. :wink: PS: Przepraszam za jakość fotek, robiłem telefonem, następne będą robione aparatem :wink:
Łukasz K. Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Ja też będę budował MK,narazie czekam na odpowiedź od pana leda_g czy mi "da" depron do testów.Ja włożę do swojej mk akum od lamy czyli 800mah.Trochę mam silnik ciężkawy bo 42g.Poprzednia mk fajnie latała ale ją rozbiłem http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=21527 tu jest link do mojej poprzedniej mk. Pozdrawiam Łukasz
qbacz Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 silnik 20g rpm/V 2200 Nie za bardzo nadaje się do takiego modelu. Za duża prędkość. Po za tym jak będzie za słaby to kupie wtedy jakiś odpowiedni. regulator TP 12A pakiety 500 mAh 2S Turnigy serwa 2x 5g, 9g odbiornik e-sky 8 g Z takim wyposażeniem zmieścisz się w 180g (mam bardzo podobne).To za lekko na zewnątrz minimalny wiatr i model leci jak reklamówka pomyśl o zrobieniu go cięższego (250-300g) będzie dobrze latał. gdzie kupiłeś ten depron? wydaje się prosty.
Locke Opublikowano 9 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2010 pomyśl o zrobieniu go cięższego (250-300g) będzie dobrze latał. Jego wage będe regulował pakietami, moge wstawić większy - czyli cięższy. gdzie kupiłeś ten depron? wydaje się prosty. Depron kupowałem w Castoramie, może i jest prosty, ale rowkowany. Na zdjęciu jest gladką stroną. Po za tym, w poniedziałek kupie 2 płyty Epp 4mm, i zrobie kolejny mk 34. Tzn. depronową wersje będe miał do takiego precyzyjnego latania, a tą z epp do poszalenia. :wink:
Kwasiu Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Moje mk ważyły po 190g, na dworze dało się latać, ale an połowie gazu pod lekki wiatr stał w miejscu . Model jest świetny, przy dziobie z epp nie do rozbicia. Ostrożnie z wychyleniami wysokości bo jest bardzo czuły.
madrian Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Czeka cię poprawka. :wink: Skrzydła mają wycięcia, a rozpórki powinny mieć wypustki, które w nie wchodzą. Są zaznaczone na planie. Dzięki temu jest sztywniej. Ja latałem MK-ą przy masie 270g i na silniejszym wietrze było jej bardzo ciężko. Ale w ciszy, lub przy delikatnym wiaterku - szalała aż miło. :wink:
kylorc Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Ja też latałem Mk34 wykonaną z tego samego ciemnego depronu. Tylko, że mój ważył grubo ponad 350gram a i tak radzi sobie znakomicie. A z tymi wypustkami to prawda popraw to.
Locke Opublikowano 10 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2010 Wiem o co chodzi z tymi wypustkami, ale po prostu zrobiłem zdjęcie, przed ich wycięciem :wink: Ale dzięki z info. Obecnie klei się kadłub, później dodam fotkę. A takie pytanko, który silnik z tego sklepu www.emodel.pl polecilibyście do tego modelu ? Coś mi się wydaje że ten co mam będzie z słaby.
madrian Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Ja używałem TP 2712-12 + taki sam regiel jak twój. Silniczek dawał ok 300g ciągu ze śmigłem 10x4,7, pakietem 2S - kv 1200. I spokojnie dawał radę.
halabala83 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 A próbował ktos zbudowac MK z epp ? tak koło 1m rozp do polatania na dworze .
meloow Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 ja miałem tego 34 i bez problemów latałem na zewnątrz ! u mnie waba była w granicy 250-300g
Locke Opublikowano 11 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2010 Aktualnie mam sklejony kadłub, oraz pozostałe częsci gotowe do sklejenia. Ale dzisiaj byłem w modelarskim, i kupiłem materialy na wersje z EPP. Kupiłem troche węgla, Ca, i dwie płyty Epp 4mm ( płyta 50cm x 70cm ) Jak dokończe wersje depronową, to zabiore się z wersje z Epp, ktorą polatam najpierw.
Zdzisław Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Moim zdaniem wycinanie w skrzydłach wycięć na rozpórki to niepotrzebne osłabianie skrzydeł, więcej roboty a przyklejone na styk na pewno wystarczy (zrobiłem tych mk34 kilkanaście szt i tylko w jednym zrobiłem te wycięcia) Modelik fajny fajnie lata ale wagowo czym mniej tym lepiej, do max 200 gram jest do zrobienia bez większych problemów przez początkującego modelarza. Można nim latać na dworze ale jak jest spokojnie bez wiatru. Jest jeszcze model B44 moim zdaniem ładniejszy. Takie modele robi się w jeden dzień. Pozdrawiam Zdzisław
Łukasz K. Opublikowano 23 Stycznia 2010 Opublikowano 23 Stycznia 2010 Witam!Dziś skończyłem moją mk.Robiłem ją prawie 21 godzin(oczywiście nie bezprzerwy)Okeiłem ją Taśmami pakowymi.Jej waga to 350g(myślę że nieźle jak na mój akum-który ma 1400mah).Kabinka zrobiona z butelki.Miałem farta bo nie musiałem robić kopyta,gdyż część butelki idealnie pasowała.Na wyposażeniu mam: -Akum 1400mah Dualsky-około 90 gram -Silnik tower pro 2410-09-42g -Serwa 2xtower pro 9g i no name 9g -Regiel Jakiś supersimple,ale waży 25g. Czyli samo wyposażenie koło 200g wyszło,a model 120-150g,Więc troszkę ciężko ale to przeste taśmy;)Co do rozpórek skrzydeł zastosowałem b.grube patyczki do saszłyków.Moje rady co do budowy to: -lepiej najpierw zamocować odbiornik i serwa przed zamocowaniem górnego płata -Ja dźwigienke od steru wysokości zamocowałem na góże i lepiej teraz chodzi ten ster. Fotki kiedy idziej bo nie mam czym zrobić,a kolejne fotki robione na moim telefonie mogą zaszkodzić waszym oczom;P Jutro może zrobie oblot-zobaczymy jaka pogoda. Pozdrawiam Łukasz!!!
slawko_k Opublikowano 23 Stycznia 2010 Opublikowano 23 Stycznia 2010 350g to dość ciężko. oczywiście poleci ale przy tej rozpiętości będzie szybka i o 3d będzie można zapomnieć. moja ważyła niecałe 200 a i tak to było za dużo.
Kwasiu Opublikowano 23 Stycznia 2010 Opublikowano 23 Stycznia 2010 Możesz zapomnieć o jakiejś sensownej akrobacji przy tej wadze, zrobi sie z niego straszny pylon. Wyposażenie masz całkiem nie trafione do tego modelu.
madrian Opublikowano 23 Stycznia 2010 Opublikowano 23 Stycznia 2010 zastosowałem b.grube patyczki do saszłyków.Moje rady co do budowy to: -lepiej najpierw zamocować odbiornik i serwa przed zamocowaniem górnego płata Po co? :wink: Wystarczy wyciąć klapkę w boku kadłuba i masz stale dostęp do wyposażenie, tak na czas montażu, jak i na późniejsze modyfikacje - np. zmianę rozmieszczenia elementów, dla wyważenia. W klapce robisz dziurkę, przez którą wypuszczasz złącza pakietu i regulatora za zaklejasz je plasterkiem taśmy. Zamiast patyków, lepiej zastosować cieniutki węgiel, a tak w ogóle, to autor robił te usztywnienia ze zwykłej nitki, tylko ciut mocniejszej. Oklejanie tego modelu taśmą pakową, nie ma zupełnie sensu. Model jest na tyle lekki, że trzeba naprawdę mocno nim przywalić, żeby coś popsuć i bardzo łatwo go wyprowadzić z krytycznej sytuacji. Ale nie wtedy, gdy waży dwa razy tyle, co zalecana masa razem wyposażeniem. :wink: Poza tym, możesz włożyć trochę pracy i przygotować sztywne szablony części z tektury, albo cienkiej sklejki i wtedy produkujesz ten modelik prawie taśmowo i jego odbudowa jest banalnie prosta. Przy odrobinie wprawy, można ten model zrobić w 10-12 godzin. przyczym najwięcej czasu zajmuje uzbrajanie i montowanie wyposażenia w modelu.
Locke Opublikowano 24 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2010 A moja MK`a sobie leży i czeka. A dokładniej czekają sobie dwie MK`i. Jedna depronowa a druga z epp. Na feriach(za 3 tygodnie) będe sobie nimi latał. Teraz zająłem się innym modelem, o nazwie Shogo EPP (model firmy Morlock). pozdrawiam :wink:
Łukasz K. Opublikowano 25 Stycznia 2010 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Przed chwlą wróciłem z oblotu mojej 34.No z tym wyposażeniem lata jak trenerek,ale zawis świetny robi;).Ustawiłem małe wychylenia lotek i kreunku,a wysokość normalnie.Dlatego tak bo jeszcze nawet podstawowej akrobacji nie umiem no oprócz zawisu o którym przed chwilą mówiłem.Na początku zaliczyłem kreta z 1metra(w czasie zawisu).Mk'ą nie wznosłem się wyżej niż 2 metry bo szczerze się troche bałem.B.dobrze lata jak na taką "cegiełke".Jestem pewnien że na lżejszym wyposażeniem(150g Rtf)Lata o wiele lepiej niż nie jeden halowy chińczyk Pozdrawiam Łukasz
Locke Opublikowano 25 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2010 Mk'ą nie wznosłem się wyżej niż 2 metry bo szczerze się troche bałem. Wyżej jest bezpieczniej. :wink: Możesz zrobić fotki, albo film z lotu ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.