Skocz do zawartości

Zlin-50L TM. Nowy ARF


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym przedstawić nowy zestaw ARF Zlina 50L produkcji TopModel. Postaram się opisywać plusy i minusy nowej konstrukcji a przy okazji zadawać bardziej lub mniej mądre pytania w razie wątpliwości :lol: Model nabyłem w nastiku: http://www.nastik.pl/zlin-z50l-p-2817.html. W tej chwili zmontowane jest skrzydło i trwa dłubanka przy kadłubie. Zaletą modelu ma być niska waga i faktycznie zanosi się na to że tak będzie. Niestety z przykrością stwierdzam, że jakość zestawu jest dostateczna z odchyłką w kierunku mierna. Składałem już ARFy Phenixa, Black Horsa, Tigera ale ten jest zdecydowanie najgorzej wykonany. Po pierwsze folia. Zmarszczka na zmarszczce, mniejsze i większe bomble. W instrukcji pokazują, że żelazko i opalarka muszą iść w ruch. Może mi podpowiecie jak to skutecznie ponaciągać. Pod bomblami jest powietrze, ktore nie ma gdzie ujść. A tak to wygląda na skrzdle

Dołączona grafika.

 

Drugi minus to zbiorniczek paliwa 250ml. Zbiorniczek ładny ale nie do tej wielkości modelu.

Kolejne słabości: Śrubki imbusowe do przykręcenia łoża wykonane ze stali z dodtkiem hmmm no właśnie czego, chyba sera. W dwóch strzeliły gwinty przy delikatnym wstępnym dokręceniu.

 

Mam też obawy czy ta konstrukcja napewno przeniesie drgania silnika 4T. Spójrzcie tylko na to wyażurowanie.

Dołączona grafika

Napewno to "okleję" sklejką modelarską. Da to usztywnienie przedniej części kadłuba i zabezpieczy przed dostawaniem się świństwa spalino-paliwo podobnego z komory silnika do kadłuba.

 

A tak wygląda kadłub i jego wnętrze:

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witaj

 

Piękny model.. I pięknie lata:) Mam takiego Zlinka jakieś półtora roku i najpierw pojawił się jako model firmy Haikong.. U mnie lata z silnikiem elektrycznym. Ale jest rewelacja.. Jedynie radzę wzmocnić mocowanie podwozia.. Bo jeśli nie - to złoży się przy pierwszym lądowaniu.. Lotki mam ustawione +20, -20 mm i jest ok.. Jak zachowasz kąty skrzydła i statecznika poziomego tak jak przewiduje instrukcja i wyważysz też w/g instrukcji, to model lata bez żadnej korekty trymerem, a przy gwałtownym zaciągnięciu drążka (do pętli) nie ma tendencji do uciekania w którąkolwiek stronę.. Ogólnie - poza podwoziem - model na 5+ :)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc Piotr, to go nie ważyłem, ale jest bardzo lekki.. Widać nawet po konstrukcji.. Jeśli chodzi o podwozie, to proponuję położyć delikatnie tkaninkę szklaną z żywicą w miejscach newralgicznych. (boki kadłuba, wręga przednia i półka skrzydła). Czy miałeś wersję modelu w której trzeba było wkleić statecznik pionowy?

 

Dołączona grafika

 

A tak wygląda mój Zlinek.. No może już nie do końca mój, bo sprzedałem go jakiś czas temu koledze, tylko jeszcze u mnie jest hangarowany ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Statecznik pionowy jest połączony z kadłubem fabrycznie. Statecznik poziomy też ma takie zastrzały ale narazie z uwagi na wyważenie nie wkleiłem ich. Masz jeszcze jakieś foty lub film?

 

Zawsze masz D/R albo Expo i powoli w miare potrzeb zmieniać te parametry do własnych potrzeb :)

Konkrety Maciek konkrety :evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie posiadam żadnego filmu. Zdjęcia mogę porobić jak znajdę chwilkę..

Maciek chciał Ci powiedzieć, że możesz sobie ustawić wychylenia powierzchni sterowych z poziomu nadajnika.. :D

 

P.S.

 

Gdzieś powinienem mieć jeszcze napisy na Zlina.. Te na masce i "Z-50L".. Jak znajdę, to mogę Ci przekazać.. :) (Specjalnie do tego modelu robiłem napisy w Corelu i wycinałem z czarnej folii na ploterze.. Oryginalne to niestety mało estetyczne "nalepki")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Pytam o te wychylenia bo to co podaje instrukcja to jakaś przesada. Niestety instrukcja to chyba najsłabszy punkt tego zestawu. Już na pierwszej stronie rozpiętość i waga są nie od tego modelu :lol: Twój model faktycznie wydaje się być identyczny jednak w moim są chyba szersze lotki albo to takie złudzenie z tej perspektywy.

ps. Jakbyś miał te naklejki to fajnie :D Posiadasz może jeszcze instrukcję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was,

 

przepraszam, że się wcinam w dyskusję, ale czy nie porównujecie dwóch różnych modeli (precyzyjniej - dwóch róznych wymiarowo)?

 

Zlín 50L 70E 1600mm HAIKONG MODEL - Piotr78

 

oraz

 

Zlín 50L 25E 1194mm HAIKONG MODEL - waldi1973

 

Z zaciekawieniem obserwuję ten wątek, od nieco ponad miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Zlina 1600 mm, ale z Reichard Modelsport.

 

Pozdrawiam serdecznie,

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Pawle.. Słuszna uwaga.. To są troszkę różne wielkościowo modele.. :oops:

Jednak metoda wykonania i proporcje powierzchni nośnych i sterowych są identyczne.. Nie mniej jednak Zlin lata fajnie i problemów z wyjątkiem podwozia - żadnych.. :)

 

Piotr78 - jak tylko znajdę nalepki - natychmiast Cię poinformuję.. A jeśli chodzi o instrukcję - to raczej ulotka bez wartości.. ;) Powinienem też gdzieś mieć.. Na dobrą sprawę, to mój zestaw był jednym z pierwszych, bo nawet nie było nazwy firmy na pudełku.. ;) Musiałem szukać na necie kto odpowiada za ten zestaw.. :D

 

Pozdrawiam,

Bartek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Paweł fajnie, że wciąłeś się w ten wątek :lol: Teraz to już musisz opisać swojego zlina i się nie wymigasz. :wink:

Mój to ten: http://www.nastik.pl/zlin-z50l-p-2817.html

Zastanawia mnie to co widnieje na opisach w nastiku.

Zlin RM - pow. 51,2dm2 (rozp. 1600mm)

Zlin TM - pow. 43,9dm2 (rozp. 1610mm)

Możesz to potwierdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Mój Zlin również został zakupiony w Nastiku (to ten model). Tak na dobrą sprawę Zlina z RM znalazłem jeszcze tylko w jednym polskim sklepie internetowym, jednak ten cenowo skutecznie odstraszał. Nie wiele też znalazłem o nim informacji w sieci.

Mam zbyt małe doświadczenie, by móc go obiektywnie ocenić, ale model zrobił na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Przesyłkę otrzymałem praktycznie prosto z Czech (na kartonie stanowiącym pierwszą warstwę opakowania był odręcznie długopisem wpisany adres nadawcy, Pani Reichardowej). Model zapakowany był w duże szare pudło. Pudło duże, ponieważ zestaw zawiera skrzydło w jednym kawałku.

Pytałeś, Piotrku, o wymiary: w moim Zlinie skrzydło ma długość nieco ponad 1610 mm. Przy czym zgodnie z instrukcją model ma 1600 mm rozpiętości, zaś powierzchnia skrzydeł to 54 dm? .

Jak już przy skrzydle jesteśmy - jest perfekcyjnie oklejone folią, od góry srebrną, od dołu czerwoną. Kadłub to laminat, kolor srebrny, podobnie osłona silnika. Moim zdaniem na naprawdę wysokim poziomie. Nie ma żadnych skaz, odprysków, bryła ma gładką, błyszczącą powierzchnię. Do zestawu dołączono przezroczystą (nie barwioną) owiewkę, węglowe podwozie (bez kół), oklejone folią powierzchnie sterowe, w oddzielnym worku foliowym jest cała galanteria - wręgi, osłony na serwa, itp ..

Wczoraj wieczorem zrobiłem kilka zdjęć prezentujących zestaw: Zdjęcia Zlina - zapraszam do obejrzenia (galeria 12 zdjęć 800 x 600). Na jednym ze zdjęć jest fragment instrukcji z informacją o wychyleniu powierzchni sterowych:

- dla steru kierunku: ?20°

- dla lotek: ?8°

- dla steru wysokości: ?15°

Środek ciężkości przewidziano w odległości od 100 do 115 mm od krawędzi natarcia.

 

Mam w tej chwili dla niego czterosuwowy silnik ASP .91, ale takie rozwiązanie zmusza do cięcia osłony.

 

Tak to mniej więcej w skrócie wygląda :-)

 

Pozdrawiam serdecznie,

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Pawle czyli z tego co widzę pracujesz jeszcze nad tym modelem. Cały czas zastanawia mnie ta znaczna różnica powierzchni skrzydeł co przekłada się też na obciążenie powierzchni. Zmierzyłem cięciwę skrzydła u nasady przy kadłubie i na końcu i wynosi ona odpowiednio 33cm i 22cm. Czy mógłbyś sprawdzić to u siebie?

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Mam w tej chwili dla niego czterosuwowy silnik ASP .91, ale takie rozwiązanie zmusza do cięcia osłony.

U mnie też się bez tego nie obyło. Silnik jest zamontowany głowicą w dół. Zamontowałem też układ żarzenia świecy aby zabezpieczyć jego pracę na wolnych obrotach. Warte rozważenia jest jeszcze ułożenie boczne ale w moim wypadku też wymagało wycinania. Zabrakło dosłownie 1cm i cały silnik byłby pod osłoną.

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Zastanawia mnie to co widnieje na opisach w nastiku.

Zlin RM - pow. 51,2dm2 (rozp. 1600mm)

Zlin TM - pow. 43,9dm2 (rozp. 1610mm)

Możesz to potwierdzić?

No więc tak .. Pomierzyłem tego swojego Zlina, i co mi wyszło:

Dołączona grafika

Przy czym instrukcja podaje wartość 54 dm?, nazywając tę wielkość po prostu powierzchnią.

 

Warte rozważenia jest jeszcze ułożenie boczne ale w moim wypadku też wymagało wycinania. Zabrakło dosłownie 1cm i cały silnik byłby pod osłoną.

I tu ta sama sprawa, zabrakłoby dosłownie 1 cm.

 

Zamontowałem też układ żarzenia świecy aby zabezpieczyć jego pracę na wolnych obrotach.

O tym nie pomyślałem, planowałem jedynie założyć taki klips z wyprowadzonym gniazdem zasilenia gdzieś w bardziej dostępnym miejscu.

 

Pozdrawiam serdecznie,

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Czyli z tego wynika, że te modele wymiarowo są niemal identyczne. W jakim stopniu masz zaawansowaną budowę, wiesz już jaki będzie ciężar modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.