Skocz do zawartości

Zlin-50L TM. Nowy ARF


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

W jakim stopniu masz zaawansowaną budowę, wiesz już jaki będzie ciężar modelu?

Przyznam szczerze, że w ogóle z nim jeszcze nie ruszyłem. W tej chwili zgromadziłem:

- silnik ASP .91 4-takt,

- zbiornik na metanol 340ml,

- serwo Hitec HS-325HB - przepustnica,

- serwa Hitec HS-475HB - na pow. sterowe,

- regulator napięcia VR-8L,

- odbiornik Futaba 136,

- koła 100mm

.. i troszkę rupieci ..

 

No i niestety .. nie mam w domu .. wagi .. Producent zakłada natomiast, że całość przy standardowym wyposażeniu ważyć powinna ok 3500-3800g.

 

Pozdrawiam serdecznie i powodzenia przy oblocie!

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Model mam skończony i przygotowany do prób. Maska na czas wyregulowania silnika została zdjęta. Zmiany jakie wprowadziłem to większy zbiornik. Teraz jest 400ml, było 250ml i większe koła 80mm ale raczej zmienię na 100mm. Bardzo dużo było usuwania zmarszczek i bombli na folii ale jakoś się udało. Serwo TP5010, które początkowo planowałem do napędu przepustnicy wymieniłem na futaba 3003. Żarzeniem na wolnych obrotach steruje włyłącznik SP06, który jest na jednym kanale z serwem gazu (y-kabel).Zasilanie żarzenia z trzech ogniw 2300mAh połączonych równolegle. Wyłącznik jest puszczony przez filtr pierścien ferrytowy. Pojawiła się taka konieczność po tym jak na wyłączonym nadajniku wszystkie serwa trzepały.Nie montowałem zastrzałów statecznika poziomego gdyż psuły wyważenie. Ciężar modelu 3100g. Nie było konieczności używania ołowiu, wszystko wyregulowane rozmieszczeniem wnętrzności. W zasadzie jako balast z przodu posłużyły mi wspomniane ogniwa żarzenia.

 

Tak wygląda wnętrze kadłuba po zdjęciu owiewki. Obok zbiornika widać włącznik żarzenia. Serwa: kierunek HS322, wysokość i przepystnica FUTABA 3003

Dołączona grafika

 

Kadłub ze zdemontowaną maską. Wręgę i skrzynkę pomalowałem rzadką żywicą 24h. Wszystkie przejścia przez wręgę są całkowicie szczelne tak aby do kadłuba nie dostawało się paliwo. Kabel żarzenia uszczelniony silikonem olejoodpornym. Za silnikiem, czego nie widać są wklejono trzy rurki. Wężyki nie przechodzą przez wręgę tylko są dopinane do rurek po jednej i drugiej stronie. Po zamontowaniu maski nie będzie praktycznie żadnego dostępu by cokolwiek tam wytrzeć.

Dołączona grafika

 

Taki jest widok po zamontowaniu owiewki. Odbiornik umiejscowiłem tak żeby był jak najłatwiejszy dostęp. Jest on zawinięty w gąbkę i jedną opaską przypięty do wręgi. Po zdjęciu kabiny jest łatwy dostęp do odbiornika i okablowania.

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Zbiornik 250ml przy dobrej regulacji ASP 91 wystarcza na 12 minut akrobacyjnego latania pełny gaz średnie pełny itp.

 

Na zdjęciu widać, że zbiornik jest sporo przesuniety do tyłu co na pewno się zemsci i beda problemy z pracą w pionie.

 

Wychylenia ustaw duże ale daj sporo expo najlepiej w przedziale 60-80% na + lub - w zależnosci czy to Futaba czy Graupner.

 

Wskaznik napięcia Tower pro sporo przekłamuje w stosunku do Webrowskiego GWS czy Grupnera.Pokazuje połowe aku kiedy porzadny wskaznik pokazuje full.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam

 

Zbiornik 250ml przy dobrej regulacji ASP 91 wystarcza na 12 minut akrobacyjnego latania pełny gaz średnie pełny itp.

 

Na zdjęciu widać, że zbiornik jest sporo przesuniety do tyłu co na pewno się zemsci i beda problemy z pracą w pionie.

 

Wychylenia ustaw duże ale daj sporo expo najlepiej w przedziale 60-80% na + lub - w zależnosci czy to Futaba czy Graupner.

 

Wskaznik napięcia Tower pro sporo przekłamuje w stosunku do Webrowskiego GWS czy Grupnera.Pokazuje połowe aku kiedy porzadny wskaznik pokazuje full.

Radek dzięki za uwagi. A oto czym się kierowałem:

Zdecydowałem się na większy zbiornik ponieważ latałem już tym ASP na zbiorniku 250 i faktycznie wystarczało na 10-12 min lotu ale niewiele zostawało rezerwy. Latamy na bardzo ciasnym lądowisku gdzie podchodzić trzeba po łuku w pobliżu drzew i często przy złym wpasowaniu w pas trzeba porawić podejście. Zdarza się, że nie jeden raz a bywa, że 5. Z tąd taki zbiornik. Dla komfortu psychicznego.

Co masz na myśli zpraca w pionie? Jeżeli 3D to odpada bo tak latać nie zamierzam. W moim wypadku położenie pionowe będzie chwilowe np. w pętli. Zbiornik jest tak cofnięty żeby zminimalizować wpływ ciężaru paliwa na wyważenie. W instrukcji też w tym miejscu jest.

Jeżeli chodzi o wychylenia- jest to dla mnie największa jak do tej pory zagadka. Wiem, że nie mogę zrobić takich wychyleń jak w instrukcji. Exp to jedno ale co z wartościami wychyleń... Wstępnie ustawiłem tak jak podał kolega Paweł czyli na podstawie zlina RM.

Ten TowerPro jest u mnie trzeci sezon wię raczej mnie nie oszuka. Starego misia na sztuczny miód nie nabierze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie cofnięty zbiornik dla silnika żarowego bez pompki to kupa problemów zreszta sam zobaczysz.Może nie bedzie zle zależy od długosci przewodów.Ja cofałem zbiorniki w 2 suwach i zawsze miałem problemy, więc może 4 suw nie będzie tak wrażliwy.Magnum 91 4takt 15 chodził mi wyśmienicie, ale korek ze zbiornika był wystawiony na zewątrz i przewód do gaznika miał może z 8cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.