Arek Morawski Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Zastanawiam się czy można kupić model i aparaturę na firmę i wciągnąć to w reklamę. Startuję w zawodach w Polsce i za granicą, zdjęcia w prasie i internecie się ukazują, więc teoretycznie podstawa prawna by była. Na modelu byłby adres www. mojej firmy. Czy ma ktoś z tym jakieś doświadczenia? pozdrawiam Arek
utopia Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 zależy jaki profil działalności masz bo czasem to całość kosztów idzie ująć.. 8)
ozi27 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Witam,rowniez prowadze dzialalnosc ale raczej aparature i model to myglbys odliczyc wtedy gdy Twoj profil dzialalnosci jest temu podobne,reklame jak najbardziej mozesz wciagnac w koszty. Jezeli masz sklep modelarski lub tym podobne...to tak No fakt prowadze budowlanke i moge odliczyc pewne rzeczy ale nie wszystko.
Konrad_P Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Tytuł jest sprzeczny. Chodzi o koszty czy o przychody firmy. Obecnie nie ma czegoś takiego jak reklama. Czyli jak ty się gdzieś reklamujesz to otrzymujesz fakturę VAT (lub rachunek) do zapłacenia i to wliczasz sobie po stronie kosztów. Jeśli nie otrzymasz faktury to nie możesz tak jak kiedyś odliczyć x% na koszty reklamy. A teraz czy model + aparatura mogą stanowić koszty działalności Twojej firmy. I Tak i Nie. Podstawowy problem to już zasygnalizował Utopia. Napisz jaki masz profil działalności. Jeśli np. informatyka szeroko pojęta to od biedy można wciskać w US przy kontroli że aparatura stanowi niezbędny element w Twojej działalności. Obecnie w US pracują dość rozgarnięci ludzie i nie łatwo ich przekonać do pewnych rozwiązań. A jeśli nie wiedza co to jest to idą do sklepu (firmy) w której nabyłeś sprzęt-usługę i wypytują w szczegółach nie informując sprzedawcę o kogo konkretnie chodzi. Pamiętaj, że jak zakwestionują za 2-6 lat, że dana pozycja ujęta w kosztach wg nich jest niezgodna z przepisami to płacisz VAT+odsetki oraz podatek dochodowy + odsetki. Oraz co najgorsze musisz skorygować wszystkie deklaracje od tego miesiąca po dzień dzisiejszy. To tak abyś się zastanowił czy warto.
ozi27 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 No pamietam jak kiesdy chcialem odliczyc cos co bylo nie bardzo zwiazane z moja dzialalnoscia,ksiegowa rowniez kazala mi sie zastanowic czy warto bo grozi to ryzykiem sporego tlumaczenia sie w US a nie daj jescze odrzuca to cos z kosztow.
motyl Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Jak by ktoś bardzo chciał zrobić sobie koszty w firmie to chętnie przyjmę reklamę na skrzydło 34m? miejsca na reklamę :]
Arek Morawski Opublikowano 18 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2010 Profil działalności to poligrafia, ale to akurat nie ma znaczenia. Przecież każdemu wolno się reklamować, model byłby tylko nośnikiem reklamy. Cytat z Gazety Prawnej: "PRZYKŁAD: TORBY Z LOGO FIRMY NOŚNIKIEM REKLAMY Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją kosmetyków. Firma ta zamówiła wykonanie toreb z umieszczonymi na nich logo firmy oraz adresami sklepów, w których można kupić kosmetyki. Torby te wydawane są bezpłatnie klientom kupującym kosmetyki w celu ich zapakowania po dokonaniu zakupów. Znajdujący się na torbach nadruk sprawia, że zakupiony towar staje się nośnikiem reklamy firmy. Reklama ta jest kierowana do anonimowego kręgu potencjalnych konsumentów. Zatem wydatki związane z zakupem opakowań podatnik może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w pełnej wysokości." ..."W przepisach prawa podatkowego brak jest definicji reklamy, w związku z tym należy przyjąć wykładnię językową pojęcia reklama, zgodnie z którą według Uniwersalnego Słownika Języka Polskiego wydanego przez PWN za reklamę rozumieć można rozpowszechnianie informacji o towarach, ich zaletach, wartości, miejscach i możliwościach nabycia, chwalenie kogoś, zalecanie czegoś. Reklama polega na przedstawianiu towarów, nakłanianiu do nabycia towarów w sposób bezpośredni. Reklama publiczna ma miejsce wówczas, gdy jest powszechna, ogólna oraz przeprowadza się ją w miejscach dostępnych dla wszystkich, oficjalnie i jawnie. Zaliczenie danego wydatku do kosztów reklamy publicznej lub niepublicznej zależy zawsze od jej odbiorcy, adresata. Wobec tego, do wydatków limitowanych należy zaliczyć te, które z założenia są kierowane tylko i wyłącznie do konkretnego adresata. Z kolei reklama firmy (produktu) adresowana do nieograniczonego anonimowego kręgu potencjalnych odbiorców jest reklamą prowadzoną publicznie." pozdrawiam Arek
Konrad_P Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Arek. Oczywiście teoretycznie masz racje. Ale praktyka jest trochę inna. Popytaj swojej księgowej lub doradcy, co oni na to. Oczywiście na pytanie a gdzie się Pan reklamował tym modelem to, co odpowiesz. No, ale tu można byłoby dorobić jakąś teorię. Nie wiem ile razy byłeś kontrolowany, ale w moim przypadku inspektor Stwierdził, że dana faktura nie może stanowić kosztów uzyskania przychodu i już. Są procedury odwoławcze, można pójść z urzędnikiem i całym US w zaparte, ale taka praktyka (w zależności od regionu Polski a i od samego US też) ma bardzo krótkie nogi. Jeśli nie masz za sobą baaaaardzo dobrej kancelarii prawne która będzie Ciebie reprezentowała w sądzie , to posłuchaj doświadczonego człowieka. Daj sobie spokój.!! Nie będę przytaczał swojego przykładu ale uwierz mi, jeśli urzędnik się uprze to szanse masz minimalne nawet jeśli racja będzie po twojej stronie, tak jak była po mojej stronie. Sprawę dopiero rozstrzygnął sąd w 2 lub 3 rozprawie. Nerwy, koszty prawnika, a i kontrola za kontrolą nagle sie pojawiła, z UKS, ZUS, Inspekcji pracy i już nie pamiętam ale jeszcze skądś. Życzę powodzenia.
meloow Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 dodoaj wpis PKD i gotowe ja mam od informatyki, elektroniki , serwisowania naprawiania, aż po reklamę
Konrad_P Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 PKD niewiele tu pomoże. PKD reklama i owszem ale to oznacza że ty świadczysz usługi reklamowe więc uzyskujesz z tego jakiś dochód. Jeśli nie bedziesz w stanie przedstawić takiego dochodu to wszystkie poniesione koszty zostaną zakwestionowane. PKD modelarstwo. ??? też nic tu nie zmieni chyba że będzie sprzedawał swoje modele innym. A tu znowu schody. Osobom fizycznym - to kasa konieczna, jak firmom to OK. To nie jest takie proste. Oczywiście jest to do rozwiązania "bo Polak potrafi" a prawo dziurawe ... ale nie na forum.
meloow Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 wystarczy że podpadnie to pod (system sterowania) a czego hmm a tu dowloność. Ja zaopatruje się w elementy elektroniczne na firme np. do naprawy sprzętu AGD/RTV a czasami używam je do modeli
utopia Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Konrad_P, z tym zwrotem nie tak szybko ... to nie podatnik ma udowadniać ze mógł odpisać ale oni ze nie mógł .. Nadpłaciłem 200zł vatu i przez 7 miesięcy byłem traktowany jak przestępca - bo dałem naszemu państwu za dużo pieniędzy !!!! Sprawa skończyła się nagle gdy pani naczelnik US otrzymała pozew sądowy za pomówienie mnie o przekret temat rzeka Kupiłem benzynkę 50 cm i poszła w koszta na głupie pytanie do czego odpowiadasz do agregatu prądotwórczego 8) jako cześć zamienna i koniec tematu . Wszystko można dać w koszta tylko trzeba umiejętnie opisać w papierach. Jeśli w US uważają ze nie można- niech udowodnią...
Konrad_P Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Wszystko można dać w koszta tylko trzeba umiejętnie opisać w papierachNo i o tym właśnie pisałem, że można ale nie jest takie proste, bo trzeba do tego dorobić odpowiednią teorie (papierkologie).Sprawa skończyła się nagle gdy pani naczelnik US otrzymała pozew sądowyO tym też pisałem trzeba mieć dobrą kancelarie która wyprodukuje papiery (ale to kosztuje).Chłopaki tak na dobrą sprawę to wiele można wpisac w koszty tylko trzeba wiedzieć jak, niebać się i mieć na wszelki wypadek pomoc prawną.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.