Krzyś63 Opublikowano 31 Stycznia 2010 Opublikowano 31 Stycznia 2010 Poszukuję wstawki do tłumika OS max 25 LA. Chodzi mi o część zwiększającą odległość między kolektorem wydechowym a tłumikiem. Optymalna odległość to ok. 20 mm. Szukałem w różnych sklepach, ale nie znalazłem. Może ktoś z kolegów ma pomysł jak to zrobić. Pozdrawiam Krzyś63
alyan Opublikowano 31 Stycznia 2010 Opublikowano 31 Stycznia 2010 W sklepie p. Radka Oleksego bywają takie części. Zapytaj o terminy. Rozumiem że o takiej części rozmawiamy jak w tym linku. Można zlutować z paska blachy mosiężnej na wymiar i na końcu dolutować rurki mosiężne 4mm. W przekroju wyglądałoby to tak : http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3657 Kryzę można zlutować na końcach z drutu 2mm żeby zwiększyć powierzchnię styku. Ja bym tak zrobił...
Krzyś63 Opublikowano 1 Lutego 2010 Autor Opublikowano 1 Lutego 2010 Bardzo ciekawy pomysł. Moje pytanie dotyczy odporności lutu na temperaturę spalin. Wystarczy lut miękki czy wymagany jest lutowanie mosiądzem. Pozdrawiam Krzyś 63
buwi777 Opublikowano 1 Lutego 2010 Opublikowano 1 Lutego 2010 Bardzo ciekawy pomysł. Moje pytanie dotyczy odporności lutu na temperaturę spalin. Wystarczy lut miękki czy wymagany jest lutowanie mosiądzem. Pozdrawiam Krzyś 63 Na pewno brąż / mosiądz ( lut twardy ) ale miałbym wątpliwości o : a/ TRWAŁOŚĆ b/ Szczelność z dużym naciskiem na pkt. a ps. lut miękki - cyna/ołów słabnie w wyższych temperaturach :twisted:
alyan Opublikowano 1 Lutego 2010 Opublikowano 1 Lutego 2010 miałbym wątpliwości o : a/ TRWAŁOŚĆ b/ Szczelność z dużym naciskiem na pkt. a ps. lut miękki - cyna/ołów słabnie w wyższych temperaturach :twisted: Rozumiem wątpliwości Jurka. Może mieć rację niestety z trwałością ... Możliwe że drgania od silnika dodatkowo osłabiły by połączenia. Ale tego nie wiem... Rurki w starych gaźnikach mam lutowane. Są luty twarde (Ag, CuZn) które mają zakres topnienia ok 600 - 900st. Szczelność miałyby zapewnić kryzy z drutu o których gdzieś tam wcześniej wspomniałem. Jest to tylko jakiś pomysł .... Może jakiś profil zamknięty z alu ? Na forum jest kolega który robi model z aluminium - zagadaj , może znajdzie dla Ciebie jakiś kawałek profilu ? Przypomniałem sobie że kiedyś w mojej modelarni robiono rury rezonansowe z laminatu. Może pójdźmy tą drogą ... Edit: Profile z alu można wykorzystać np ten sposób uszczelniając silikonem. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3666 Zamiast ceownika mógłby być prostopadłościan na wymiar szczeliny (z nawierconymi otworami wzdłuż i w poprzek). Strasznie się rozpisałem ...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Lutego 2010 Opublikowano 1 Lutego 2010 Ja bym to zrobił z jednego kawałka duralu...trochę wiercenia odrobina frezowania i w godzinkę masz gotowy element. ps. lut miękki - cyna/ołów słabnie w wyższych temperaturach :twisted:ps.2 w niższych też, tyle znalazłem w Wikipedii:"Cyna tworzy odmiany alotropowe. W warunkach normalnych występuje w odmianie β (beta) zwanej cyną białą, trwałej powyżej 13,2 °C. Odmiana ta na ma sieć krystaliczną układzie tetragonalnym, o gęstości 7,3 g/cm?. W temperaturach niższych przechodzi w odmianę regularną α (alfa) o gęstości 5,85 g/cm?. Zmiana gęstości jest równoznaczna ze zmianą objętości, co powoduje, że cyna rozpada się, tworząc szary proszek zwany cyną szarą. Zjawisko to nazywane jest zarazą cynową. Czysta cyna biała jest ciągliwa i kowalna, odporna na korozję." Oczywiście tekst dotyczy czystej cyny, ale właściwości stopu teżulegają pogorszeniu w niskich temperaturach. Ta dziwna właściwość cyny była bezpośrednią przyczyną klęski wyprawy do bieguna południowego kierowanej przez kpt. Roberta Falcona Scotta, paliwo dla sań motorowych, pozostawione w depozytach wyciekło po rozszczelnieniu się metalowych kanistrów polutowanych czystą cyną....A ta cecha cyny była już w owym czasie (1910 -1912r) znana, ot drobne niedopatrzenie i mamy pięć trupów... A to napisałem z głowy czyli z niczego
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.