Skocz do zawartości

Katana 1400


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Tak dokładnie katanę buduję od podstaw.

A przy okazji to jakie serwa zastosować i w jakiej ilości?

Czy na wysokość wystarczy jedno?

Gdzie umieścić serwa od wysokości i od steru kierunku?

Czy warto stosować Pull-pull do steru kierunku?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jestem właśnie na etapie robienia skrzydeł.

Na dniach wrzucę fotki.

Ale teraz stoję przed wyborem serw do SW i SK.

Polećcie mi jakieś dobre i szybkie serwa może być z hobbykingu tak do 20$.

I czy warto zastosować na SK pull-pull?

Opublikowano

Pull Pull to podstawa, jeżeli nie zrobisz pull pull to będziesz musiał dołożyć na mordę kilkadziesiąt gram ołowiu lub przesunąć skrzydło do tyłu około 15-20mm, Na ogon daj lepiej dwa serwa mini po jednym na każdą połówkę SW. Unikniesz kłopotliwego łącznika połówek a cały ster będzie wychylał sie symetrycznie.

 

Niestety nie mogę załadować zdjęć na imageshack bo coś nie działa więc dam Ci link http://www.rcclub.eu/viewtopic.php?f=68&t=276&start=280 (moze mnie nie zabiją tu za ten link :? ) . Na zdjęciach widać moje rozwiazanie tego zagadnienia w Funtanie elektro 1250mm

Opublikowano

Ok panowie, ale jakie serwa zastosować konkretnie czy BMS, będą dobre?

Jakie linki zastosować do systemu pull-pull?

Opublikowano

W swojej katanie 1,4 miałem na SW i SK po Hyperionie Atlas (miniserwo z metalową przekładnią) a co do linek to w Funtanie mam linki kupione chyba w f3m. W każdym razie to typowe linki do pull-pull.

Opublikowano

Dalsza część budowy a mianowicie ster kierunku.

Parę zdjęć z budowy:

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dalszy etap to budowa skrzydeł.

Zacząłem od wycięcia żeber i przygotowania dźwigarów:

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Opublikowano

Widzę że wszyscy robiący katanę popełniają ten sam błąd. Małe wycięcia w które wkleiłeś pręciki węglowe nie służą temu celowi ale są wykorzystywane do umieszczenia skrzydła na listwach pomocniczych które są na planach. Ma to ułatwić montaż oraz uniemożliwić zwichrowanie skrzydła podczas oklejania jego dołu balsą.Pomijając dwa pierwsze zebra przykadłubowe to resztę można zredukować w ilości. Konstruktor delikatnie mówiąc przesadził z ich ilością. Zysk na wadze nie będzie porażający ale jednak będzie a jak widzę walczysz o każdy gram. Te węglowe pręty tez powyrzucaj bo do sprawy nic nie wnoszą prócz wagi. Wstawki pomiędzy dźwigarami muszą być , nawet z balsy twardej 1mm lub sredniej 1,5mm ale musisz je zrobić.

Opublikowano

Te pręty tam są totalnie niepotrzebne ale teraz z wyciągnięcia ich może być więcej szkody niż pożytku, na planach jasno widać listwy pomocnicze które mają być włożone w te rowki. Te listwy są bardzo pomocne przy montażu.

 

PS: chyba 6 żebro masz trochę wciągnięte albo mi się wydaje, widać to po pręcie. Jeżeli tak jest to popraw póki nie ma kesonu, możesz nakleić na górę żeberka pasek miękkiej balsy a potem za pomocą listwy z papierem ściernym wyrównać do pozostałych żeber, w sumie to bardzo mało pracy ale potem nie będziesz sie wkurzał ze keson jest nierówny. W moich modelach takie rzeczy mnie drażnią :)

Opublikowano

Faktycznie nie zauważyłem tego żebra, zaraz to poprawię.

Jeżli chodzi o te pręty to chyba je zostawie, bo są wklejone na amen i mogę połamać żebra, a tego chce uniknąć. Dziekuje bardzo za pomoc.

Opublikowano
kylorc, fajnie to wygląda wszystko. Mam takie pytanko z jakich prętów robiłeś krzyżownicę w sterach? Moim zdaniem może są troszkę za grube. Ale nie ma co tego już zmieniać. Poza tym jak już walczysz tak o wagę to proponowałbym jeszcze wyażurować żebra - zawsze te kilka g można urwać. Wiem, że może to być kłopotliwe, ale nie jest nie do wykonania :) I taka moja mała uwaga co do tych kawałków balsy ustalających kąt - wyażurowałbym je maksymalnie ale nie teraz. Dopiero po oklejeniu jednej strony balsą. Wtedy kąt Ci nie ucieknie. Ostatecznie po oklejeniu można to wywalić, ale uważaj, żeby wtedy równo okleić drugą stronę. To takie moje spostrzeżenia. Poza tym super, oby tak dalej :)
Opublikowano

Mnie nie podoba się ster kierunku, moim zdaniem listwa stanowiaca oś steru powinna być w całosci a nie łączona z dwóch kawałków.Jutro w modelarni zrobie fotki jak to sie robi u mnie , Poza tym wypadałoby wkleić jakie trójkąty wzmacniające połączenia listew

Opublikowano

Marek, ja bym powycinał co drugie żebro od dźwigara do tyłu pozostawiając półżebra pod kesonem, natomiast listwę spływu przedłużyłbym do żebra przykadłubowego. Plany Katany x-lite są niezłym materiałem do swojej interpretacji modelu ale błędów w nich trochę jest, może nie tyle w wymiarach co w samej konstrukcji. Robiąc Katanę 1120 wraz z Grześkiem wyszła nam waga 1350g do lotu a to dlatego że były problemy z wyważeniem. W mojej Funtanie 1250mm żeby SC było tak jak należy, pakiet trzeba przesuwać do tyłu nie pakując dodatkowych ciężarków. Do lotu bez maski wychodzi 1260g a można lżej bo na samej folii można wyrwać ze 30g. Same wykrzyżowania kadłuba wazą 3g ( wyciąłem je w próbnym kadłubie i zważyłem) więc usuwanie ich mija sie z celem. Posprzedawałem wszystko co spalinowe (silniki, wyposażenie do spalin) ale może zrobię sobie Funtanę 1400 elektro bo wygląda na to że warto.

 

PS:Szczepan pozdrawiam :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.