instruktor Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 mam nadzieję ze będzie wyglądała jak te .Ta mniejsza jest wykonana z takiego zestawu jak Twój .Ta wieksza w/g rysunków od Sławka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Z tego co czytałem w wątku Katana Kylorc'a nie jest z zestawu :crazy: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kylorc Opublikowano 2 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Tak dokładnie katanę buduję od podstaw. A przy okazji to jakie serwa zastosować i w jakiej ilości? Czy na wysokość wystarczy jedno? Gdzie umieścić serwa od wysokości i od steru kierunku? Czy warto stosować Pull-pull do steru kierunku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 Zestaw ,miałem na mysli wycinanki i kabine z Artexu. O ile pamietam to mam te serwa http://www.modelarski.com/produkt-Serwo_HS-485HB,6206.html Na wysokości mam dwa, a serwo kierunku powędrowało do przodu tak w połowie kabinki serwa wysokości z tyłu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 Ładnie wygląda ta w malowaniu sebartu prawie identyka jak S30E PS ale ten nadajnik tam to grzech Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kylorc Opublikowano 21 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Jestem właśnie na etapie robienia skrzydeł. Na dniach wrzucę fotki. Ale teraz stoję przed wyborem serw do SW i SK. Polećcie mi jakieś dobre i szybkie serwa może być z hobbykingu tak do 20$. I czy warto zastosować na SK pull-pull? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Pull Pull to podstawa, jeżeli nie zrobisz pull pull to będziesz musiał dołożyć na mordę kilkadziesiąt gram ołowiu lub przesunąć skrzydło do tyłu około 15-20mm, Na ogon daj lepiej dwa serwa mini po jednym na każdą połówkę SW. Unikniesz kłopotliwego łącznika połówek a cały ster będzie wychylał sie symetrycznie. Niestety nie mogę załadować zdjęć na imageshack bo coś nie działa więc dam Ci link http://www.rcclub.eu/viewtopic.php?f=68&t=276&start=280 (moze mnie nie zabiją tu za ten link :? ) . Na zdjęciach widać moje rozwiazanie tego zagadnienia w Funtanie elektro 1250mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Siema Sławciu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Siema Sławciu cześć Pawełku :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kylorc Opublikowano 21 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Ok panowie, ale jakie serwa zastosować konkretnie czy BMS, będą dobre? Jakie linki zastosować do systemu pull-pull? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 W swojej katanie 1,4 miałem na SW i SK po Hyperionie Atlas (miniserwo z metalową przekładnią) a co do linek to w Funtanie mam linki kupione chyba w f3m. W każdym razie to typowe linki do pull-pull. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kylorc Opublikowano 29 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Dalsza część budowy a mianowicie ster kierunku. Parę zdjęć z budowy: Dalszy etap to budowa skrzydeł. Zacząłem od wycięcia żeber i przygotowania dźwigarów: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Widzę że wszyscy robiący katanę popełniają ten sam błąd. Małe wycięcia w które wkleiłeś pręciki węglowe nie służą temu celowi ale są wykorzystywane do umieszczenia skrzydła na listwach pomocniczych które są na planach. Ma to ułatwić montaż oraz uniemożliwić zwichrowanie skrzydła podczas oklejania jego dołu balsą.Pomijając dwa pierwsze zebra przykadłubowe to resztę można zredukować w ilości. Konstruktor delikatnie mówiąc przesadził z ich ilością. Zysk na wadze nie będzie porażający ale jednak będzie a jak widzę walczysz o każdy gram. Te węglowe pręty tez powyrzucaj bo do sprawy nic nie wnoszą prócz wagi. Wstawki pomiędzy dźwigarami muszą być , nawet z balsy twardej 1mm lub sredniej 1,5mm ale musisz je zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kylorc Opublikowano 29 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Tak tak przekładki pomiędzy dźwigarami będą. Ale czy na pewno wywalać te prety ze skrzydeł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Te pręty tam są totalnie niepotrzebne ale teraz z wyciągnięcia ich może być więcej szkody niż pożytku, na planach jasno widać listwy pomocnicze które mają być włożone w te rowki. Te listwy są bardzo pomocne przy montażu. PS: chyba 6 żebro masz trochę wciągnięte albo mi się wydaje, widać to po pręcie. Jeżeli tak jest to popraw póki nie ma kesonu, możesz nakleić na górę żeberka pasek miękkiej balsy a potem za pomocą listwy z papierem ściernym wyrównać do pozostałych żeber, w sumie to bardzo mało pracy ale potem nie będziesz sie wkurzał ze keson jest nierówny. W moich modelach takie rzeczy mnie drażnią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kylorc Opublikowano 29 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Faktycznie nie zauważyłem tego żebra, zaraz to poprawię. Jeżli chodzi o te pręty to chyba je zostawie, bo są wklejone na amen i mogę połamać żebra, a tego chce uniknąć. Dziekuje bardzo za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 kylorc, fajnie to wygląda wszystko. Mam takie pytanko z jakich prętów robiłeś krzyżownicę w sterach? Moim zdaniem może są troszkę za grube. Ale nie ma co tego już zmieniać. Poza tym jak już walczysz tak o wagę to proponowałbym jeszcze wyażurować żebra - zawsze te kilka g można urwać. Wiem, że może to być kłopotliwe, ale nie jest nie do wykonania I taka moja mała uwaga co do tych kawałków balsy ustalających kąt - wyażurowałbym je maksymalnie ale nie teraz. Dopiero po oklejeniu jednej strony balsą. Wtedy kąt Ci nie ucieknie. Ostatecznie po oklejeniu można to wywalić, ale uważaj, żeby wtedy równo okleić drugą stronę. To takie moje spostrzeżenia. Poza tym super, oby tak dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Mnie nie podoba się ster kierunku, moim zdaniem listwa stanowiaca oś steru powinna być w całosci a nie łączona z dwóch kawałków.Jutro w modelarni zrobie fotki jak to sie robi u mnie , Poza tym wypadałoby wkleić jakie trójkąty wzmacniające połączenia listew Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Marek, ja bym powycinał co drugie żebro od dźwigara do tyłu pozostawiając półżebra pod kesonem, natomiast listwę spływu przedłużyłbym do żebra przykadłubowego. Plany Katany x-lite są niezłym materiałem do swojej interpretacji modelu ale błędów w nich trochę jest, może nie tyle w wymiarach co w samej konstrukcji. Robiąc Katanę 1120 wraz z Grześkiem wyszła nam waga 1350g do lotu a to dlatego że były problemy z wyważeniem. W mojej Funtanie 1250mm żeby SC było tak jak należy, pakiet trzeba przesuwać do tyłu nie pakując dodatkowych ciężarków. Do lotu bez maski wychodzi 1260g a można lżej bo na samej folii można wyrwać ze 30g. Same wykrzyżowania kadłuba wazą 3g ( wyciąłem je w próbnym kadłubie i zważyłem) więc usuwanie ich mija sie z celem. Posprzedawałem wszystko co spalinowe (silniki, wyposażenie do spalin) ale może zrobię sobie Funtanę 1400 elektro bo wygląda na to że warto. PS:Szczepan pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Serdeczne dzięki "Posprzedawałem wszystko co spalinowe (silniki, wyposażenie do spalin'' A ja coraz bardziej wracam do spalin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.