acrolucky Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 Witam, to złudzenie silnik ma wykłon 5 stopni (4 podkładki)a skłon 3 stopnie (2 podkładki). Dziś umieszczę zdjęcia z boku gdzie będzie to dobrze widać. Pozdrawiam Bubu
Janek Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 No wygląda dość kuriozalnie . Biedna ta wręga przy krecie będzie. Śmigło w oryginale było chyba sporo bliżej?
motyl Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 dla mnie wykonaliście beznadziejny ruch z tą dobudową po pierwsze zepsuliście wygląd, po drugie silnik jest wychylony do góry a można to było zrobić bez podkładek tylko odpowiednio wykonać klatkę, po trzecie klatka zrobiona chyba ze sklejki 5mm więc zbędna waga. zaczepiając kawałek ołowiu do łoża wyważył byś model, a przesuwając całe wyposażenie max do przodu zmniejszył byś wagę ołowiu.
Janek Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 no nie ma tragedii - teraz jest to poprostu Pilatus Dromader Porter
darek.3333 Opublikowano 12 Lutego 2010 Autor Opublikowano 12 Lutego 2010 Bez dobudowania klatki trzeba by dorzucić ze 200 gram. Wszystko co się dało było przesunięte do przodu. Bubu (właściciel modelu) twierdzi , że to złudzenie z tym zadartym silnikiem ale dziś to pomierzymy. Co do biednej wręgi przy krecie... ta klatka to niezła strefa planowanego zgniotu. Co z tego , że ze sklejki 5mm - i tak trzeba było dołożyć ciężar. :wink: A poza tym to nie jakaś dokładna makieta tylko model przypominający Dromadera. :wink:
motyl Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 Co z tego , że ze sklejki 5mm - i tak trzeba było dołożyć ciężar. no właśnie co z tego rozkład kolego mas. Stosując sklejkę 5mm masz klatkę o wadze np.100g rozłożoną na dźwigni 3cm. A jak byś wykonał ta klatkę ze sklejki 3mm ważyła by np. 60g, a brakujące 40g zamienił byś na ołów wysunięty do przodu silnika czyli jakieś 6cm dalej, czyli zamiast 40g sklejki dałbyś jakieś 10g ołowiu zyskujemy 30g, czyli 30% mniej balastu a efekt ten sam Bez dobudowania klatki trzeba by dorzucić ze 200 gram. Wszystko co się dało było przesunięte do przodu. no jakoś nie widzę tego. Można było dać większy pakiet zasilający przymocowany do łoża, lepiej dźwigać zbędne mAh niż balast :] Temat przerabiałam ze swoim CAPem 232. Ja zrobiłem wysunięcie firewalla do przodu ze sklejki 3mm i za laminowałem. Lepiej było wysunąć już silnik o 5mm dalej ale wykonać to z lżejszego materiału. Darku to tylko takie sugestie na następny raz :]
Gmeracz Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 Witam, to złudzenie silnik ma wykłon 5 stopni (4 podkładki)a skłon 3 stopnie (2 podkładki) Same podkładki o niczym kolego nie świadczą Wystarczy, że firewall ma wykłon i po podkładkach. Sprawdźcie to dokładnie po osi modelu. Oczywiście wszystkie nasze uwagi traktuj jako życzliwe absolutnie!
radek872 Opublikowano 13 Lutego 2010 Opublikowano 13 Lutego 2010 Bez dobudowania klatki trzeba by dorzucić ze 200 gram. Wszystko co się dało było przesunięte do przodu. Bubu (właściciel modelu) twierdzi , że to złudzenie z tym zadartym silnikiem ale dziś to pomierzymy. Co do biednej wręgi przy krecie... ta klatka to niezła strefa planowanego zgniotu. Co z tego , że ze sklejki 5mm - i tak trzeba było dołożyć ciężar. :wink: A poza tym to nie jakaś dokładna makieta tylko model przypominający Dromadera. :wink: Projekt wykonany na kolanie bez przemysleń na szybciora i potem tak jest, że trzeba dołożyć drugi silnik żeby wyważyc model
acrolucky Opublikowano 13 Lutego 2010 Opublikowano 13 Lutego 2010 I tu radek872 z tobą się zgodzę, że model był nie przemyślany. Nabyłem go na allegro od kolegi modelarza, który mówił, że tylko wmontować serwa i elektronikę i ma latać (model kupiony z silnikiem). Miał być wyważony. W praktyce okazało się, że silnik nie rekompensuje ciężaru ogona na tak krótkim ramieniu. Brakujący ciężar to 250g. A co do jego urody to o gustach się nie dyskutuje.
darek.3333 Opublikowano 13 Lutego 2010 Autor Opublikowano 13 Lutego 2010 Acrolucky vel Bubu - to dla wyjaśnienia właściciel modelu. Pierwszym ruchem chcieliśmy wysunąć silnik do przodu na szpilkach i tulejkach dystansowych. Ale naszym zdaniem (moim i Bubu) model ładniej wygląda z dobudowanym nosem. A taka bateria pod silnikiem ciągle umazana olejem jakoś estetyki chyba nie dodaje. W końcu okazało się , że sklejka miała 4mm a więc walczymy Motylu o 15 gram co przy tym modelu chyba nie ma takiego znaczenia. Co do skłonu silnika to zrobiłem "stanowisko pomiarowe" i przystawiłem do śmigła kontownik. Efekty widać na zdjęciach: http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3799 Usterzenie poziome jak nazwa wskazuje ustawiłem poziomo :wink: http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3798 A potem odpaliliśmy silnik w garażu aby sprawdzić przedłużony popychacz gazu. :wink: http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3797 Na końcu filmiku widać , że jak jest rozgrzany pali od jednego dotkniącia :wink:
motyl Opublikowano 13 Lutego 2010 Opublikowano 13 Lutego 2010 a więc walczymy Motylu o 15 gram co przy tym modelu chyba nie ma takiego znaczenia teraz nie ma znaczenia 15g, w następnym powiesz że 25g nie ma znaczenia, jeszcze późnij tolerancja sięgnie 300g :] Jak zaczynałem modelarstwo to sukcesem były shocki 3D ważące po 260g, teraz są w wadze dużo poniżej 200g :] a tylko dlatego że walczyli o każde 0,5g :] Mam nadzieje że kąty natarcie pomierzone ??
acrolucky Opublikowano 13 Lutego 2010 Opublikowano 13 Lutego 2010 Walka o gramy w modelu 3D ma sens (osobiście wolę jak samolot lata jak samolot). Ale przy tym modelu to i tak niewykonalne, bo model był już wykonany w 99%. Mimo wszystko dziękuję za porady.
darek.3333 Opublikowano 13 Lutego 2010 Autor Opublikowano 13 Lutego 2010 Jak zaczynałem modelarstwo to sukcesem były shocki 3D ważące po 260g, teraz są w wadze dużo poniżej 200g :] a tylko dlatego że walczyli o każde 0,5g :] Masz rację Motylu. Każdy uczy się na błędach. Następnym razem będzie lepiej. To jest pierwszy spalinowy model mojego kolegi. W sumie nie wygląda najgorzej. Wiem , że tą swoją krytyką każdy z Was chce nas zmobilizować do lepszej roboty. Tylko , że czasami można przesadzić i można wylać dziecko z kąpielą. A jak zaczynałem szybownictwo to nie wiedziałem, że na początku dnia lotnego zamiast ciągnąć szybowiec na start będę do niego tankował 180 litrów wody. :wink:
Gmeracz Opublikowano 13 Lutego 2010 Opublikowano 13 Lutego 2010 No fajnie, teraz lepiej widać kąty. Proponowałbym ustawić dosyć małe kąty wychyleń, bo modelik ma małe ramię a duże powierzchnie lotek, więc będzie czuły na stery. A i do oblatania przyda się taki bardziej spokojny. Wiesz co, jak się ten napęd i mocowanie sprawdzi, to docelowo można do niego dorobić atrapę obudowy silnika, coś w stylu AN-2 i będzie wyglądać rasowo Ale teraz też się nieźle prezentuje. Powodzenia przy oblotach.
motyl Opublikowano 13 Lutego 2010 Opublikowano 13 Lutego 2010 acrolucky, pamiętaj ze walka o wagę to podstawa budowy każdego modelu !! Lepiej doważać model w sposób kontrolowany tak jak np w F3B sztabkami ołowiu, i mieć możliwość ich wyjęcia, niż zrobić cegłę i z tym żyć. Tak Darku dobrze pamiętam że to pierwszy model, ale po to jest forum żeby sobie pewną wiedzę przekazywać :] na początku dnia lotnego zamiast ciągnąć szybowiec na start będę do niego tankował 180 litrów wody a po co w szybowcu woda ??
karlem Opublikowano 13 Lutego 2010 Opublikowano 13 Lutego 2010 ...a po co w szybowcu woda ?? No jak? A na kawę/herbatę, do spłuczki, rączki umyć, nogi wymoczyć; mnóstwo potrzeb :wink:
darek.3333 Opublikowano 13 Lutego 2010 Autor Opublikowano 13 Lutego 2010 na początku dnia lotnego zamiast ciągnąć szybowiec na start będę do niego tankował 180 litrów wody a po co w szybowcu woda ?? Żeby więcej ważył :wink: Może byłoby fajnie mieć ekspres do kawy i toaletę na pokładzie ale niestety , konstruktorzy szybowców zupełnie to przegapili.
motyl Opublikowano 13 Lutego 2010 Opublikowano 13 Lutego 2010 darek.3333, to a po co w szybowcu woda ?? to taka mała prowokacja :] Ale Karol trafnie zauważył potrzeby tej wody w szybowcu.
darek.3333 Opublikowano 13 Lutego 2010 Autor Opublikowano 13 Lutego 2010 to taka mała prowokacja Coś tak czułem przez skórę. :wink:
acrolucky Opublikowano 19 Lutego 2010 Opublikowano 19 Lutego 2010 Kilka zdjęć Dromaderka na nartach dla wielbicieli zimowego latania http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3886 a i jeszcze jedno http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3887 Gotowość do oblotu :rotfl: Pozdrawiam Bubu
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.