Jump to content

Moje modele "do patrzenia".


MareX

Recommended Posts

Przylatują do mnie modele, bo widocznie taka ich natura, albo może mnie lubią? :wink:

Pierwszy z nich przyleciał wraz z "aniołkiem" pod choinkę i autentycznie mnie ucieszył, bo był z rodzaju tych, które bardzo mi się podobają. Taki też on:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Skala mała, ale dosyć wiernie odwzorowany. Z metalu /ZnAl pod ciśnieniem do form wtryskiwany/, z takiej serii aktualnie do kupowania i kolekcjonowania. Bywają w kioskach ruchu i EMPiKu.

A na moją "kopiastą" rocznicę aż z Ameryki przyleciał kolejny model do oglądania, także z tych które najbardziej cieszą me oko:

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Zrobiony z drzewa mahoniowego, w skali 1:20, ale malowania jeszcze nie rozgryzłem i zapewne jest to malowanie jakiegoś "cyrku powietrznego" z okresu po I WW, kiedy wiele takich powstawało, gdy

piloci frontowi zostali bez pracy i nie mieli co robić.

Tutaj link do strony firmy, która robi te modele:

http://scalecraft.com/

Ale to nie to samo, co własnymi paluchami model polepić i kiedyś wstawie tu fotki modeli dawno temu ulepionych, a i dzisiaj radujących me oko.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Obiecałem kilka dni temu, że wstawię fotki innych moich modelików "do patrzenia". Mam chwilę, więc kontynuuję, z zastrzeżeniem jednakże, że modele te postały ponad 30 lat temu, lepiłem je przy pomocy butaprenu i nigdy nie miałemm złudzeń , co do jakości ich wykonania, czyli precyzji, dokładnoiści, czystości , itd. Zademonstruję je w ciągu historycznym, czyli czasu powstawania oryginałów, zaczynając od najstarszego, czyli naszego polskiego "Jastrzębia", który nigdy nie latał i chyba pozostał jedynie projektem na desce kreślarskiej.

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Następnym jest samolot "sowiecki", jak to się teraz wg obowiązującej "pamięci historycznej"

poprawnie mówi, czyli "Ła - 11", który chyba w II WW nie brał udziału, za to walczył w czasie wojny koreańskiej.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Następnym w kolejce był też "sowiecki" "MiG -21F", który nie doczekał się wykończenia w postaci numeru bocznego.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Niedługo po nim powstał w tym "Związku Sowieckim" rekordowy samolot, jeden z serii tzw. "E", w tym przypadku "E - 152" , który też na swym koncie zaliczył jakiś rekord prędkości.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

A po nim, kilka lat później, powstał "MiG -23", będący talkże na uzbrojeniu w naszej armii.

Samoloty te stacjonowały w pułku pod Słupskiem, a "sowieckie", takie same, stacjonowały ciut bliżej "granicy przyjaźni" z NRD, czyli w Bagiczu, tuż obok Kołobrzega.

Jeden z nich, po katapultowaniu się pilota, zaleciał aż do Belgii, tam spadł na dom mieszkalny i zabił chyba ze trzy osoby.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

I tyle z zachowanych wycinanek z "MM". Były też i inne modele, ale się nie ostały.

Na strychu jest jeszcze całkiem spora liczba plastików w skali 1:72 i jak mnie kiedyś najdzie ochota, to je odgrzebię i Wam też zademonstruję. :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.