Jump to content

F-16 depronowy i pytanie o silnik


Recommended Posts

Skuszony planami ze strony parkjets.com

a dokładnie http://www.parkjets.com/sl-f16-Falcon.html... postanowiłem popełnić sobie takiego efa.

 

Dołączona grafika

 

 

 

Co prawda będzie to pierwszy mój model z napędem pchającym wiec nie chcę go zbytnio "makietować" w szczegóły jednakże pilota nie mogłem sobie odmówić :faja:

 

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Rozwiązanie mechaniki napędzania powierzchni sterowych:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Widok na półkę serw oraz przyszłe umiejscowienie pakietu napędowego.

 

Dołączona grafika

 

Przymiarka do kartonowego kolegi w skali 1:33 :D

 

Dołączona grafika

 

 

Na dzień dzisiejszy model wraz z serwami i pakietem zasilającym waży 280 gram.

Gdyby dorzucić do tego regulator (pulso 22A) 16g oraz silnik (41g) dałoby to do lotu wagę 337 gram + ciężar ewentualnych kabli może ciut szpachli.

 

Problem mam z napędem ponieważ dysponuję silnikiem

 

RAY CD2826/18 i nie wiem czy da rade...

 

Teoretycznie silnik ten może obsługiwać modele:

 

trenery - do 420 g

akrobaty - do 380 g

3D - do 280g

 

zalecane śmigła:

 

* 2 Lixx/7 Nixx - 10"x4"

* 3 Lixx/10Nixx - 9"x5"

 

Nie wiem czy dobrze kombinuję ale może przy zastosowaniu śmigła 8*3 lub 7*5 silnik nadałby modelowi odpowiednią prędkość ?

 

Proszę o ewentualne sugestie lub poradę :idea:

Link to comment
Share on other sites

Proszę o ewentualne sugestie lub poradę :idea:

 

A więc:

 

możesz zastosować ten silnik, ze śmigłem podanym w opisie, i model będzie latał powoli

( porównując do prawdziwych odrzutowców :wink: ).

 

Ale, gdy założysz np. taki silnik http://www.emodel.pl/emax-silnik-cf-2812-p-142.html , i śmigło 7x4, da on Ci odpowiedni, nie za duży ciąg, lecz odpowiednią prędkość.

 

:wink:

 

Pakiet masz 2s czy 3s ?

A, i z czego zrobiłeś pilota ? 8)

Link to comment
Share on other sites

Pakiet jest 3 celowy

 

Reasumując 1100 mAh 3s 11,1V 25C :)

 

Pilot jest zrobiony z depronu, około 1godzinka strugania + malowanie humbrolami.

 

Owiewka wykonana metoda obkurczania plastikowej butelki po napoju, kopyto balsowe.

 

Emax silnik CF 2812

Rzeczywiście fajna propozycja, a coś co by miało prawdziwego kopa ? (pionowe wznoszenie na pełnym gazie) :faja:

Link to comment
Share on other sites

emax nadaje się do rwd a f-16 poleci ciąg będzie wystarczający nie wiem jak chcesz latać bo jeżeli ma być szybki to emax ma za mało kv ale do pionowego wznoszenia powinien wystarczyć

 

silniki podane przez julo rozwiną większą prędkość

 

 

jaka jest rozpiętość ?

Link to comment
Share on other sites

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5353

ten silnik mam w moim Raptorze z depronu , jak to sie pisze unlimited vertical? :D

fotka gdzies w moim albumie

tez mam ten silnik ale jeszcze go nie testowałem a takie raptorki miałem już 2 :D zaliczyły kilka lotów z kamerką a ten f 16 co kolega pokazuje waży dużo więcej

Link to comment
Share on other sites

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5353

ten silnik mam w moim Raptorze z depronu , jak to sie pisze unlimited vertical? :D

fotka gdzies w moim albumie

tez mam ten silnik ale jeszcze go nie testowałem a takie raptorki miałem już 2 :D zaliczyły kilka lotów z kamerką a ten f 16 co kolega pokazuje waży dużo więcej

a tu zalozyciel tematu

Na dzień dzisiejszy model wraz z serwami i pakietem zasilającym waży 280 gram.

Gdyby dorzucić do tego regulator (pulso 22A) 16g oraz silnik (41g) dałoby to do lotu wagę 337 gram + ciężar ewentualnych kabli może ciut szpachli.

napisal

A silnik co ja podalem na 3 celach ze smiglem 5x4 wyczynia cuda

ale mozna tez do 340 gramowego modelu(gotowego do lotu ,czyli pusty okolo 200g)wlozyc silnik 62g silnik jak podpowiada Matius71 i duzy ciezki akumulator tylko pytanie po co? Bo napewno nie dla poprawy osiagow

Link to comment
Share on other sites

matius71 dzięki za dane techniczne. Widzę że dane techniczne są już dostępne na stronce. http://centrumrc.pl/viewtopic.php?f=33&t=58&sid=bb6ab1f78d6c312d6c7fa2cdcd8117b7#p66 :)

 

Wspaniałe modele szczególnie F-18 i Su-27. ( Do F-18 mam już nawet plany wydrukowane z netu w takie skali. Czekają na realizację :) )

 

Skłaniam się jednak ku sugestią Janosik72, nie chcę zbytnio obciążać modelu.

 

 

Propozycja http://www.hobbyking.com/...?idProduct=5353 wydaje się najbardziej odpowiednia. Nie wiem tylko czy jest sens ściągać z china jeden silnik. Muszę pogrzebać w necie bo może któryś z polskich sklepów ma coś podobnego w ofercie.

 

 

W ostateczności E-max 2812 http://www.emodel.pl/emax-silnik-cf-2812-p-142.html

 

Dziękuję wszystkim serdecznie za pomoc !

 

Jak tylko będzie jakiś materiał z oblotu oczywiście zamieszczę na forum. Jednak patrząc za okno to chyba najwcześniej w kwietniu lub maju... :?

Link to comment
Share on other sites

Nie tracąc jakże cennego weekendowego czasu zająłem się umiejscowieniem serw napędzających powierzchnie sterowe:

 

Oto film przedstawiający rezultat tych prac:

 

 

 

 

Jeśli chodzi o silnik wybór padł na podpowiedź Aeron1. Dzięki :)

 

Czyli mamy napęd:

Emax C2812 KV1534 + APC 7x4

 

 

 

Silnik już moich rękach. Został zamontowany w płatowcu. Kompletna elektronika została wstępnie połączona i przetestowana.

 

Serwa już na miejscach:

Dołączona grafika

 

Wszystko połączone :)

Dołączona grafika

 

Test mocy wypadł bardzo pozytywnie. Drag na pół gazu i już się okazuje że siła grawitacji jest pokonana i model ciągnie pionowo w górę !!! Gaz na maksa i już wiem że mocy to mu na pewno nie zabraknie. :devil:

 

Jest jednak małe ale : siła obrotowa śmigła sprawa że model z ogromną siłą (jak na jego wielkość i masę ) próbuje się obracać wokół własnej osi. Problem oczywiście jest mi znany jeśli chodzi o zjawisko z innych modeli. Tutaj jest jednak wyjątkowo silne i mam obawy czy nie będzie problemu podczas lotów i czy stery dadzą rady mu przeciwdziałać :(

 

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tej materii ?

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o silnik wybór padł na podpowiedź Aeron1

 

Ja Ci to pierwszy proponowałem. :P

 

Jest jednak małe ale : siła obrotowa śmigła sprawa że model z ogromną siłą (jak na jego wielkość i masę ) próbuje się obracać wokół własnej osi. Problem oczywiście jest mi znany jeśli chodzi o zjawisko z innych modeli. Tutaj jest jednak wyjątkowo silne i mam obawy czy nie będzie problemu podczas lotów i czy stery dadzą rady mu przeciwdziałać :(

 

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tej materii ?

 

Wykłon silnika zrobiłeś ?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.