DarekRG Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 Witam Temat być może dla niektórych banalny, budzący uśmiech na twarzy, ale jakże ważny. O co się rozchodzi: 1. jakim klejem można wkleić pręcik węglowy do snapa? Na pewno trzeba pręt potraktować w poprzek papierem ściernym (zrobić rysy). Czy żywica będzie dobrym rozwiązaniem np. distal rapid? Przypuszczam że takich prętów się nie gwintuje. Może ktoś zna bardziej niezawodny sposób połączenia tych elementów? Nigdy nie kleiłem elementów węglowych, więc wychodzę z założenia że lepiej zapytać niż później zeskrobywać model :wink: 2. w jaki sposób i czym przymocować taki pręcik do orczyka serva? 3. czy snap kulowy sprawdza się w modelach spalinowych (nigdy nie stosowałem)? i pytanie poboczne: 4. jak nagwintować drut stalowy 2mm. Ewentualnie gdzie można kupić narzynkę nadającą się do tego? Z góry dziękuje kolegom modelarzom za podzielenie się swoją bezcenna wiedzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 4. jak nagwintować drut stalowy 2mm. Ewentualnie gdzie można kupić gwintownicę nadającą się do tego? Z góry dziękuje kolegom modelarzom za podzielenie się swoją bezcenna wiedzą Ja kupiłem narzynki na Alledrogo po ok. 7 zł szt - M2, M2,2 M2,5 - tam szukaj ps. "gwintownicą" robi się gwint wewnątrz nakrętki, na pręcie -> patrz powyżej :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andych Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 Jerzy, mówisz o gwintowniku. Z gwintownicą to kiedyś przychodził fachowiec, co to w kabarecie rzekł „nie bądź pan rura, nie pękaj” wężykiem, wężykiem …… :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 Jerzy, mówisz o gwintowniku. Toż wiem, ale zauważ apostrofy - cytuję przedpiszącego :faja: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 12 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 Już poprawione Nie ma to jak wpadka językowa do kwadratu Pozostaje w takim razie sedno tematu i te nieszczęsne łączenie orczyka serva rurką węglową ze snapem :? :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radzjiu Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 Ja daję kropelkę żywicy w środek nawet nie wiem czy potrzebnie i zagrzewam łączenie termokurczliwą koszulką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 3. czy snap kulowy sprawdza się w modelach spalinowych (nigdy nie stosowałem)? Ja używam. U mnie się sprawdza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 12 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 Ja używam. U mnie się sprawdza.A jakie są to modele. Chodzi o wielkość i typ samolotu, bo ma to wpływ na obciążenia jakie działają na powierzchnie sterowe a tym samym na cały układ sterowania lotkami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 Zgodnie z tematem postu, to nie wiedzę kłopotów. Poprostu wkładasz ten mosiężny element snapa w odpowiednią dziurkę orczyka serwa a od dołu przykręcasz nakrętką. Żeby było niezawodnie nakrętkę wkręcasz na klej do gwintów np. Loctait Ale z treści wypowiedzi raczej pytasz jak wykonać popychacz:] więc: w sklepie rowerowym kup sobie szprychy, gwint tejże pasuje idealnie do snapów. Samą szprychę wklejasz w rurkę węglową. Można też szprychę do rurki zamocować z wierzchu. w tym celu e rurce robisz otworek 2mm około 20mmod końca. Szprychę ucinasz na długość 40-50mm i ostatnie 5mm zaginasz pod kątem prostym. Końcówkowe wkładasz w otworek, przyklejasz to CA. całość z wierzchy owijasz rowingiem węglowym lub szklanym i przesączasz CA, zamiast rowingu możesz zastosować odpowiednio grubą nić A na przyszłość radzelepiej opisywać temat postu :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 Model o rozpiętości 1,44m i masie 2,5kg. Takie snapy stosuję do steru kierunku, wysokości i na gaz: W mniejszym akrobacie/funfly'iu (1,5 kg) też tak mam: Na lotki nie używam takich snapów tylko "beczułki": Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RomanB Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 |Żywica trzyma do węgla, do plastiku NIE !! Pręcik 0.2 a może 0,56 a może na jeziorze... Otwór w snapie 2 a może 1,6 a może Bóg dopomoże. Jaki ,jaka,jakie Dwa pierwsze ty ostatnie ja. Jaki pręt.Jaka średnica wewnętrzna snapa.Jakie rozwiązanie powiem jak poznam szczegóły. Tu nie marketing i zarządzanie lub logistyka z filologią. Tu podać trzeba konkrety a nie robić licencjat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 12 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 pręt węglowy 2mm , snap M2 i analogicznie pręt weglowy 3mm i snap M3 Modele z silnikiem max 10cm3 2-takt i 15cm3 4takt (w tej chwili mój najwiekszy silnik to 2takt 7,5cm3) Jak się komuś pisze przez "ty", to z dużej litery. Studia magisterskie też się przydają... Edit: długość prętu ok 10, max 15 cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RomanB Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 No to ładne kwiatki ! Nie ma mowy o zarozumiałości ale o uporządkowaniu problemu. Snap w sposób naturalny łączysz z serwem. Snap... i trzyma. Kulowy na słupku wkręcasz w otwór w dźwignii kontrujesz nakrętką . Kulowy bez słupka przykręcasz wkrętem w zależności od średnicy otworu w kulce i BLOKUJESZ nakrętkę np. kroplą CA a najbardziej fachowo jest Loctite 423 (jak nie pomyliłem numeru). Ale ty masz inny problem! Nazywa się on:połączenie popychacza ze snapem. Koledzy opisali co i jak-końcówka mosiężna gwintowana itd. Ja widzę jeszcze jeden PROBLEM ! To są popychacze fi 2 i fi 3 Po mojemu kompletnie nie nadają się do silnika 10ccm-za mało sztywne Będą podatne na wyboczenie. No chyba , że w jakiejś formie będą bowdenami to ok. Ale węglowy rdzeń tej średnicy w bowdenie nie spotkałem. Mało widziałem pewnie. Rurka fi 4 mm byłaby ok (węgiel).Dla tego silnika użyłbym popychacza sosnowego fi 6-7 mm o kształcie baryłki zakończonego drutem szprychowym.Oczywiście popychacz trzeba wystrugać samemu. Ma on też wady takie jak waga i wszystko z tym związane ale jest to wystarczająco mało złe by nie rozpatrzyć tej możliwości. I jeszce mały drobiazg-a jaki długi ten popychacz? Drut stalowy gwintować-czarno widzę bez odpuszczenia końcówki.Drut stalowy typu szprycha jak najbardziej. Narzędzia kupujemy w sklepach narzędziowych. W Krakowie T oznaczało kiedyś przystanek tramwajowy a o takiej figurze grzecznościowej pierwszy raz słyszę i chyba nie po to studia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 Hmm, tak sobie myślę, że z modelarstwa Romek ma coś więcej niż magistra ;-) http://www.orlik.sacz.pl/news/gawron_1.jpg http://www.piotrp.de/MODELE/lis.htm http://www.piotrp.de/MIX/j2b.htm Polecam lekturę. Szkoda, że w sieci nie można już odszukać relacji z budowy Gawrona, naprawdę była niezła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RomanB Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 Hmm, tak sobie myślę, że z modelarstwa Romek ma coś więcej niż magistra ;-) http://www.orlik.sacz.pl/news/gawron_1.jpg http://www.piotrp.de/MODELE/lis.htm http://www.piotrp.de/MIX/j2b.htm Polecam lekturę. Szkoda, że w sieci nie można już odszukać relacji z budowy Gawrona, naprawdę była niezła.[/quote Szukajta a znajdzieta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 12 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 Bardzo ciekawe artykuły Dziękuję :!: W długość popychaczy nie wnikajmy, bo to nie stanowi meritum problemu. Choć i może komuś taka informacja kiedyś pomoże :wink: Udało mi się też znaleźć gotowe rozwiązania ale z drutem stalowym dł. 65mm i snapem M2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekJ Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Do modelu z silnikiem 10 ccm to jest zbyt delikatne. Snap przynajmniej M3 i taka sama średnica popychacza stalowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RomanB Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Mówisz, że długość nie jest istotna dla sprawy. Pewnie tak jak patrzyć literalnie na twój problem. Problemem jest dobór materiałów i akcesorii by razem współpracowały. Rozumiem. Przecież nikt nie gwintuje pręta węglowego z powodów zasadniczych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Ja stosuję rurki węglowe fi 4 i w srodek wklejam nagwintowane szprychy.Orginalne gwinty na szprychach są M2.2 i dlatego trzeba je uciac i nagwintować samemu.Stosuje ten sposób również do modeli na silnik 10 ccm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Do modelu z silnikiem 10 ccm to jest zbyt delikatne. Snap przynajmniej M3 i taka sama średnica popychacza stalowego.Ja w modelu z silnikiem 50cm przepustnice z serwem gazu mam połączoną drutem M2 z nakręconymi snapami kulkowymi M2, drut ma długości ok. 15cm (był dołączony do zestawu od producenta do połączenia przepustnicy z serwem). Też na początku myślałem, że będzie za słaby i miałem zmienić na M3 ale przelatałem tak cały sezon i wszystko jest ok. Ważne żeby dać lepsze snapy z twardego tworzywa.Tak więc myślę, że do modelu z silnikiem 10-15cm spokojnie wystarczy M2. Wiadomo długość też ma tu znaczenie jak będzie za długi to będzie wyginał się na boki. Jednak serwo od przepustnicy rzadko kiedy jest odsunięte więcej niż 20cm. Ja stosuję rurki węglowe fi 4 i w środek wklejam nagwintowane szprychy.Orginalne gwinty na szprychach są M2.2 i dlatego trzeba je uciac i nagwintować samemu.Stosuje ten sposób również do modeli na silnik 10 ccm Czym wklejasz ten drut w węgiel? Czym w ogóle można skutecznie wkleić snap plastikowy na drut jeżeli ten nie posiada gwintu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.