Jump to content

jak niezawodnie połaczyć snap z servem


DarekRG

Recommended Posts

Witam

Temat być może dla niektórych banalny, budzący uśmiech na twarzy, ale jakże ważny.

 

O co się rozchodzi:

1. jakim klejem można wkleić pręcik węglowy do snapa? Na pewno trzeba pręt potraktować w poprzek papierem ściernym (zrobić rysy). Czy żywica będzie dobrym rozwiązaniem np. distal rapid? Przypuszczam że takich prętów się nie gwintuje. Może ktoś zna bardziej niezawodny sposób połączenia tych elementów? Nigdy nie kleiłem elementów węglowych, więc wychodzę z założenia że lepiej zapytać niż później zeskrobywać model :wink:

2. w jaki sposób i czym przymocować taki pręcik do orczyka serva?

3. czy snap kulowy sprawdza się w modelach spalinowych (nigdy nie stosowałem)?

Dołączona grafika

i pytanie poboczne:

4. jak nagwintować drut stalowy 2mm. Ewentualnie gdzie można kupić narzynkę nadającą się do tego?

 

Z góry dziękuje kolegom modelarzom za podzielenie się swoją bezcenna wiedzą :)

Link to comment
Share on other sites

4. jak nagwintować drut stalowy 2mm. Ewentualnie gdzie można kupić gwintownicę nadającą się do tego?

 

Z góry dziękuje kolegom modelarzom za podzielenie się swoją bezcenna wiedzą :)

Ja kupiłem narzynki na Alledrogo po ok. 7 zł szt - M2, M2,2 M2,5 - tam szukaj

 

ps. "gwintownicą" robi się gwint wewnątrz nakrętki, na pręcie -> patrz powyżej :devil:

Link to comment
Share on other sites

Ja używam. U mnie się sprawdza.

A jakie są to modele. Chodzi o wielkość i typ samolotu, bo ma to wpływ na obciążenia jakie działają na powierzchnie sterowe a tym samym na cały układ sterowania lotkami?
Link to comment
Share on other sites

Zgodnie z tematem postu, to nie wiedzę kłopotów. Poprostu wkładasz ten mosiężny element snapa w odpowiednią dziurkę orczyka serwa a od dołu przykręcasz nakrętką. Żeby było niezawodnie nakrętkę wkręcasz na klej do gwintów np. Loctait

 

Ale z treści wypowiedzi raczej pytasz jak wykonać popychacz:] więc:

 

w sklepie rowerowym kup sobie szprychy, gwint tejże pasuje idealnie do snapów. Samą szprychę wklejasz w rurkę węglową.

 

Można też szprychę do rurki zamocować z wierzchu. w tym celu e rurce robisz otworek 2mm około 20mmod końca. Szprychę ucinasz na długość 40-50mm i ostatnie 5mm zaginasz pod kątem prostym. Końcówkowe wkładasz w otworek, przyklejasz to CA. całość z wierzchy owijasz rowingiem węglowym lub szklanym i przesączasz CA, zamiast rowingu możesz zastosować odpowiednio grubą nić :D

 

 

A na przyszłość radzelepiej opisywać temat postu :]

Link to comment
Share on other sites

Model o rozpiętości 1,44m i masie 2,5kg. Takie snapy stosuję do steru kierunku, wysokości i na gaz:

 

Dołączona grafika

 

W mniejszym akrobacie/funfly'iu (1,5 kg) też tak mam:

 

Dołączona grafika

 

Na lotki nie używam takich snapów tylko "beczułki":

 

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

|Żywica trzyma do węgla, do plastiku NIE !!

 

Pręcik 0.2 a może 0,56 a może na jeziorze...

Otwór w snapie 2 a może 1,6 a może Bóg dopomoże.

Jaki ,jaka,jakie

Dwa pierwsze ty ostatnie ja.

Jaki pręt.Jaka średnica wewnętrzna snapa.Jakie rozwiązanie powiem jak poznam szczegóły.

Tu nie marketing i zarządzanie lub logistyka z filologią. Tu podać trzeba konkrety a nie robić licencjat.

Link to comment
Share on other sites

pręt węglowy 2mm , snap M2

i analogicznie pręt weglowy 3mm i snap M3

Modele z silnikiem max 10cm3 2-takt i 15cm3 4takt (w tej chwili mój najwiekszy silnik to 2takt 7,5cm3)

 

Jak się komuś pisze przez "ty", to z dużej litery. Studia magisterskie też się przydają...

 

Edit: długość prętu ok 10, max 15 cm

Link to comment
Share on other sites

No to ładne kwiatki ! Nie ma mowy o zarozumiałości ale o uporządkowaniu problemu.

 

Snap w sposób naturalny łączysz z serwem. Snap... i trzyma. Kulowy na słupku wkręcasz w otwór w dźwignii kontrujesz nakrętką . Kulowy bez słupka przykręcasz wkrętem w zależności od średnicy otworu w kulce i BLOKUJESZ nakrętkę np. kroplą CA a najbardziej fachowo jest Loctite 423 (jak nie pomyliłem numeru).

Ale ty masz inny problem!

Nazywa się on:połączenie popychacza ze snapem.

Koledzy opisali co i jak-końcówka mosiężna gwintowana itd.

Ja widzę jeszcze jeden PROBLEM !

To są popychacze fi 2 i fi 3

Po mojemu kompletnie nie nadają się do silnika 10ccm-za mało sztywne Będą podatne na wyboczenie. No chyba , że w jakiejś formie będą bowdenami to ok. Ale węglowy rdzeń tej średnicy w bowdenie nie spotkałem. Mało widziałem pewnie.

Rurka fi 4 mm byłaby ok (węgiel).Dla tego silnika użyłbym popychacza sosnowego fi 6-7 mm o kształcie baryłki zakończonego drutem szprychowym.Oczywiście popychacz trzeba wystrugać samemu. Ma on też wady takie jak waga i wszystko z tym związane ale jest to wystarczająco mało złe by nie rozpatrzyć tej możliwości.

I jeszce mały drobiazg-a jaki długi ten popychacz?

Drut stalowy gwintować-czarno widzę bez odpuszczenia końcówki.Drut stalowy typu szprycha jak najbardziej. Narzędzia kupujemy w sklepach narzędziowych.

W Krakowie T oznaczało kiedyś przystanek tramwajowy a o takiej figurze grzecznościowej pierwszy raz słyszę i chyba nie po to studia...

Link to comment
Share on other sites

Bardzo ciekawe artykuły :D

Dziękuję :!:

 

W długość popychaczy nie wnikajmy, bo to nie stanowi meritum problemu. Choć i może komuś taka informacja kiedyś pomoże :wink:

 

Udało mi się też znaleźć gotowe rozwiązania ale z drutem stalowym dł. 65mm i snapem M2:

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

Mówisz, że długość nie jest istotna dla sprawy. Pewnie tak jak patrzyć literalnie na twój problem.

Problemem jest dobór materiałów i akcesorii by razem współpracowały. Rozumiem.

Przecież nikt nie gwintuje pręta węglowego z powodów zasadniczych.

Link to comment
Share on other sites

Do modelu z silnikiem 10 ccm to jest zbyt delikatne. Snap przynajmniej M3 i taka sama średnica popychacza stalowego.

Ja w modelu z silnikiem 50cm przepustnice z serwem gazu mam połączoną drutem M2 z nakręconymi snapami kulkowymi M2, drut ma długości ok. 15cm (był dołączony do zestawu od producenta do połączenia przepustnicy z serwem). Też na początku myślałem, że będzie za słaby i miałem zmienić na M3 ale przelatałem tak cały sezon i wszystko jest ok. Ważne żeby dać lepsze snapy z twardego tworzywa.

Tak więc myślę, że do modelu z silnikiem 10-15cm spokojnie wystarczy M2. Wiadomo długość też ma tu znaczenie jak będzie za długi to będzie wyginał się na boki. Jednak serwo od przepustnicy rzadko kiedy jest odsunięte więcej niż 20cm.

Ja stosuję rurki węglowe fi 4 i w środek wklejam nagwintowane szprychy.Orginalne gwinty na szprychach są M2.2 i dlatego trzeba je uciac i nagwintować samemu.Stosuje ten sposób również do modeli na silnik 10 ccm

Czym wklejasz ten drut w węgiel?

Czym w ogóle można skutecznie wkleić snap plastikowy na drut jeżeli ten nie posiada gwintu?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.