Jump to content

----------====SAITO FA-125a====----------


chiboogi

Recommended Posts

Posted

Witam.

 

Specyfikacja:

Typ: silnik żarowy czterosuwowy, jednocylindrowy,

Pojemność skokowa: 20.52cm3 (1.25 inch3),

Średnica cylindra: 31.7 mm,

Skok tłoka: 26.00 mm,

Powierzchnia wewnętrzna cylindra: chromowana,

Waga silnika bez tłumika: 620g

Waga silnika z tłumikiem: 700g

Gwint na wale: M8 x 1.25mm

Śmigło pomiarowe: 16x6 APC @ 9,000

Zakres śmigieł: 15x7 - 17x6

Zakres obrotów użytecznych: 1,800 - 10,000 RPM,

Paliwo: 10%-30% nitrometanu, olej syntetyczny,

Wymiary montażowe: 152 x 60 x 126 mm

Moc maksymalna: 2.2HP

Typ cylindra: AAC

Typ gaźnika:: Barrel, 2 Needle valve

 

Przedstawiam swoj nowy silniczek. Po otwarciu przesylki bylem zszokowany wygladem pudelka!! :)

1.jpg

2.jpg

Po otworzeniu pudelka ladnie lezala sobie instrukcja a pod nia.... zestaw wszystkich kluczy jakis potrzeba do uzytku przy tym silniku !!!!

3.jpg

4.jpg

6.jpg

Silniczek i smok ladnie zapakowane, wcisniete w gumowa oslonke :)

5.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

 

Silniczek narazie czeka na pierwsza dawke paliwa zapakowany ladnie. Pora zaczac budowe U CAN DO....

Posted

W moim Saito 100 do tego kroćca przymocowany jest zwykły wężyk paliwowy o długosci 15cm i swobodnie zwisa :P Sam byłem ciekawy do czego to jest. Może to ma podawac ciśnienie do pomp np pompa perry potrzebuje ciśnienia z karteru.

Posted

Ten króciec to poprostu odma skrzyni korbowej...

Służy do stabilizowania ciśnienia w karterze aby nie stwarzało oporów w pracy tłoka oraz do odprowadzenia nadmiaru oleju z karteru do "atmosfery".

Niestety wbrew pozorom nie bardzo nadaje sie do podawania podciśnienia do membranowych pomp paliwowych ze względu na ich szybkie zanieczyszczenie przepracowanym, gęstym, brudnym olejem.

 

P.S. Pompy oscylacyjne w układzie perry nie potrzebują ciśnienia z karteru... :rotfl:

Posted

Modelaniak:

W takim razie sie pomyliłem :) zawsze wydawało mi się ze jednak potrzebują :roll: a jezeli jednak nie to nawet lepiej :mrgreen:

Posted
zawsze wydawało mi się ze jednak potrzebują :roll: a jezeli jednak nie to nawet lepiej :mrgreen:

 

Wcale nie lepiej...

Wymagają przez to specjalnych gaźników oraz zwiekszonego przekroju przewodów paliwowych w przeciwieństwie do zwykłych pomp montowanych zamiast dekla karteru.

Dzieje się tak z powodu utrudnionej stabilizacji ciśnienia paliwa... :(

Posted

Witam -ten krociec jest potrzebny do odpowietrzania skrzyni korbowej (Karteru) -z niego nie bierze sie cisnienia - podczas pracy z tego bedzie leciec rowniez zuzyty olej wiec lepiej nalozyc wezyk i wypuscic to poza model...

Jan

Posted
Ten króciec to poprostu odma skrzyni korbowej...

Służy do stabilizowania ciśnienia w karterze aby nie stwarzało oporów w pracy tłoka oraz do odprowadzenia nadmiaru oleju z karteru do "atmosfery".

Niestety wbrew pozorom nie bardzo nadaje sie do podawania podciśnienia do membranowych pomp paliwowych ze względu na ich szybkie zanieczyszczenie przepracowanym, gęstym, brudnym olejem.

 

P.S. Pompy oscylacyjne w układzie perry nie potrzebują ciśnienia z karteru... :rotfl:

 

Nie ma co sie nabijac bo Perry ma 2 modele pomp, podcisnieniowe i oscylacyjne. Oscylacyjna nie potrzebuje podcisniena, ale wysmiany przez Ciebie Przedmowca nie uzyl tego okreslenia.

A z tego krocca zasila sie podcisnieniem pompe, zreszta mozna dokladna instrukcje na stronie Saito obejrzec. Olej z kartera nie naleci do pompki bo nie jest ona podlaczona bezposrednio tylko przez trojnik.

 

Pozdro!!

  • 3 months later...
  • 2 years later...
Posted

Panowie,

 

Mam ten silniczek i wszystko jest z nim ok. Mam tylko problem z wydechem - za bardzo odstaje z boku silnika i nie moge go upchnac w modelu. Moze ktos z was wie gdzie mozna kupic kolanko 90stopni? Problem jest taki ze to nietypowy gwint 13x1. nigdzie nie moge znalezc tego gwintu. moze w pneumatyce lub hydraulice cos takiego znajde? Moze ktoś z was ma cos takiego na zbyciu? a moze wąż gietki z tym gwintem?

Posted
W zakładzie gdzie mają tokarkę to zrobią Ci każdy gwint jaki tylko chcesz.

 

O ile mają też "tokarza" :devil:

Posted

kolega wytoczy mi z mosiądzu dwie tulejki z gwintem 13x1 i to zostanie połączone lutem twardym z kolankiem miedzianym. Jak juz to dostane to wstawie fotki.

Guest Anonymous
Posted

A dlaczego od razu z mosiądzu - stal ma mniejszy ciężar właściwy, a parametry wytrzymałościowe lepsze, lutuje się również nieżle, no i przy okazji jest tańsza....Więc mosiądz zdecydowanie odradzam...

Posted
O ile mają też "tokarza" :devil:

 

No dobra zakładam że to jest tożsame:D Chociaż ostanio znjaomy miał z tym problem. Facet w ogóle nie kumaty

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.