chiboogi Posted May 17, 2007 Posted May 17, 2007 Witam. Specyfikacja: Typ: silnik żarowy czterosuwowy, jednocylindrowy, Pojemność skokowa: 20.52cm3 (1.25 inch3), Średnica cylindra: 31.7 mm, Skok tłoka: 26.00 mm, Powierzchnia wewnętrzna cylindra: chromowana, Waga silnika bez tłumika: 620g Waga silnika z tłumikiem: 700g Gwint na wale: M8 x 1.25mm Śmigło pomiarowe: 16x6 APC @ 9,000 Zakres śmigieł: 15x7 - 17x6 Zakres obrotów użytecznych: 1,800 - 10,000 RPM, Paliwo: 10%-30% nitrometanu, olej syntetyczny, Wymiary montażowe: 152 x 60 x 126 mm Moc maksymalna: 2.2HP Typ cylindra: AAC Typ gaźnika:: Barrel, 2 Needle valve Przedstawiam swoj nowy silniczek. Po otwarciu przesylki bylem zszokowany wygladem pudelka!! Po otworzeniu pudelka ladnie lezala sobie instrukcja a pod nia.... zestaw wszystkich kluczy jakis potrzeba do uzytku przy tym silniku !!!! Silniczek i smok ladnie zapakowane, wcisniete w gumowa oslonke Silniczek narazie czeka na pierwsza dawke paliwa zapakowany ladnie. Pora zaczac budowe U CAN DO....
instruktor Posted May 17, 2007 Posted May 17, 2007 Znam takiego co podleje mu paliwka ,już go łapki swędzą
chiboogi Posted May 21, 2007 Author Posted May 21, 2007 Witam... Czy ktos ma silnik saito albo zna sie na nich i wie do czego jest to wyjscie ??
BartekSz Posted May 21, 2007 Posted May 21, 2007 W moim Saito 100 do tego kroćca przymocowany jest zwykły wężyk paliwowy o długosci 15cm i swobodnie zwisa Sam byłem ciekawy do czego to jest. Może to ma podawac ciśnienie do pomp np pompa perry potrzebuje ciśnienia z karteru.
armand Posted May 21, 2007 Posted May 21, 2007 Wyjście ciśnienia ze szkrzyni np. do zasialnaia pompy paliwowej
modelmaniak Posted May 21, 2007 Posted May 21, 2007 Ten króciec to poprostu odma skrzyni korbowej... Służy do stabilizowania ciśnienia w karterze aby nie stwarzało oporów w pracy tłoka oraz do odprowadzenia nadmiaru oleju z karteru do "atmosfery". Niestety wbrew pozorom nie bardzo nadaje sie do podawania podciśnienia do membranowych pomp paliwowych ze względu na ich szybkie zanieczyszczenie przepracowanym, gęstym, brudnym olejem. P.S. Pompy oscylacyjne w układzie perry nie potrzebują ciśnienia z karteru... :rotfl:
BartekSz Posted May 21, 2007 Posted May 21, 2007 Modelaniak: W takim razie sie pomyliłem zawsze wydawało mi się ze jednak potrzebują :roll: a jezeli jednak nie to nawet lepiej :mrgreen:
modelmaniak Posted May 21, 2007 Posted May 21, 2007 zawsze wydawało mi się ze jednak potrzebują :roll: a jezeli jednak nie to nawet lepiej :mrgreen: Wcale nie lepiej... Wymagają przez to specjalnych gaźników oraz zwiekszonego przekroju przewodów paliwowych w przeciwieństwie do zwykłych pomp montowanych zamiast dekla karteru. Dzieje się tak z powodu utrudnionej stabilizacji ciśnienia paliwa...
Janeczek Posted May 21, 2007 Posted May 21, 2007 Witam -ten krociec jest potrzebny do odpowietrzania skrzyni korbowej (Karteru) -z niego nie bierze sie cisnienia - podczas pracy z tego bedzie leciec rowniez zuzyty olej wiec lepiej nalozyc wezyk i wypuscic to poza model... Jan
chiboogi Posted May 21, 2007 Author Posted May 21, 2007 Witam Dziekuje Panowie za odpowiedz. Jestescie WIELCY
Paweł Rzedzicki Posted May 25, 2007 Posted May 25, 2007 Ten króciec to poprostu odma skrzyni korbowej...Służy do stabilizowania ciśnienia w karterze aby nie stwarzało oporów w pracy tłoka oraz do odprowadzenia nadmiaru oleju z karteru do "atmosfery". Niestety wbrew pozorom nie bardzo nadaje sie do podawania podciśnienia do membranowych pomp paliwowych ze względu na ich szybkie zanieczyszczenie przepracowanym, gęstym, brudnym olejem. P.S. Pompy oscylacyjne w układzie perry nie potrzebują ciśnienia z karteru... :rotfl: Nie ma co sie nabijac bo Perry ma 2 modele pomp, podcisnieniowe i oscylacyjne. Oscylacyjna nie potrzebuje podcisniena, ale wysmiany przez Ciebie Przedmowca nie uzyl tego okreslenia. A z tego krocca zasila sie podcisnieniem pompe, zreszta mozna dokladna instrukcje na stronie Saito obejrzec. Olej z kartera nie naleci do pompki bo nie jest ona podlaczona bezposrednio tylko przez trojnik. Pozdro!!
sbruski Posted September 7, 2007 Posted September 7, 2007 Hej, Sugeruję dokładnie przeczytać: http://www.saito-engines.info/ Edit: Mam Saito 100GK też jeszcze w pudełku...
lemko Posted September 23, 2009 Posted September 23, 2009 Panowie, Mam ten silniczek i wszystko jest z nim ok. Mam tylko problem z wydechem - za bardzo odstaje z boku silnika i nie moge go upchnac w modelu. Moze ktos z was wie gdzie mozna kupic kolanko 90stopni? Problem jest taki ze to nietypowy gwint 13x1. nigdzie nie moge znalezc tego gwintu. moze w pneumatyce lub hydraulice cos takiego znajde? Moze ktoś z was ma cos takiego na zbyciu? a moze wąż gietki z tym gwintem?
lukwisz.pl Posted September 27, 2009 Posted September 27, 2009 W zakładzie gdzie mają tokarkę to zrobią Ci każdy gwint jaki tylko chcesz.
buwi777 Posted September 27, 2009 Posted September 27, 2009 W zakładzie gdzie mają tokarkę to zrobią Ci każdy gwint jaki tylko chcesz. O ile mają też "tokarza" :devil:
lemko Posted September 28, 2009 Posted September 28, 2009 kolega wytoczy mi z mosiądzu dwie tulejki z gwintem 13x1 i to zostanie połączone lutem twardym z kolankiem miedzianym. Jak juz to dostane to wstawie fotki.
Guest Anonymous Posted September 28, 2009 Posted September 28, 2009 A dlaczego od razu z mosiądzu - stal ma mniejszy ciężar właściwy, a parametry wytrzymałościowe lepsze, lutuje się również nieżle, no i przy okazji jest tańsza....Więc mosiądz zdecydowanie odradzam...
lukwisz.pl Posted September 28, 2009 Posted September 28, 2009 O ile mają też "tokarza" :devil: No dobra zakładam że to jest tożsame:D Chociaż ostanio znjaomy miał z tym problem. Facet w ogóle nie kumaty
buwi777 Posted September 28, 2009 Posted September 28, 2009 O ile mają też "tokarza" :devil: No dobra zakładam że to jest tożsame:D Założenie z natury błędne
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.