radek_lodz Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Witam, rozbiłem model, ale historia jest bardzo śmieszna z perspektywy czasu. Otóż posiadam VG6000 w mode 2 czyli gaz i kierunek na lewym drążku, wysokość i lotki na prawym. Ten układ nie za bardzo mi odpowiadał, ale że nie słyszałem o programowej możliwości zamiany mode, więc zaingerowałem w elktronikę. Zamieniłem 3 kabelki z jednego drążka z drugim i zadziałało. Miałem gaz i lotki w lewym oraz wysokość i kierunek w prawym. Poszedłem na pole, wypuściłem model - poleciał. Podtrzymywałem go trochę drążkami bo wymagał dość mocnego trymowania. Zacząłem trymować, a model coraz gorzej zamiast poprawiać lot, więc jeszcze bardziej trymerem i gleba. Zmieniając kable od potencjometrów, nie wpadłem, że trymery przydałoby się też przelutować Miałem na lewym drążku lotki, a ich trymer pod kierunkiem na prawym:):) A teraz do konkretnego pytania. O ile drążki prze-lutować to pikuś, to z trymerami nie mam pomysłu. Wszystko jest na płytce, dziwnie polutowane. Nie bardzo wiem co z czym, a nie chciałbym tego popsuć. Ma ktoś pomysł co z tym zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiQ27 Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 VG6000 ma cyfrowe trymery, prawda? To są zwykle 2 wyłączniki na każdy trymer, czyli 3 lub więcej pinów. Być może koledzy znają jakąś metodę na programową zmianę Mode (musiałbyś znów lutować drążki), ale jak nic nie pomoże to musiałbyś przeciąć ścieżki od trymerów i zrobić przewodami połączenia "na krzyż". Kłopotliwe, ale wykonalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam G. Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Z opisu wynika, że chciałeś tylko zamienić lotki z kierunkiem, znaczy z Mode 2 na Mode 4. Nie wiem, o jaki model chodzi, ale jeśli lotki masz na jednym serwie, to zamiast lutować kabelki wystarczyło w modelu, serwo od kierunku podłączyć do odbiornika w miejsce lotek, a lotki jako kierunek. Jednak przy lotkach sterowanych dwoma serwami sprawa się komplikuje. Na RCGroups.com było coś o zmianie mode w Sanwie, ale jeśli pamięć mnie nie myli, tylko z Mode 1 na Mode 2 i odwrotnie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiQ27 Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Tylko że VG6000 ma komputer i w takim przypadku predefiniowane miksery nie będą działać. Jeżeli Radek jest zdecydowany na latanie w Mode2, to lepiej wyjdzie na pełnej zmianie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian-str Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Witam. Przechodziłem przez to. Przelutowanie trymerów nie jest takie proste, znacznie łatwiej zmienić mode w menu serwisowym. Przelutuj drążki tak jak były oryginalnie. Potem ustaw przełączniki D/R na pozycji 1, przełącznik 3-pozycyjny na środek, 2-pozycyjny do góry, wciśnij jednocześnie przyciski CLEAR( INC+ DEC- ) i trzymając je włącz nadajnik. Na wyświetlaczy pojawi się napis ORR. Przesuń kursor na pozycję trzecią od lewej (D/R)powinna być tam cyfra 2, zmień ją na 4. Wyłącz i włącz nadajnik „normalnie”, i już powinno być dobrze. Uwaga. Robisz to na własną odpowiedzialność :twisted: , może to spowodować utratę gwarancji. Nie przestawiaj żadnych innych opcji w menu serwisowym, ponieważ może to uszkodzić nadajnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_lodz Opublikowano 6 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 No spróbuje tym sposobem z menu - faktycznie dużo prostsze. W shocku faktycznie mam jedno serwo od lotek, mógłbym je zamienić z kierunkiem, ale wtedy nie mam dual rate i expo na lotkach tylko na kierunku(to radyjko ma tylko d/r i expo na lotkach i wysokości) , a poza tym jest rozwiązanie takie chwilowe, przy klapolotkach i wszelkich mikserach to nie przejdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_lodz Opublikowano 6 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Witam. Przechodziłem przez to. Przelutowanie trymerów nie jest takie proste, znacznie łatwiej zmienić mode w menu serwisowym. Przelutuj drążki tak jak były oryginalnie. Potem ustaw przełączniki D/R na pozycji 1, przełącznik 3-pozycyjny na środek, 2-pozycyjny do góry, wciśnij jednocześnie przyciski CLEAR( INC+ DEC- ) i trzymając je włącz nadajnik. Na wyświetlaczy pojawi się napis ORR. Przesuń kursor na pozycję trzecią od lewej (D/R)powinna być tam cyfra 2, zmień ją na 4. Wyłącz i włącz nadajnik „normalnie”, i już powinno być dobrze. Uwaga. Robisz to na własną odpowiedzialność :twisted: , może to spowodować utratę gwarancji. Nie przestawiaj żadnych innych opcji w menu serwisowym, ponieważ może to uszkodzić nadajnik. REWELACJA - masz u mnie POMÓGŁ. Po co ja to przelutowywałem, zamiast się najpierw zapytać, ale nie ma tego złego - zmienię kabelki na silikony bo ponoć w sanvie potrafią się urywać te od potencjometrów. 10 sekund i mam mode 4 - bajka Dziękuję bardzo wszystkim za podjęcie tematu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian-str Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Niema sprawy, cieszę się że, mogłem pomóc. Tak na przyszłość edytuj swoje posty, zamiast pisać jeden pod drugim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielstol Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Tak masz rację z tymi kablami . :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_lodz Opublikowano 6 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Zauważyłem jedną rzecz - wszystko działa jak należy, ale zamieniły się przełączniki d/r (wysokość <-> lotki) - masz podobne objawy? Ja myślę, że to specjalnie jest zrobione, bo jak teraz mam lotki na lewym drażku to d/r do nich też mam po lewej. Jedyna rzecz to etykiety Elevator - Aileron, które trochę mylą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian-str Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Tak u mnie jest to samo, da się do tego przyzwyczaić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_lodz Opublikowano 6 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Ok, dzięki. Aha mam nadzieję (bo nie sprawdzałem), że pozostałe przyciski Trainer i Throttle Cut się nie pozamieniały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.