Skocz do zawartości

ST g-90 Ring


Freeze-F1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich po dlugiej przerwie sorki ale nie mam polskich znakow. Chcialem sie dowiedziec czy ktos moze mi poradzic cos na temat ustawiania gaznika w silniku st g90 mam problem z ustawieniem przejscia obrotow z niskich na wysokie kiedy model ustawiony jest w pionie. jezeli ustawie ze przchodzi gladko i szubko w pionie to mi zalewa przy ustawieniu poziomym samolotu. A jak chodzi dobrze na poziomo to za to nie chce przejsc z niskich na wysokie przy pionie nie dymi nie pluje a raczej sssie (nie wiedzialem jak nazwac odglos) czyli jak dobrze rozumiem nie ma wystarczajaco paliwka i dlatego ale jak mu dam ze jest wystarczajaco to mi zalewa na niskich obrotach w poziomie. probuje ciagle regulacji i iglica wysokich jak i srubka niskich obrotow. w sumie pewnie nie trafilem jeszcze na srodek i daltego musze jeszcze posiedziec troche i pokrecic i znalesc optymalne ustawienie dla pionu i poziomu,. Dodam ze silnik jest pod katem 90 stopni na prawa strone w extrze 300s zbiornik jest zaraz za firewallem nie wydaje mi sie zeby zbiornik byl za nisko szyjka zbioornika siedzi w dziurze na takiej samej wysokosci co walek. Moze napisze jak probowalem do tej pory go ustawiac. Paliwko 5%. wlaczam silnik daje na maxa obroty czekam chwile krece iglica zeby uzyskac 2taktowy dzwik odkrecam iglice o kilka zabko0ow zeby wzbogacic, schodze na niskie obroty sprawdzam czy jest gladkie przejscie jezeli jest biore model w pion daje gazu i co ssss i ma zamiar zgasnac wiec biore model w poziom i okrecam iglice wysokich obrotow o kilka zabkow zeby wzbogacic probuje ponownie silnik dziala prawidlowo na wolnych obrotach i ladnie wkreca sie na wysokie obroty (jest cool) ale nie wracam do poziomu silnik chodzi na niskich obrotach przez jakas chwilke 10 sekund daje gazu i slysze ssssss i gasnie nie chce wejsc w obroty tym razem w poziomie. wiem ze jak chodzi na niskich obrotach i po chwili gasnie i nie da sie wkrecic na wysokie obroty to znaczy ze go zalewa. (a moze jednak nie moze na odwrot:P:P) I teraz co mam zrobic ?? mial ktos z was moze taki przypadek?? mam regulowac przejscie srubka niskich obrotow ?? probowalem chyba za wiele razy i calkiem pogubilem sie ze srubka niskich obrotow moze ktos podac mi jak macie ustawiona srubke niskich obrotow ?? wiem ze kazdy silnik jest inny itp ale chociaz mial bym punkt zaczepienia zeby moc dalej walczyc. Silnik wypalil juz 3 litry paliwa wiec dotarty wstepnie jest. Iglice wysokich obrotow wykrecona mam na niecale 2 obroty moze 1.7 POMOCY:) przeczytalem juz chyba wszystkie instrukcje docierania i ustawiania silnikow:P:P probowalem sposobu zaciskania wezyka itp. Dziekuje z gory za kazda pomoc.

 

 

PS. nie piszcie mi zebym kupil OS'a wiem ze sa to najlepsze silniki tak jak saito ale nie stac mnie na 15cc os'a.(jak narazie) hehe pozdrawiam :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co opisujesz to reakcja normalna tyle że różnice za duże. Tzn. normalną sprawą jest jeżeli ustawisz silnik tak by w pionie chodził prawidłowo to w poziomie będzie pracował na bogatszej mieszance. Z Twojego opisu wynika jednak że różnice są dość spore.

 

To wszystko jako pierwszego winowajcę wskazuje - instalację paliwową.

 

Sprawdź wszystkie wężyki instalacji i ich drożność. Np. pęknięcie wężyka podającego ciśnienie z tłumika do zbiornika właśnie tak się objawia. Czasem pęknięcie występuje przy samym króćcu i na pierwszy rzut oka nie widać. Tak samo będzie się objawiała praca jeżeli zbiornik będzie za daleko (ale piszesz że jest zaraz za firewalem), wężyki będą nie potrzebnie długie i ich średnica nieodpowiednia.

 

Gaźnik można profilaktycznie przedmuchać powietrzem.

 

EDIT:

 

schodze na niskie obroty sprawdzam czy jest gladkie przejscie jezeli jest biore model w pion daje gazu i co ssss i ma zamiar zgasnac wiec biore model w poziom i okrecam.......

Nie doczytałem :oops:

 

Powinno być tak:

 

Ustawiasz silnik w poziomie, dajesz pełny gaz i teraz podnosisz go do pionu. Jeżeli obroty spadają odkręcasz iglicę aby silnik pracował prawidłowo w pionie ale na pełnym gazie. I dopiero teraz możesz poruszać manetką czy silnik prawidłowo reaguje na gaz ale nigdy w pionie nie utrzymuj silnika na wolnych obrotach zbyt długo. Powinien ładnie przechodzić z przedziale 1/3 full gaz i to w zupełności wystarczy.

 

I pewnie w tym tkwi problem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzieki za szybka odpowiedz wiem ze tez jestes zwolennikiem ST hehe silniki nie sa zle tylko kazdy sie upiera ze os jest lepsze bo pewnie tak jest gdyz silniki st maja za duze gazniki!! dlatego ciezko ustawic niskie i srednie obroty !! najlepiej wrzucic gaznik z OS 7m bez przerobek pasuje do ST g-90 ring wtedy silnik chodzi jak OS:P:P pewnie zaraz mnie ktos pobije za to ze mowie ze ST chodzi jak OS. wracajac do mojego problemu:/ wlasnie tak jest jak piszesz problemem jest to ze ja za wszelka cene chcialem ustawic silnik zeby przechodzil z obrotow najnizszych na najwyzsze bez problemu przy 90 stopniach ale to jest problem bo kiedy ja bede laecial bez gazu w pionie hehe nigdy wiec wezme pod uwage to co napisales i ustawie tak jak piszesz i bedzie ok bo wiem ze jak wczesniej usatwialem to silnik super przechodzil z nizszych (nie najnizszych) na wysokie bardzo plunnie i to bedzie to. Dzieki wielkie za podpowiedz. NAczytalem sie na stronach z USA ze najlepiej jest wrzucic mniejszy gaznik bo te produkowane przez ST sa poprostu za duze i jest tak ze nie chca wspolpracowac na niskich obrotach bo gdy chodza dobrze na niskich to wtedy problemy sa ze srednimi obrotami. A teraz porada dla tych ktorzy maja ten sam problem co ja lub dla tych ktorzy nie moga ustawic niskich obrotow itp. nie ustawiajecie niskich obrotow nizszych niz 2.200 a silnik bedzie chodzil jak marzenie.!! przejscie z niskich na wysokie bedzie plunne i praca w srednim zakresie obrotow takze bedzie poprawna. jezeli jednak macie samolot size 40 lub 60 i chcecie latac na g-90 ladowac bedziecie musili na wylaczoonym silniku bo ciag nie pozwoli na wychamowanie a gdy zmniejszycie niskie obroty silnik nie bedzie chcial wspolpracowac wiec albo latajcie duzymi modelami ktorym nie strach jest 2.200 obrotow do ladowania. Pozdrawiam mam nadzieje ze sobie samemu i niektorym z wam pomoglem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzieki za szybka odpowiedz wiem ze tez jestes zwolennikiem ST hehe

Nie tyle co zwolennikiem ale posiadam tej marki silniki i jestem zadowolony :)

 

ale to jest problem bo kiedy ja bede laecial bez gazu w pionie hehe

 

Podnoszenie dzioba do góry nie symuluje lotu do góry, lecz przyspieszenie! To jest różnica bo przyspieszenie może występować np. podczas lotu poziomego a właśnie nie występuje w locie pionowym do góry bez gazu :D

 

A teraz porada dla tych ktorzy maja ten sam problem co ja lub dla tych ktorzy nie moga ustawic niskich obrotow itp. nie ustawiajecie niskich obrotow nizszych niz 2.200 a silnik bedzie chodzil jak marzenie.!!

Jest jeszcze paliwo i świeca które także mają wpływ na takie rzeczy jak próg minimalnych stabilnych obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.