Skocz do zawartości

PROBLEM Z DOBOREM REGULATORA!!!


Daniel95

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jakim pakietem będziesz go zasilał( ile S ) to silnik niskoobrotowy wiec będzie brał więcej prądu przy tej samej mocy . Ale tez bym polecał ten ostatni .Potem może się przydać do większego silnika . A jeszcze napisz w jakim modelu to będzie pracować ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie trzy są za słabe. Wybierz regulator który berdzie miał wydajność pomiędzy 45-60A Poza tym nigdy nie dobieraj regulatora na styk z przewidywanym poborem prądu przez silnik :!: Wskazane żeby mieć bezpieczny zapas :)

 

Edit:

Np. coś takiego ze sporym zapasem mocy (niestety nie ma 50tek, ewentualnie na styk 40ke)

http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2166&Product_Name=TURNIGY_Plush_60amp_Speed_Controller

http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2165

lub coś takiego:

http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7339&Product_Name=Hobbyking_SS_Series_50-60A_ESC

 

Wszytko też zależny jakie weźmiesz śmigło, pakiet i jakie uzyskasz obroty, bo się to przekłada na pobór prądu. Ale najlepiej się trzymać zaleceń producenta. Na trenerek można zaryzykować i brać słabszy regulator taki bardziej na styk, ale już do latania 3D i akrobacji (tz. wyzywania się) lepiej wziąć regulator z zapasem. Przy zakupie mocniejszego rygielka niż po trzeba to plusem jest to ze będzie się mniej grzał i go tak prędko nie ugotujesz :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

"to silnik niskoobrotowy wiec będzie brał więcej prądu przy tej samej mocy . "

 

 

Marku ? Mógłbyś coś więcej ? Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W=IxU gdzie W - moc w watach I- prąd w amperach U- napięcie zasilania. Czyli chcąc uzyskać założoną moc silnika zmieniamy napięcie w zakresach dopuszczalnych przez producenta . Należy pamiętać o zastosowaniu prawidłowego śmigła tak żeby nie przekroczyć mocy strat silnika czyli nie dopuścić do jego przegrzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik niskoobrotowy wiec będzie brał więcej prądu przy tej samej mocy .

wyjaśnij w jaki sposób Kv wpływa na sprawność bo mi nic o takiej zależności nie wiadomo

W=IxU

chyba P=IxU dla prądu stałego.

Panie W to praca a nie moc

 

daniel95 z tych regulatorów to ten towerpro jest najsolidniejszy ale i najcięższy ale działa ok.

turnigy i hk mają skopane odcięcia i potrafią akumulator praktycznie praktycznie rozładować o czym w komentarzach piszą.

 

Ale tak jak wyżej piszę kup coś większego z zapasem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiadasz nie na temat.

pytanie było o zdanie :

"silnik niskoobrotowy wiec będzie brał więcej prądu przy tej samej mocy"

a nie o śmigło

 

więcej prądu przy tej samej mocy oznacza mniejsza sprawność

silnik niskoobrotowy ma niskie kv

dlatego zapytałem jak kv wpływa na sprawność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadam jak najbardziej na temat , może tylko skrótowo Musisz rozpatrywać zespół napędowy i jego sprawność a nie tylko silnik . Siłę ciągu wytwarza śmigło pod warunkiem ze się nim kreci ;D Dlatego wspomniałem o śmigle . Jeśli ma niskie KV to musi kręcić śmigłem większym prawda ? Nie bardzo wiem dlaczego większy pobór prądu ma zmniejszyć sprawność silnika . Mam wrażenie ze ciągle mylony jest prąd pobierany z praca jaki układ napędowy ma wykonać . A to nas w sumie najbardziej interesuje , Jak najlepiej wykorzystać energie zawarta w akumulatorze .

 

Moc jest to stosunek pracy do czasu w jakim została wykonana:

P=W/t

Jednostką mocy jest wat:

W=UxI

:rotfl: juz teraz sam nie wiem co miałem na mysli, jedynie to ze przy niskim KV można uzyskać optymalny zakres obrotów jedynie zwiekszająć napięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kupujemy z Danielem dwa identyczne zestawy (on do Extry ja do Katany oba 1050 czy 1100 (moja lżejsza jego ładniejsza xD )) i chodzi nam o coś taniego... z tego co czytałem ten silniczek pobiera 45amper. Pakiety jakieś Turnigy 3 celowe (20C) jeszcze nie wiem jakiej pojemności. Kolega najpierw chciał dać 30 amperowy rygielek także... Nie mam jakoś zaufania do tych regielków hobby kinga. Nikomu nie udało się nic popalić? U Daniela to kij bo jego odbiornik kosztuje 20 dolców, ale u mnie 300 zł więc wolę mieć pewność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.