Gość horn3t Opublikowano 27 Marca 2010 Opublikowano 27 Marca 2010 Mój nowy nabytek - AVOCADO. Dane techniczne: Rozpiętość - 2600 mm Długość - 1225 mm Powierzchnia nośna - 43,5 dm Profil - MH32 Moje wyposażenie: Silnik - RAY C3536/06 Kołpak - Pelikan TURBO RED 45/4/6-8/3 Lopatki śmigła - Graupner CAM FOLDING 9*6" Regulator obrotów- JETI/RAY 40A Zasilanie silnika - Lipoly Pack Rhino 2350mAh 3S1P 25C Zasilanie odbiornika i serw - pakiet 4xAA Sanyo 2700 mA Serwa 4 szt - Hitec HS-81 Na początku poważyłem wszystko później dam relację z montażu i koniecznych poprawek wg porad kolegi doświdczonego modelarza za co mu dziękuje. Kadłub - 270g Skrzydła - 634g Usterzenie - 44g Galanteria (w tym bagnet stalowy) - 156g RAZEM - 1104 g syn ze skrzydełkami
Gość horn3t Opublikowano 3 Maja 2010 Opublikowano 3 Maja 2010 Prace przy AVOCADO ruszył, wykonałem wręgę silnikową została wklejona i przelaminowana, wklejone półki wzmacniające kadłub oraz pod serwa, powycinane otwory wentylacyjne cdn...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Maja 2010 Opublikowano 5 Maja 2010 Od jakiegoś czasu bardzo podoba mi się ten szybowiec Ładna sylwetka, zdaje się, że solidna konstrukcja i niezła cena. Tym bardziej jestem ciekaw jak bedzie latał. Szczególnie, że słyszałem opinie, iz wymaga on jednak pewnej ingerecji w kąty zaklinowania płata i statecznika. Ciekaw jestem, jak to będzie u Ciebie? Mocno kibicuję tej relacji
Gość horn3t Opublikowano 5 Maja 2010 Opublikowano 5 Maja 2010 Relacje są z opóźnieniem bo ciągle brakuje czasu, model solidny regulacje opiszę, mam akurat w tej materii dobrze bo kolega ma ten model już oblatany i wyregulowany gdzie uczestniczyłem w tej zabawie. Z tego co wiem mój egzemplarz jest ostatni Czesi już go nie robią w to miejsce trafił model o nazwie Nova z tym samym kadłubem ale innym skrzydłem o mniejszej rozpiętości i innej konstrukcji. Dalszy ciąg prac wklejone bowdeny, poprawione mocowanie statecznika poziomego oryginalne jak to mawia mój syn było cherlawe. Od spodu wkleiłem sklejkę, w otwory trafiły tulejki od góry podkładki. Cdn...
Gość horn3t Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 Dziś pokombinowałem z napędem steru wysokości, sposób mocowania statecznika i prowadzenie bowdenu wymuszają niekonwencjonalne rozwiązanie. Pewne detale wyglądają nieestetycznie ale to co trzeba będzie ładnie wykończone.
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 W kilku modelach zrobiłem podobny napęd steru wysokości ale bez tej blaszki. Lekkie zagłębienie w balsie na grubość ścianki rurki z bowdenu i przyklejone na żywicy. Nigdy nie puściło. Rurka oczywiście zmatowiona. Stosowałem takie rozwiązanie nawet z serwem w stateczniku i sztywnym popychaczem. Od czasu jak porządne, 3 kg serwo ma 10mm i 12g unikam bowdenów. Pozdrawiam - Jurek
Gość horn3t Opublikowano 8 Czerwca 2010 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Model skończony i dziś oblatany wymaga jeszcze regulacji i drobnych poprawek ale generalnie lata super i ładnie trzyma się powietrza. Jedwabisty Masa ostateczna do lotu z wyposażeniem wyszła 1920 g z tego 45 g balastu dla prawidłowego wyważenia. Zdjęcie po oblocie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.