Jump to content

AVOCADO - royal-model na nowy sezon


Guest horn3t

Recommended Posts

Guest horn3t

Mój nowy nabytek - AVOCADO.

Dane techniczne:

Rozpiętość - 2600 mm

Długość - 1225 mm

Powierzchnia nośna - 43,5 dm

Profil - MH32

Moje wyposażenie:

 

Silnik - RAY C3536/06

Kołpak - Pelikan TURBO RED 45/4/6-8/3

Lopatki śmigła - Graupner CAM FOLDING 9*6"

Regulator obrotów- JETI/RAY 40A

Zasilanie silnika - Lipoly Pack Rhino 2350mAh 3S1P 25C

Zasilanie odbiornika i serw - pakiet 4xAA Sanyo 2700 mA

Serwa 4 szt - Hitec HS-81

 

Na początku poważyłem wszystko później dam relację z montażu i koniecznych poprawek wg porad kolegi doświdczonego modelarza za co mu dziękuje.

 

Kadłub - 270g

Skrzydła - 634g

Usterzenie - 44g

Galanteria (w tym bagnet stalowy) - 156g

RAZEM - 1104 g

 

syn ze skrzydełkami :)

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest horn3t

Prace przy AVOCADO ruszył, wykonałem wręgę silnikową została wklejona i przelaminowana, wklejone półki wzmacniające kadłub oraz pod serwa, powycinane otwory wentylacyjne cdn...

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Od jakiegoś czasu bardzo podoba mi się ten szybowiec :D

Ładna sylwetka, zdaje się, że solidna konstrukcja i niezła cena. Tym bardziej jestem ciekaw jak bedzie latał. Szczególnie, że słyszałem opinie, iz wymaga on jednak pewnej ingerecji w kąty zaklinowania płata i statecznika. Ciekaw jestem, jak to będzie u Ciebie?

Mocno kibicuję tej relacji :)

Link to comment
Share on other sites

Guest horn3t

Relacje są z opóźnieniem bo ciągle brakuje czasu, model solidny regulacje opiszę, mam akurat w tej materii dobrze bo kolega ma ten model już oblatany i wyregulowany gdzie uczestniczyłem w tej zabawie. Z tego co wiem mój egzemplarz jest ostatni Czesi już go nie robią w to miejsce trafił model o nazwie Nova z tym samym kadłubem ale innym skrzydłem o mniejszej rozpiętości i innej konstrukcji.

 

Dalszy ciąg prac wklejone bowdeny, poprawione mocowanie statecznika poziomego oryginalne jak to mawia mój syn było cherlawe. Od spodu wkleiłem sklejkę, w otwory trafiły tulejki od góry podkładki. Cdn...

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

Guest horn3t

Dziś pokombinowałem z napędem steru wysokości, sposób mocowania statecznika i prowadzenie bowdenu wymuszają niekonwencjonalne rozwiązanie. Pewne detale wyglądają nieestetycznie ale to co trzeba będzie ładnie wykończone.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

Guest Jerzy Markiton

W kilku modelach zrobiłem podobny napęd steru wysokości ale bez tej blaszki. Lekkie zagłębienie w balsie na grubość ścianki rurki z bowdenu i przyklejone na żywicy. Nigdy nie puściło. Rurka oczywiście zmatowiona. Stosowałem takie rozwiązanie nawet z serwem w stateczniku i sztywnym popychaczem. Od czasu jak porządne, 3 kg serwo ma 10mm i 12g unikam bowdenów.

Pozdrawiam - Jurek

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest horn3t

Model skończony i dziś oblatany wymaga jeszcze regulacji i drobnych poprawek ale generalnie lata super i ładnie trzyma się powietrza. Jedwabisty :)

Masa ostateczna do lotu z wyposażeniem wyszła 1920 g z tego 45 g balastu dla prawidłowego wyważenia. Zdjęcie po oblocie.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.