Guest horn3t Posted March 27, 2010 Posted March 27, 2010 Mój nowy nabytek - AVOCADO. Dane techniczne: Rozpiętość - 2600 mm Długość - 1225 mm Powierzchnia nośna - 43,5 dm Profil - MH32 Moje wyposażenie: Silnik - RAY C3536/06 Kołpak - Pelikan TURBO RED 45/4/6-8/3 Lopatki śmigła - Graupner CAM FOLDING 9*6" Regulator obrotów- JETI/RAY 40A Zasilanie silnika - Lipoly Pack Rhino 2350mAh 3S1P 25C Zasilanie odbiornika i serw - pakiet 4xAA Sanyo 2700 mA Serwa 4 szt - Hitec HS-81 Na początku poważyłem wszystko później dam relację z montażu i koniecznych poprawek wg porad kolegi doświdczonego modelarza za co mu dziękuje. Kadłub - 270g Skrzydła - 634g Usterzenie - 44g Galanteria (w tym bagnet stalowy) - 156g RAZEM - 1104 g syn ze skrzydełkami
Guest horn3t Posted May 3, 2010 Posted May 3, 2010 Prace przy AVOCADO ruszył, wykonałem wręgę silnikową została wklejona i przelaminowana, wklejone półki wzmacniające kadłub oraz pod serwa, powycinane otwory wentylacyjne cdn...
Guest Anonymous Posted May 5, 2010 Posted May 5, 2010 Od jakiegoś czasu bardzo podoba mi się ten szybowiec Ładna sylwetka, zdaje się, że solidna konstrukcja i niezła cena. Tym bardziej jestem ciekaw jak bedzie latał. Szczególnie, że słyszałem opinie, iz wymaga on jednak pewnej ingerecji w kąty zaklinowania płata i statecznika. Ciekaw jestem, jak to będzie u Ciebie? Mocno kibicuję tej relacji
Guest horn3t Posted May 5, 2010 Posted May 5, 2010 Relacje są z opóźnieniem bo ciągle brakuje czasu, model solidny regulacje opiszę, mam akurat w tej materii dobrze bo kolega ma ten model już oblatany i wyregulowany gdzie uczestniczyłem w tej zabawie. Z tego co wiem mój egzemplarz jest ostatni Czesi już go nie robią w to miejsce trafił model o nazwie Nova z tym samym kadłubem ale innym skrzydłem o mniejszej rozpiętości i innej konstrukcji. Dalszy ciąg prac wklejone bowdeny, poprawione mocowanie statecznika poziomego oryginalne jak to mawia mój syn było cherlawe. Od spodu wkleiłem sklejkę, w otwory trafiły tulejki od góry podkładki. Cdn...
Guest horn3t Posted May 6, 2010 Posted May 6, 2010 Dziś pokombinowałem z napędem steru wysokości, sposób mocowania statecznika i prowadzenie bowdenu wymuszają niekonwencjonalne rozwiązanie. Pewne detale wyglądają nieestetycznie ale to co trzeba będzie ładnie wykończone.
Guest Jerzy Markiton Posted May 6, 2010 Posted May 6, 2010 W kilku modelach zrobiłem podobny napęd steru wysokości ale bez tej blaszki. Lekkie zagłębienie w balsie na grubość ścianki rurki z bowdenu i przyklejone na żywicy. Nigdy nie puściło. Rurka oczywiście zmatowiona. Stosowałem takie rozwiązanie nawet z serwem w stateczniku i sztywnym popychaczem. Od czasu jak porządne, 3 kg serwo ma 10mm i 12g unikam bowdenów. Pozdrawiam - Jurek
Guest horn3t Posted June 8, 2010 Posted June 8, 2010 Model skończony i dziś oblatany wymaga jeszcze regulacji i drobnych poprawek ale generalnie lata super i ładnie trzyma się powietrza. Jedwabisty Masa ostateczna do lotu z wyposażeniem wyszła 1920 g z tego 45 g balastu dla prawidłowego wyważenia. Zdjęcie po oblocie.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.