ozi27 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Witam,posiadam regulatory serii Seaking Hobbywing ,wodne i juz pare opini zasiegnąlem na temat objawów z gubieniem fazy przez regiel,czyli slychac to cos w rodzaju"psztykania" w silniku,ciekaw jestem czy ktos mial juz taki problem w ogole,czy to jest przyczyna padniecia softu ?tez ktos mi podpowiedzial ze moze to byc jeden z tranzystorow na sciezce uszkodzony. Wyslalem zapytanie do producenta ale na razie bez odzewu. pozdrawiam
kamil_rc Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Ja bym jeszcze sprawdził połączenia regla z silnikiem. Ja miałem podobne objawy jak kabelek nie łaczył.
ozi27 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2010 O to chodzi ze u mnie sa kable lutowane do silnika,po prostu pozbylem sie zbetnych strat mocy lub ryzyko przepalenia golda(raz sie zdazylo) a objaw ten wystepuje na dwoch reglach tej samej marki,dzialaja z silnikami 2 polowymi.
HubertFab Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Pobaw się opcją ustawiania kąta wyprzedzenia w regulatorze. Ustaw jak możesz na 30* u mnie pomogło. Pozdrawiam, Hubert.
krankor Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Zdarzyło mi się, że silnik właśnie "strzelał". Okazało się, ze po dzwonie nadłamały się przewody już w silniku i tam nie kontaktowało.
tomekr Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Generalnie w 95% podobnych przypadków winny jest silnik, prosty test z innym silnikiem może odpowiedzieć na to pytanie. Jednak regulator regulatorowi nierówny i przy kiepskim silniku, dobry zaawansowany regulator sobie poradzi, gorszy będzie fiksował. Szczególnie ważna jest symetria uzwojeń. Uzwojenie każdej fazy powinno być identyczne, dlatego, że od symetrii tych uzwojeń zależy czy regulator dobrze wykryje pozycję wirnika. Lepsze regulatory mają bardziej zaawansowane algorytmy, lepsze rozwiązania układowe, które pozwalają na wykrywanie różnic w uzwojeniach i odpowiednie korygowanie wyniku pomiaru położenia. Może być różnica w ilości zwoi na poszczególnych fazach (w chińskich silnikach spotykałem się z tym kilkukrotnie), może kwestia lutowania, lutowanie na emalię drutu nawojowego nie jest takie proste, wymaga dobrze rozgrzanej lutownicy, zdarzało mi się, że dobrze z zewnątrz zalana cyną wiązka drutów była w środku niepolutowana. Zmierz prąd na biegu jałowym silnika, nie powinien przekraczać 15-20% prądu maksymalnego (zależy czy maksymalny prąd to ciągły czy chwilowy), jeśli jest więcej to są problemy z silnikiem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.