Skocz do zawartości

graupner szybowiec jak to zrobic?


gewiner

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zdjęcie się nie wstawiło ale...

Postaram się opisać jak ja to robię.

 

1. Mierzę średnicę kołpaka jaki będzie użyty, wycinam z twardej tektury kółko, kwadrat (nie ma to znaczenia) a w nim otwór o średnicy kołpaka. Jak nie mam kołpaka to sprawdzam średnicę silnika i dodaję do niej 10mm i dalej postępuję tak samo.

 

2. Nakładam tak przygotowany szablon na nos modelu (najlepiej ustawiając go ze skosem w dół 2-3° i 2-3° w prawo patrząc od ogona).

 

3. Odrysowuję na kadłubie mazakiem linię styku szblonu z kadłubem.

 

4. Piłką włosową odcinam nos.

 

5. Oszlifowuję go.

 

6. Mierzę średnicę wewnętrzną powstałego w kadłubie otworu i ze sklejki 3mm wycinam takie kóło.

 

7. Centralnie w środku kółka ze sklejki wiercę otwór pod oś silnika, otwory pod śruby mocujące silnik i kilka otworów, przez które będzie wpadało powietrze chłodzące silnik.

 

8. Tak przygotowaną wręgę wpasowuję w kadłub i od środka kadłuba wklejam ją na żywicę lub inny klej epoksydowy np. poxipol.

 

9. Wkładam silnik w kadłub i przykręcam go do wręgi śrubami.

 

10. Po przykręceniu silnika na każdą ze śrub go mocujących daję kropelkę kleju cyjanoakrylowego, zabezpieczając je w ten sposób przed odkręceniem lub obluzowanie na skutek powstających drgań podczas pracy silnika.

 

11. Mocuję śmigło i kołpak.

 

Może ktoś inny zaproponuje inne rozwiązanie. Ja robię to tak i póki co się sprawdza.

 

EDIT: Widzę, że zamiast zdjęcia wstawiłeś filmik w trakcie jak to pisałem. Nos jest trochę krótki ale... Metoda jest ta sama. Ewentualny problem może pojawić się w doborze silnika, co by jego średnica nie była większa jak przekrój nosa przed kabiną. Być może trzeba będzie podłubać w kadłubie trochę pianki celem powiększenia otworu na silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie musi być składane ale... przy lądowaniu jak ustawi się pionowo będzie orało trawę i... może się złamać, może spowodować przy takim oraniu, że model zachaczy skrzydłem o ziemię i się uszkodzi skrzydełko, przewróci szybowiec i na skutek upadku uszkodzi się stateznik poziomy itd., itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Do tego silnika co podałeś mocujesz śmigło 9x5, pakiet 3S (11,1V) i uzyskujesz ciąg 500g. Teoretycznie by wystarczyło ale nie spodziewaj się rewelacyjnych osiągów. Wznoszenie pod małym kątem i powoli.

Poza tym silnik ten mocujesz przed wręgą, a nie jak pisałem w powyższym poście za wręgą (wewnątrz kadłuba). Bez zabudowania tego silnika jakąś maską będzie narażony przy lądowaniu a do tego z nieskładanym śmigłem na zabrudzenia, dostanie się do środka piasku a to może skutkować spaleniem silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.