lukas Opublikowano 24 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 Witam.No i stałem się posiadaczem modelu Airfish.Dostałem go od Luk'a.Szybowiec jest do ,,remontu''.Tj .Trzeba zaszpachlować skrzydła i pomalować. A oto jak się prezentuje: Troche danych: Serwa hs 300(standard) Rozp ok 2,5m Długość ok 1,2 m Modelik to oczywiście balsa Z serwami waży 1,2 kg.Do tego dojdzie malowanie itd.Ale jak na szybowiec to waga chyba w sam raz? PS.Sorry za jakośc zdjęć .Niedługo wstawie już wyraźniejsze foty Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 24 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 Mam jeszcze jedno zdjęcie. Myśle ,że jutro wszystko zaszpachluje a w sobote albo w poniedziałek malowanie :faja: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malinn Opublikowano 24 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 Mistrzu , naucz sie wstawiać zdjęcia na forum. NO i nie pisz jednego posta pod drugim bo obsługa forum tego nie lubi. Masz w prawym górnym rogu ikonkę - EDYTUJ , klikasz ją i zmieniasz sobie posta dodając co trzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek w Opublikowano 24 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 Z serwami waży 1,2 kg.Do tego dojdzie malowanie itd.Ale jak na szybowiec to waga chyba w sam raz? Jak dla mnie to troche klockowaty :roll: Pewnie dlatego ze moja 2 metrowka z dwoma standartami gotowa do lotu wazy 590g :jupi: przy cieciwie centroplata 21cm Ale do nauki wsam raz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 25 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 moja 2 metrowka z dwoma standartami gotowa do lotu wazy 590g przy cieciwie centroplata 21cm Pewnie laminat :mrgreen: No i dzisiaj zaszpachlowałem kadłub i skrzydła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Diakon Opublikowano 26 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 Fajna sztuka, nie ma co. Tylko uważaj, żebyś go nie rozbił! Znajdź sobie na początek jakąś górkę do latania - model najprawdopodobniej będzie potrzebował prędkości żeby poprawnie leciec... Oblicz jego obciążenie powierzchni: masę w gramach podziel przez pow. nośną modelu (w dm2) i pzredstaw wyniki na forum . No i powodzenia w budowie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 27 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2007 Witam.Wczoraj prysnąłem pierwszą warstwę lakieru na szybowca.Tylko obawiam się ,że ze wszystkim wyjdzie troche cięzki. Obciązenie pow policze wieczorem i napisze co i jak . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek w Opublikowano 27 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2007 Pewnie laminat Nie.konstrukcja balsowa z dzwigarem sosnowym.Nie mam w nim nic kompozytowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 27 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2007 Pewnie laminat Nie.konstrukcja balsowa z dzwigarem sosnowym.Nie mam w nim nic kompozytowego No to nieźle.Mógł byś pokazać tu jego zdjęcie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wieczu Opublikowano 27 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2007 Znajdź sobie na początek jakąś górkę do latania - model najprawdopodobniej będzie potrzebował prędkości żeby poprawnie leciec... sorry diakon ale poprostu musze to napisac,czasem niewytrzymuje jak patrze ale coz... niektore rzeczy piszesz bez sensu... kazdy model potrzebuje predkosci to chyba logiczne... czasem piszesz cos byle nabic post... moze nawet nie tym razem ale zdarza sie.. nietylko na tym forum... zastanow sie czasem czy jest w tym jakis sens... Lukas, jaka dlugosc ma cieciwa skrzydel? Po zdjeciach odnosze wrazenie ze mala... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 28 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2007 Tu są wszystkie wymiary Sorry za tak duże zdjęcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 30 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Witam.Oto jak kadłub prezentuje się w chwili obecnej. Jest to na razie pierwsza warstwa lakieru.Malowanie itd wykonuje na podwórku bo w domu nie moge a na polu cały czas wieje i prace nad modelem stanęły w miejscu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malinn Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Hej. Może jeszcze coś z tego modelu będzie. Z moich obliczeń wynika że płaty mają 42 dm2. Gdy ci wyjdzie do lotu 1200g to masz 29g/dm2. Zapowiada to, że model może fajnie latać. Ma on jednak dosyć małe cięciwy co zapowiada że będzie dosyć szybki. Obloty warto by zrobić z jakiegoś wzniesienia lub mocno się rozpędzić - biegiem i rzucić model. Fajnie jak byś mial silnego pomocnika do startu. Sam rzut z miejsca może nie wystarczyć , a to sie może źle skończyć. Staraj się zaoszczędzić na masie gdzie się da i może do oblotów nie warto malować platów. Jak model bedzie za ciężki możesz mieć z nim sporo problemów. Jeśli to twój pierwszy model i chcesz na nim nauczyć się latać to raczej o nim zapomnij. 30g/dm2 przy tej rozpiętości nie wybaczy żadnego błędu i rozbijesz tylko model. Oblataj najlepiej go z doświadczonym kolegą , który latał już nie raz. Tymbardziej ze model nie ma lotek trzeba go oblatać przy dobrej pogodzie i możliwie duzym wietrze. Wyrzucając i lądując tylko pod wiatr. Model bez lotek powinien mieć koło 6stopni wzniosu na stronę na płatach (w twoim przypadku to 12,5cm na stronę). Jeśli będzie miał mniej to nie skręci. Sprawdź to koniecznie przed lotami to unikniesz niespodzianki. Powodzenia w pracy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 30 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Kurcze .Już sam nie wiem co mam myśleć o tym modelu. :x Luk mówił że to dobry model do nauki latania ponieważ lata bardzo wolno itd a Ty mówisz ,że to będzie szybki model i nie nadaje się dla początkujących.No już sam nie wiem :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malinn Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Wolno lata to pojecie bardzo względne. Wg mnie do nauki idealny model do latania to koło 1 -1,5m i z obc. koło 17g/dm2 ale to moje prywatne zdania. Obawiam się że jesli nielatałeś niczym to źle to się skończy. Lepiej nauczyć się latać na innym modelu, a potem sie zabrać za tego. Nie wiem kto jest taki mądry jak mówi, że model 1,2kg jest dobry do nauki latania :crazy: Ja się z tym nie zgodze. Jeden kret takim modelem i pozamiatane. Jeśli chcesz nauke zacząc w miarę bezbolesnie wytrugaj coś o masie do 350g na wzór graffita 1,2m czy nawet tota z depronu , a tą cegłe co masz zostaw sobie gdy nauczysz się już latać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 30 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 No wiesz.Aparature będe miał dopiero w połowie wakacji.Więc do tego czasu może zrobie jakiegoś ToTa albo Ario lub coś w tym stylu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk Opublikowano 31 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 Wolno lata to pojecie bardzo względne. Nie wiem kto jest taki mądry jak mówi, że model 1,2kg jest dobry do nauki latania :crazy: Ja się z tym nie zgodze. Jeden kret takim modelem i pozamiatane. Maciej,masz prawo się nie zgadzać,ja jednak na Twoim miejscu nie formułowałbym tak kategorycznych stwierdzeń,bo mozesz się jednak mylić :wink: Model ten jako tartak jest jest produkowany przez firmę modelarską w Wiedniu od ponad trzydziestu lat i sprzedawany do dzisiaj jako szybowiec lub motoszybowiec dla początkujących.Konstrukcja balsowa,przód frezowany z jednego kawałka balsy,skrzydła montowane na spężystych plaskownikach stalowych i spinane gumą,statecznik poziomy przypinany gumą zapewniają mu pełną odporność na kreta,przy twardym lądowaniu skrzydła i statecznik wypinają się.Skrzydło profilu Jedelskiego jest to skrzydlo pełne, bardzo wytrzymale i zapewniające powiedziałbym rewelacyjne właściwości lotne,zdjęcie skrzydeł od spodu pokazałoby jego ciekawą konstrukcję.Ten model był oklejony przemnie papierem japonskim,chcialem mieć gładką strukturę powierzchni i pomalowany lakierem poliuretanowym,przez dwa sezony robił za motoszybowiec z silnikiem OS czego jednak nie polecam. Do startu nie potrzeba silnego wiatru,wystarczy kawałek górki i lekki wyrzut.Sterowanie jest łatwiejsze niż Easy Starem Multiplexa,Na niskiej wysokości jeżeli nie walisz mu po sterach, ląduje praktycznie sam.Mam nadzieję, że niedlugo Lukasz naprawde doprowadzi go do porzadku i zobaczymy zdjęcia z pierwszych lotów. Dołączam adres do sklepu pocztaj co oni piszą.http://www.der-schweighofer.at/web/productdetails.php?artikelnummer=36428&prodID=995 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malinn Opublikowano 31 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2007 Każdy może sie mylić i to raczej ludzkie. Jednak i tak nieprzekonasz mnie że model co ma 1,2kg jest dobry do nauki i na pierwszy model. Z drugiej strony 1,2kg rozpędzone i uderzone w twarz może zabić ale to oczywiscie skrajny przypadek. Bo i 500g może zabić jak się ktoś postara. To co piszą w sklepie i rzeczywistosć to dwie różne rzeczy. Jak bym miał sklep to też bym chwalił modele i to raczej jasne i oczywiste. To , że produkują długo to już coś i musi świadczyć , że to sprawdzona konstrukcja. Nie twierdze, że tym modelem nie można się nauczyć latać ale mocno w to wątpię (duża masa ,spora rozp. jak na poczatek) i to tylko moje zdanie. Chyba mi nie powiesz, że jest lepszy do nauki niż model 350g? Nie chciałem zrazić kolegi do tego modelu ale to chyba tak zostało to odebrane. Napisałem tylko czego można się po nim spodziewać analizujac foty. Widziałem zmagania kolegi Artura z modelem 1,5m koło 600g jak uczył się latać i powiem, że nauka nie szła super gładko (płat w rezultacie został złamany). Potem zrobił sobie modelik 350g -pomarańcze i szybko opanował loty. Sam uczyłem się na graffcie 350g i powiem, że kretów była cała masa. Nie zniechęciałem się tylko dlatego , że naprawdę ciężko rozbić tak lekki modelik. Bijesz kreta ustawiasz płat bo był na gumie i w górę spowrotem.Jakoś opanowąłem tego graffita szybko podbnie jak Artur swoją pomarańcze. Dlatego właśnie myślę ,uważam, że do nauki latania przydało by się coś wiele lżejszego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek_W Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Drogi Maćku! Jak myślisz, jakimi szybowcami uczyli się latać ludzie 5, 10 czy 15 (a ja n.p. 25 ) lat temu gdy nie było mini wyposażenia RC dającego się zmieścić w 350g szybowcu???? Lukas ma model jaki ma i tym też może się nauczyć. Ja podpisuję się pod tym co napisał Luk. Trzeba tylko najpierw liznąć trochę teorii a potem wyregulować model, oblatać z ręki i próbować dalej i wyżej. Metoda nauki na "hura" sposobem start-kret, start-kret itd nie jest moim zdaniem majwłaściwsza. Dostałeś ten model Łukaszu od Luka więc proponuję abyś słuchał jego podpowiedzi tym bardziej ze on zna ten model najlepiej z nas wszystkich. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wieczu Opublikowano 1 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Lukas, przed lataniem tym modelem pasowaloby abys moze poprubowal swoich sil na jakims symulatorze modelarskim np. FMS. Prosty szybowiec, kierunek + wysokosc:) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.