piotr22 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Witam. Chciałem zadać pytanie w sprawie ustawienia silnika . Na pewno temat ten był już nieraz wałkowany ale nie moge znaleźć konkretnej odpowiedzi, bo każdy mówi mi coś innego. Z tego powodu kieruje pytanie do Was. A mianowicie chodzi mi o jak najlepsze ustawienie silnika w modelu Piper cub . Orginalnie łoże silnika jest pod kątem około 45-50 stopni. Wkręcenie silnika pod tym kątem sprawi , że cała osłona silnika praktycznie zniknie i nie będzie wyglądało to zbyt estetycznie (wystający cylinder itp.).Z tego powodu chciałem wkręcić silnik pod kątem 90 stopni ale i tu pojawił sie problem ponieważ musiałbym zrobić wcięcie w kadłubie na tłumik , a to nie wchodzi w grę . Więc zostały tylko 2 opcje a mianowicie wkręcenie silnika standardowo (pod kątem 45 stopni), albo umocowanie go cylindrem w dół . Jakie mocowanie będzie lepsze , proszę o dokładne odpowiedzi. PS:Czy ustawienie silnika cylindrem w dół sprawi , że łatwiej bedzie go rozwalić , np. przy zaryciu dziobem, I czy silnik nie będzie gorzej pracował ( jest to silnik 2-takt).?? Z góry dziękuje.
Gość Anonymous Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Czy ustawienie silnika cylindrem w dół sprawi , że łatwiej bedzie go rozwalić , np. przy zaryciu dziobemZdeydowanie tak. Może nie przy kapotażu ale przy krecie ryzyko jest bardzo duże.I czy silnik nie będzie gorzej pracował ( jest to silnik 2-takt).??Ja niedawno się poddałem z silnikem ale 4T w ustawieniu cylindrem w dół. Nie było opcji ustawienia wolnych obrotów. Mój kolega miał podobny problem w trenerku TORNADO. Jego OS 46LA nie chodził na wolnych dłużej niż kilka sekund. Zmienił silnik na ASP i o dziwo chodzi rewelacyjnie w tym położeniu.
piotr22 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2010 no nie wiem chyba zaryzykuje i ustawie go cylindrem w dół. Przynajmiej tak poraddził mi znajomy który ma spore doswiadczenie w rc.
karlem Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Ustawiaj cylindrem w dół, należy tylko odpowiednio usytuować zbiornik, tj. poziom paliwa ok. 10 mm ponad rozpylaczem gaźnika. Trudność może sprawić odpalenie silnika, a to z powodu możliwości zalania świecy, ale (w razie trudności) można odpalać na plecach, tzn. do góry kołami, Pracować będzie w każdym położeniu. Możliwość uszkodzenia w położeniu cylindrem w dół tylko przy lataniu nad twardą nawierzchnią.
piotr22 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Dziękuje za odpowiedź , mam nadzieje , że silnik w tej pozycji (cylinder w dół) nie będzie zawodził ani gasnął. W najgorszym wypadku znów przekręcę go cylindrem w górę .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.