piotr22 Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 Witam. Chciałem zadać pytanie w sprawie ustawienia silnika . Na pewno temat ten był już nieraz wałkowany ale nie moge znaleźć konkretnej odpowiedzi, bo każdy mówi mi coś innego. Z tego powodu kieruje pytanie do Was. A mianowicie chodzi mi o jak najlepsze ustawienie silnika w modelu Piper cub . Orginalnie łoże silnika jest pod kątem około 45-50 stopni. Wkręcenie silnika pod tym kątem sprawi , że cała osłona silnika praktycznie zniknie i nie będzie wyglądało to zbyt estetycznie (wystający cylinder itp.).Z tego powodu chciałem wkręcić silnik pod kątem 90 stopni ale i tu pojawił sie problem ponieważ musiałbym zrobić wcięcie w kadłubie na tłumik , a to nie wchodzi w grę . Więc zostały tylko 2 opcje a mianowicie wkręcenie silnika standardowo (pod kątem 45 stopni), albo umocowanie go cylindrem w dół . Jakie mocowanie będzie lepsze , proszę o dokładne odpowiedzi. PS:Czy ustawienie silnika cylindrem w dół sprawi , że łatwiej bedzie go rozwalić , np. przy zaryciu dziobem, I czy silnik nie będzie gorzej pracował ( jest to silnik 2-takt).?? Z góry dziękuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 Czy ustawienie silnika cylindrem w dół sprawi , że łatwiej bedzie go rozwalić , np. przy zaryciu dziobemZdeydowanie tak. Może nie przy kapotażu ale przy krecie ryzyko jest bardzo duże.I czy silnik nie będzie gorzej pracował ( jest to silnik 2-takt).??Ja niedawno się poddałem z silnikem ale 4T w ustawieniu cylindrem w dół. Nie było opcji ustawienia wolnych obrotów. Mój kolega miał podobny problem w trenerku TORNADO. Jego OS 46LA nie chodził na wolnych dłużej niż kilka sekund. Zmienił silnik na ASP i o dziwo chodzi rewelacyjnie w tym położeniu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr22 Posted April 16, 2010 Author Share Posted April 16, 2010 no nie wiem chyba zaryzykuje i ustawie go cylindrem w dół. Przynajmiej tak poraddził mi znajomy który ma spore doswiadczenie w rc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karlem Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 Ustawiaj cylindrem w dół, należy tylko odpowiednio usytuować zbiornik, tj. poziom paliwa ok. 10 mm ponad rozpylaczem gaźnika. Trudność może sprawić odpalenie silnika, a to z powodu możliwości zalania świecy, ale (w razie trudności) można odpalać na plecach, tzn. do góry kołami, Pracować będzie w każdym położeniu. Możliwość uszkodzenia w położeniu cylindrem w dół tylko przy lataniu nad twardą nawierzchnią. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr22 Posted April 16, 2010 Author Share Posted April 16, 2010 Dziękuje za odpowiedź , mam nadzieje , że silnik w tej pozycji (cylinder w dół) nie będzie zawodził ani gasnął. W najgorszym wypadku znów przekręcę go cylindrem w górę . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.