Jump to content

Ustawienie silnika , a osiągi.


piotr22

Recommended Posts

Witam.

 

Chciałem zadać pytanie w sprawie ustawienia silnika . Na pewno temat ten był już nieraz wałkowany ale nie moge znaleźć konkretnej odpowiedzi, bo każdy mówi mi coś innego.

 

Z tego powodu kieruje pytanie do Was.

 

A mianowicie chodzi mi o jak najlepsze ustawienie silnika w modelu Piper cub .

Orginalnie łoże silnika jest pod kątem około 45-50 stopni. Wkręcenie silnika pod tym kątem sprawi , że cała osłona silnika praktycznie zniknie i nie będzie wyglądało to zbyt estetycznie (wystający cylinder itp.).Z tego powodu chciałem wkręcić silnik pod kątem 90 stopni ale i tu pojawił sie problem ponieważ musiałbym zrobić wcięcie w kadłubie na tłumik , a to nie wchodzi w grę .

 

Więc zostały tylko 2 opcje a mianowicie wkręcenie silnika standardowo (pod kątem 45 stopni), albo umocowanie go cylindrem w dół .

 

Jakie mocowanie będzie lepsze , proszę o dokładne odpowiedzi.

 

PS:Czy ustawienie silnika cylindrem w dół sprawi , że łatwiej bedzie go rozwalić , np. przy zaryciu dziobem, I czy silnik nie będzie gorzej pracował ( jest to silnik 2-takt).??

 

 

Z góry dziękuje.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Czy ustawienie silnika cylindrem w dół sprawi , że łatwiej bedzie go rozwalić , np. przy zaryciu dziobem

Zdeydowanie tak. Może nie przy kapotażu ale przy krecie ryzyko jest bardzo duże.

I czy silnik nie będzie gorzej pracował ( jest to silnik 2-takt).??

Ja niedawno się poddałem z silnikem ale 4T w ustawieniu cylindrem w dół. Nie było opcji ustawienia wolnych obrotów. Mój kolega miał podobny problem w trenerku TORNADO. Jego OS 46LA nie chodził na wolnych dłużej niż kilka sekund. Zmienił silnik na ASP i o dziwo chodzi rewelacyjnie w tym położeniu.
Link to comment
Share on other sites

Ustawiaj cylindrem w dół, należy tylko odpowiednio usytuować zbiornik, tj. poziom paliwa ok. 10 mm ponad rozpylaczem gaźnika. Trudność może sprawić odpalenie silnika, a to z powodu możliwości zalania świecy, ale (w razie trudności) można odpalać na plecach, tzn. do góry kołami, Pracować będzie w każdym położeniu.

Możliwość uszkodzenia w położeniu cylindrem w dół tylko przy lataniu nad twardą nawierzchnią.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuje za odpowiedź , mam nadzieje , że silnik w tej pozycji (cylinder w dół) nie będzie zawodził ani gasnął.

 

W najgorszym wypadku znów przekręcę go cylindrem w górę .

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.