Skocz do zawartości

ZAGI 12%


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Więc mam drut 0,75 :wink:

No to teraz zajrzyj np tutaj: http://alexrc.com/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=1250&start=0 i znajdź odpowiadający Ci sposób nawinięcia.

 

Nie mogę w tej chwili znaleźć danych nawinięcia silnika z tego skrzydełka (gdzieś w sieci jest, ale nie wiem gdzie), za to mam dokładne dane z pomiarów:

2 lipole, 8040, 12A, 440g ciągu statycznego

3 lipole, 8040, 23A, 850g ciągu statycznego

 

I mam dokładne dane z takiego silnika trochę delikatniej nawiniętego (inna liczba magnesów i dlatego inne uzwajanie):

lekkizbig.JPG

 

Edit:

Faktycznie Patryk ma rację.

Po co pisać o czymś, tylko dla samego pisania :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzorowałbym się na tym:

I jeszcze do bazy wiedzy o tym silniku:

15 zw 0,75, oporność fazy 0,04 Ohma

 

6x KAN1050:

APC 9x4,5'' 10A, 430gram

GWS 11x4,5 16A, 530gram - to już prąd na większe akumulatory :)

 

12V żelek:

APC 9x4,5'' 20A 840gram (niepełne wychylenie drąga, silnik goracy :( koniec zakresu mojego miernika )

GWS 7x3,5'' 10A 550gram, 14600 obr/min

GWS 6x3'' 7A 420gram 15600 obr/min

 

Myslę, że te dwa ostatnie smigła z pakietem LiPoly 3S to byłoby całkiem nieźle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mogę zabezpieczyć stator taśmą teflonową albo izolacyjna ?

Możesz, ale przy grubych drutach to może niewiele pomóc.

Często nawijałem jeden silnik kilkanaście razy.

Warto przy nawijaniu początek "fazy" podłączyć do miernika i w sposób prawie ciągły kontrolować, czy nie ma przebicia do statora.

Myślę, że po kilkukrotnym nawinięciu nabiera się wprawy.

 

PS Najwięcej problemów miałem z opalonymi statormi z wiertarek.

W sumie nigdy takiego silnika nie skończyłem (można tu zajrzeć, jest podany sposób izolowania statora, np wg TomekR): http://alexrc.com/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=4215&postdays=0&postorder=asc&start=9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego pakietu który wskazałeś nie wyciagniesz więcej jak 10A

 

tu masz kilkanaście konfiguracji silniczków

 

konfiguracje silnika od zbiga

 

jeden 18 zw 0,7 smigło 9 x 3,8 ponad 700g , nie wiem ile bedzie wazył twoj

aerospeed bo mozna dac oszczedniejsza wersje taka jak mam w laserze czyli 21zw 0,6 - 0,65

która daje z tym samym smiglemok 500g i pobor <10A albo

ponad 650 z 10 calowym tylko nie pabietam poboru

 

 

1.

 

dla 2s 1000maha(troche juz rozladowany):

8x4 u=6,8V I=3,7A 6,4kRPM

8x4,3 u= 6,7V I=4,3A 6,2kRPM

9x5 u= 6,2V I=7,4A 4,9kRPM

 

oczywiscie to tylko testy a teraz sedno sprawy

zasilanie 3s1000maha:

 

8x4 u= 10,7V I=8,3A 9,5kRPM

8x4,3 u= 10,7V I=9,4A 9,35kRPM

9x5 u= 9,2V I=12,3A 7,4kRPM (przepustnica 4/5 max prad aku 12A nie chcialem spalic)

 

 

 

2.

11 zwojów drutem 0,75 pakiecie 8,4V

GWS 6x3 6,5A 13000obr/min, około 300 gram

 

 

11 zwojów drutem 0,75 pakiet 7,2V

GWS 6x3 6,2A 11900obr 250gr

GWS 7x3,5 8A 1100obr 300gr

 

 

11 zwojów drutem 0,97 0,02 Ohm/fazę trójwarstwowo 6V

EP7035 6,2A 260gr 9650 obr/min moment 260gr*cm ETA 72%

 

 

12 zwojów drutem DNE 0,75 z pakietu 7xKAN 1050

Ciąg gr. prąd napięcie obroty śmigło

430 9 7,7 12400 GWS 7x3,5

280 5,8 7,8 13500 GWS 6x3

 

 

16 zwojów drutem 0,75 z pakietu 7xKAN 1050

Ciąg gr. prąd napięcie obroty śmigło

290 4,7 8,5 10400 GWS 7x3,5

440 7,8 7,7 9000 GWS 8x4

 

 

18 zwojów drutem 0,5 10 magnesów 3lipolki

śmigło GWS 7035, ciąg 420g, prąd 8A

 

 

19 zwojów drutem 0,75 6V

APC 9x6 7,2A, 5600 obr/min ciąg 340 gram, moment 600 gcm, eta 83% (na wale 36W)

 

 

22 zwojówdrutem 0,57mm trójkąt 3 koniony

8x4 470 gram 7,2A

 

 

22 zwojów drutem 0,65 Oporność 0,075Ohm/fazę 6V

APC 9x6 5,3A, 5.150 obr/min

przy 7,2V weźmie pewnie niecałe 7A i da coś koło 300 gram ciągu

 

 

3.

 

Zrobiłem go w styczniu, ale dopiero teraz znalazłem chwilę aby zrobić fotkę.

12 lub 14 zwojów DNE0,8 w gwiazdę (już zapomniałem ile weszło, to było pół roku temu).

Magnesy 10x7x3 N35.Łożyska kulkowe 7x3x3, dorobiona aluminiowa piasta. Nie podtaczałem stojana.

Zęby wyłamałem najpierw ręcznie ile się dało a dalej na szlifierce stołowej z założoną tarczą od

szlifierki kątowej. Efekt znakomity. Nawet nie musiałem zabezpieczać żebów.

Dorobiłem też mosiężną piastę do wirnika. Oryginalna była moim zdaniem nieco delikatna.

Osiągi niemal identyczne jak u Zbiga. Najlepszy wynik na razie na śmigle 7x3,5. 510g przy 8,5A

na pakiecie litowym 3s. Jestem bardzo zadowolony. Dzięki Zbig!

 

4.

 

 

Jest juz dosyć duża baza możliwości nawijania tego silnika wraz z osiągami,

ale do rzucę jeszcze trochę od siebie. Statory z wypiłowanymi wąsami rozwiercone do 8mm i

osadzone na rurkach alu 8mm. oś 3mm na łożyskach.

 

18zw 0,7 w gwiazdę

 

3 li-pol 1800

śmigło APC 9x4,5E ciąg 800g 15A

śmigło GWS 8x4 ciąg 650 10,5A

 

 

5.

 

drut 0.6 mm 23 zw.smiglo 8*4 GWS

accu Kan 1050 8szt zakrecil 9450rpm ale prad duzy 10.2 amp(tylko chwilowo bo mam reg. 8amp i

zaczol mi odcinac ) accu mamiony 3s1p 1400 prad 11 amp 9760rpm

polaczony w gwiazde

 

 

6.

 

Nawinąłem 15zw drutem 0,75 ABCABC w gwiazde , 8 magnesów (sprawdziłem innym magnesem i

bieguny są na przemian) wąsy zgolone i zabezpieczone taśmą teflonową

(do połączeń gwintowanych rur) nie ma przebicia do masy ani innej fazy.

Pakiet lipol EP 2200 2cele regulator 15A chińczyk.

 

 

7.

 

 

To teraz moze troche ja przedstawie swoje przerobki.

Pierwsza to typowy Zbig- 13 zwojow w gwiazde 0,8mm kreci ladnie smiglem 7x3,5.

Mysle o jakims skrzydelku do niego, chociac skrzydlo styropianowe do akrobata juz jest wlasciwie

gotowe. Osiagow nie pomierzylem, musze sie w koncu zdecydowac i zbudowac hamownie.

 

8.

 

Na 19 zwojowym silnku (drut 0,65, twój 0,5 jest za cienki) na śmigle 9x4,7 z pakietu 3S1P

uzyskiwałem 660 gram ciągu przy 13A.

Ten silnik nie lubi dużych śmigieł, jest raczej wysokoobrotowy.

 

9.

 

A teraz wyniki dla silnika 16 zwojowego, nawiniętego drutem 0,75.

To w zasadzie wszystko co się swobodnie mieści.

Na upartego wszedłby jeszcze jeden zwój - ale nie ogłoszę konkursu: kto wciśnie więcej

 

Przy napięciu 12V silnik bierze 1A bez obciążenia

Zasilanie 3S LiIon

 

Ciąg gr. prąd napięcie obroty śmigło

220 6,9 11 13500 graupner 5,2x5,2

230 5 11,3 14300 biały Gunther

310 4,9 11,3 14600 GWS 6x3

470 7,6 11 13300 GWS 7x3,5

680 12,3 10,1 11000 GWS 8x4

690 13,3 9,9 10300 GWS 8x4,3

760 17,7 9,1 7900 GWS 9x4,7

750 16,7 9,3 8600 APC 9x4,7

 

 

10.

 

Nawinąłem uzwojenie 12 zwojów drutem DNE 0,75, w gwiazdę. Weszły spokojnie dwie warstwy i

jak widac zostało jeszcze sporo miejsca. Tym drutem można wcisnąć 16-17 zwojów.

Ciąg gr. prąd napięcie obroty śmigło

640 13,8 9,9 15200 GWS 7x3,5

400 10,2 10,6 17400 biały gunther

330 6 11,1 15000 GWS 6x3 (3/4 gazu)

 

 

 

11.

 

 

Mój silniczek, który dostalem od Zbiga (jeszcze raz dzieki) ruszyl.

Postanowilem wykonac najprostrza przeróbke. Wylamane zeby,

na tylna czesc statora wkleilem rurke duraluminiowa 10 mm (idealnie pasowala na wcisk).

Do rotora wkleilem to co mialem czyli kaskada na wysokosci z magnesów 7x7x3.

Daje to troche dluzszy magnes (14 mm) niz potrzeba ale ladnie sie miesci w rotorze.

Szczelina 0,3 mm - troche duzo ale moze byc. Drut 0,8 12 zw. w gwiazde. Oto pierwsze pomiary:

 

GWS 7x3,5 8,4V 9,8 A 13530 obr.

GWS 8x4 8,4V 15 A 11200 obr.

regler Jeti Advance 18

Aku 3x Li-ion 1400 (czesciowo rozladowane w celu uzyskania stabilnyvch warunków pracy).

Na pelnym aku silnik bral 12A, obrotów nie mierzylem ale pewnie bylo z 15 tys.

Rotor niczym nie zabezpieczony wiec zrobilem najpierw próbe,

z jaka sila wysuwa sie ze statora - przy 1,5 kg jeszcze pewnie siedzial,

wiecej nie obciazalem - nie spadnie

Z pierwszych pomiarów wynika, ze przy tym nawinieciu smiglo 8x4 jest juz za duze.

Przydalo by sie chyba 15 zw. Miejsca jest duzo tylko czsau malo na przewijanie

Silnik na obydwu smiglach po dluzszej pracy byl lekko cieply,

powinien lyknac znacznie wieksza moc.

 

 

 

12. Przewinąłem kolejny silnik, na łożyskach kulkowych.

Uzwojenie 16 zwojów drutem 0,7mm. Połaczenie w gwiazdę

każda faza ma oporność około 0,04 Ohma.

 

Prąd luzem 0,94A przy 12V

 

A teraz osiągi:

Code:

1000 gr 24,0A 10,6V GWS 9x4,3

780 gr 13,8A 11,1V GWS 8x4

490 gr 7,5A 11,5V GWS 7x3,5

 

A dla zasilania z pakietu 2S konionów

400 gr 7,0A GWS 8x4

560 gr 12,5A GWS 9x4,3

 

raczej musisz celowac w drut 0,65 i 20-22 zwoje zeby nie przekroczyć 10 A poboru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz wyniki dla silnika 16 zwojowego, nawiniętego drutem 0,75.

To w zasadzie wszystko co się swobodnie mieści.

Na upartego wszedłby jeszcze jeden zwój - ale nie ogłoszę konkursu: kto wciśnie więcej

 

Przy napięciu 12V silnik bierze 1A bez obciążenia

Zasilanie 3S LiIon

 

Ciąg gr. prąd napięcie obroty śmigło

220 6,9 11 13500 graupner 5,2x5,2

230 5 11,3 14300 biały Gunther

310 4,9 11,3 14600 GWS 6x3

470 7,6 11 13300 GWS 7x3,5

680 12,3 10,1 11000 GWS 8x4

690 13,3 9,9 10300 GWS 8x4,3

760 17,7 9,1 7900 GWS 9x4,7

750 16,7 9,3 8600 APC 9x4,7

 

 

Tutaj przy śmigle 7x3,5 (takie byłoby chyba najlepsze do zagi, względnie przyciąć końcówki) to w 10A spokojnie sie zmieszcze. tylko czy dam rade wpakować te 16zwoi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
nawinąłem tym drutem 0,75 17zwoi. I co się okazuje ? Mój mulimetr pokazuje ok 2,8A, czyli tyle ile pokazywał w tym 1cd... Nie wiem po stronie którego urządenia stoi wina...

Mało dokładnie to wszystko opisujesz, trudno zrozumieć, ale zakładam że było tak:

- zrobiłeś jakiś silnik ze statora od CD i pobór prądu wynosił 2,8A ( na śmigle 8043)

- zrobiłeś drugi silniczek ze statora tzw Zbiga i pobór prądu wynosi 2,8A ( nie wiadomo czym obciążony).

Oba silniczki są w stanie pobierać dużo więcej prądu (zwłaszcza Zbig).

Moja rada, zresztą już raz to pisałem, sprawdź swoje zasilanie.

Akumulator jest tak słaby, że daje właśnie tylko 2,8A

Prawdopodobnie pierwszy silnik jest ok, skoro przez moment model sunął się po ziemi, tylko zasilanie momentalnie "siada".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, opisywałem to w pośpiechu.

 

Pobór prądu wynosił 2,8A na śmigle 7x3,5 w Zbigimotorze. Również w tych granicach wynosił prąd na śmigle 8x4,3 w CD'ku oraz 7x3,5 (tutaj chyba 2,2A, już dokładnie nie pamiętam). Tyle, że w obydwu przypadkach napięcie przy obciążeniu śmigłem spadało do ok 8,6V z 3s. To chyba będzie akumulator ?

 

EDIT:

ile to ma lat???

 

Czy nie miałem racji, potępiając tego kogoś na starcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.