Skocz do zawartości

Problem z E-maxem cf 2822


ppompka

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, mam problem ponieważ silnik E-max cf2822 + smigło TP 10x4,7 SF (czyli zalecane) wyłączyl mi się podczas lotu. Latałe sobie RWD-5 dałem gaz na 3/4 i zrobiłem 2 petle a tak to latałem na połowie gazu. I po tych pętlach silnik mi sie wyłączył. Wylądowałem otwieram dojście do pakietu i regla. Pakiet w temperaturze normalnej, regiel leciutko ciepły- letni (przy 10 stopniach na dworzu rak nie grzał :D) A silnik który jest na wierzchu był ciepły taki ze mozna było go normlnie dotknać i w ręce nie parzył. uzwojenie nie jest jakieś przypalone. Czy wiecie co mogło być przyczyna takiego wyłączenia?? Dodam że pakiet to 1300mAh Turnigy. Gdy silnik troszke ostygł (w sumie to nie wiem czy zdążył mineło kilkadziesiąd sek.) model miałby siłe polecieć jeszcze pionowo w góre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro po "ostygnięciu" silnik się z powrotem włączył to może nie jego wina a np: przeciążyłeś regulator albo bateria już osłabła i regiel cię odciął od silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie wyposażenie dodatkowe? Serwa? Ile i jakie? Sprawdź czy wszystkie prawidłowo pracują. Bywa że "kończące się " serwo ma takie pobory że zatyka BECa w reglu i całość świruje...

 

A tak przy okazji to uruchom to wszystko na stole, daj pełen gaz i ruszaj serwami cały czas - zobacz czy efekt jest powtarzalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie mam taki sam problem z tym silnikiem gdy mam naładowany pakiet po pełna daje na ful gaz to zaczyna przerywać a nawet niekiedy sie wyłancza kiedy pakiet sie troche rozładuje to jest ok co może być tego przyczyna przepalony regulator? teraz latam na smigle 9*5

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

może odklejone magnesy, u mnie tak było, silnik na full gazu zatrzymywał się, przy częściowym chodził. Okazało się, że jak rozgrzał się wirnik to wysuwał się magnes w stronę statora, obcierał i hamował silnik, potem wracał na miejsce i dokąd żywica była zimna to trzymała magnes. Jeśli tak jest to powinny być wyraźne ślady otarć na magnesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.