modelpiotrek Opublikowano 27 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2007 Witam serdecznie ehh podczas dzisiejszych lotów model Extra 760gr,silnik A22/15M,regler Dynam 25A, lipole 1200mAh 3S 15-20C, 1000mAh 3S 10-15C, smigło APC 11X4,7, 10X5 zaczeły się dziać dziwne rzeczy mianowicie podczas pierwszych lotów na mniejszym pakiecie po dwóch lotach silnik nagle obciął zasilanie a za chwilke wszystko ok po pewnej chwili nie tak jak zawsze zmniejsza obroty i lądowanie ale obciął nagle po wyjęciu akku lekko napuchnięte i gorące (sa nowe w sumie 4 ładowania) regler też goracy ok poczekałem troche czasu akku wróciło do normy zakładam większe akku próba i w powietrze a tu obcięcie i lądowanie za chwile na ziemi próba silnik chodzi ok znowu w powietrze jakieś 5 min lotu i obciecie silnika? tym razem po wylądowaniu silnik nie pracuje stery wszystkie tak akku letnie (jest nowe jedno ładowanie) Zastanawiam się nad przyczyną nie jestem elektronikiem więc moje pojęcie jest minimalne na ten temat akku ładowane automatem z graupnera bez balansera Tak sobie myślałem ze może regler coś szwankuje lub smigło za duże obciązenie daje ? Proszę szanowne grono o poradę bo w elektryki dopiero wchodzę pozdrawiam Piotr Szymański Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 27 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2007 Piotrze mógł któryś z tranzystorów mocy walnąć, albo może soft w reglu padł. Czytałem gdzieś że soft tak namieszał w regulatorze że wszystkie tranzystory były w stanie włączenia i regler był do wyrzucenia (spalił się) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
attyla Opublikowano 27 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2007 Nie napisałeś dokładnie na jakim śmigle w końcu latałeś 11x4,7 czy 10x5 zobacz tu http://www.unitedhobbies.com/community/forum_posts.asp?TID=132 masz tu test tego silnika z różnymi smigłami zauważ że przy śmigle 10x5 pobór prądu to 21A i w ciągu 2 minut pracy poszło 778mAh , dla tego mniejszego pakietu to zbyt duży prąd ma tylko 10C czyli 10A to max co mogą oddać w ciągłego prądu a znając producentów lepiej nie przekraczać 8-9A poboru będą wtedy dłużej żyć do tego silnika są zdecydowanie za małe, drugi pakiet ma 1200 mAh i 15 C czyli możesz z niego pobrać maksymalnie 18A prądu jeśli do lotów z tym pakietem założyłeś większe śmigło to pewnie prąd pobierany przez silnik wynosił około 25A więc znów przekroczyłes dopuszczalne parametry pracy . Z tabelki z pomiarami wynika że maksymalne śmigło jakie możesz założyć mając te pakiety to 8x4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 27 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2007 Proszę szanowne grono o poradę bo w elektryki dopiero wchodzę Niech szanowny kolega zaopatrzy się w coś do pomiaru prądu i zawsze przy nowej konfiguracji napędu sobie ten prąd zmierzy Taki "przyrządzik" to może być kawałek drutu miedzianego np fi 2mm, o długości dobranej tak, żeby przepływający prąd o natężeniu 1A powodował spadek napięcia o 1mV (w praktyce u mnie to jest 15cm drutu fi 1,8mm). Do tego miernik uniwersalny do zrobienia samego "przyrządu" i później pomiaru spadku napięcia, czyli pośrednio natężenia płynącego prądu. Może też być jakiś gotowy przyrząd do pomiaru natężenia, ale specjalny, żeby na nim samym nie było spadku napięcia. Można to poznać po spadku obrotów silnika z podłączonym i niepodłączonym w szereg przyrządem (np taki uniwersalny miernik do pomiaru prądów w elektrykach się już nie nadaje). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablos Opublikowano 27 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2007 w wypadku pierwszego lipola najprawdopodobniej ostro przecholowałeś bo prąd nawet przy śmigle 10X5 przy full gazu i tej wadze modelu mógł być sporo większy niż 10A a przy 11X4,7 to już wogóle kaplica dlatego pakiet był gorący przy takim użytkowaniu szybko go wykończysz jeśli już tego nie zrobiłeś bo spuchnięy pakiet nawet lekko to zły objaw w wypadku drugiego aku latałes dlużej bo iaku mocniejsze 5 min lotu to moze byc wszystko co sie da z tego pakietu wyciągnąć regiel odcioł silnik a reszta działała tak mi to wyglada na podstawie Twojego opisu oczywiscie jakiejś wady reglera nie można wykluczyć ale najpierw musisz pomierzyć pobierane prądy tak jak radzi Hubert noi miernik uniwersalny jest konieczny i pamiętaj że mierniki z reguły mierza prądy do 10A do pamiarów wiekszych prądów musisz sobie zrobić "taki przyżądzik" jak pisze Hubert Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelpiotrek Opublikowano 27 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2007 Dziękuję wszystkim za porady! Dziwne jest to że na tym mniejszym pakiecie model zrobił w sumie 3 loty i tylko raz przez krótką chwilkę w powietrzu wyłączył silnik Na drugim pakiecie który dopiero wczoraj był ładowany poraz pierwszy lot trwał tylko 5 min i to po ceregielach opisanych wczesniej? Oczywiście w miernik będę musiał faktycznie się zaopatrzyć Wcześniej latałem na mniejszym pakiecie na śmigle 10X5 i było bez problemów Dzisiaj dopiero założyłem to większe śmigło w sumie na pełnym gazie to latanie było bardzo krótkie , sam lot krecenie poszczególnych figur to 1/3 lub 1/2 gazu Zastanawiałem się jeszcze czy nie zwiększyć chłodzenia reglera i akku poprzez wycięcie odpowiedniego otworu w mordzie modelu? Jeszcze jedno mam depronową extre na której latałem wcześniej na tym silniku i regulatorze jedynie pakiet był 2S 850 mAh 15-20C na śmigle GWS 10X5 i nie występowały żadne problemy fakt waga modelu nie porównywalna:) Może faktycznie przesadziłem z tym śmigłem ehhh ale nie powiem latanie na tym śmigle czysta przyjemność pozdrawiam Piotrek Szymański Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.