Jump to content

Problem silnik - regulator- lipole


modelpiotrek

Recommended Posts

Witam serdecznie

ehh podczas dzisiejszych lotów

model Extra 760gr,silnik A22/15M,regler Dynam 25A, lipole 1200mAh 3S 15-20C, 1000mAh 3S 10-15C, smigło APC 11X4,7, 10X5

zaczeły się dziać dziwne rzeczy mianowicie

podczas pierwszych lotów na mniejszym pakiecie

po dwóch lotach silnik nagle obciął zasilanie a za chwilke wszystko ok

po pewnej chwili nie tak jak zawsze zmniejsza obroty i lądowanie ale obciął nagle

po wyjęciu akku lekko napuchnięte i gorące (sa nowe w sumie 4 ładowania)

regler też goracy

ok poczekałem troche czasu akku wróciło do normy

zakładam większe akku próba i w powietrze a tu obcięcie i lądowanie

za chwile na ziemi próba silnik chodzi ok

znowu w powietrze jakieś 5 min lotu i obciecie silnika?

tym razem po wylądowaniu silnik nie pracuje stery wszystkie tak

akku letnie (jest nowe jedno ładowanie)

Zastanawiam się nad przyczyną nie jestem elektronikiem :) więc moje pojęcie jest minimalne na ten temat

akku ładowane automatem z graupnera bez balansera

Tak sobie myślałem ze może regler coś szwankuje

lub smigło za duże obciązenie daje ?

Proszę szanowne grono o poradę bo w elektryki dopiero wchodzę:)

 

pozdrawiam

 

Piotr Szymański

Link to comment
Share on other sites

Guest slawekmod

Piotrze mógł któryś z tranzystorów mocy walnąć, albo może soft w reglu padł. Czytałem gdzieś że soft tak namieszał w regulatorze że wszystkie tranzystory były w stanie włączenia i regler był do wyrzucenia (spalił się)

Link to comment
Share on other sites

Nie napisałeś dokładnie na jakim śmigle w końcu latałeś :) 11x4,7 czy 10x5 zobacz tu http://www.unitedhobbies.com/community/forum_posts.asp?TID=132 masz tu test tego silnika z różnymi smigłami zauważ że przy śmigle 10x5 pobór prądu to 21A i w ciągu 2 minut pracy poszło 778mAh , dla tego mniejszego pakietu to zbyt duży prąd ma tylko 10C czyli 10A to max co mogą oddać w ciągłego prądu a znając producentów lepiej nie przekraczać 8-9A poboru będą wtedy dłużej żyć do tego silnika są zdecydowanie za małe, drugi pakiet ma 1200 mAh i 15 C czyli możesz z niego pobrać maksymalnie 18A prądu jeśli do lotów z tym pakietem założyłeś większe śmigło to pewnie prąd pobierany przez silnik wynosił około 25A więc znów przekroczyłes dopuszczalne parametry pracy :( . Z tabelki z pomiarami wynika że maksymalne śmigło jakie możesz założyć mając te pakiety to 8x4.

Link to comment
Share on other sites

Proszę szanowne grono o poradę bo w elektryki dopiero wchodzę:)

Niech szanowny kolega zaopatrzy się w coś do pomiaru prądu i zawsze przy nowej konfiguracji napędu sobie ten prąd zmierzy :D

Taki "przyrządzik" to może być kawałek drutu miedzianego np fi 2mm, o długości dobranej tak, żeby przepływający prąd o natężeniu 1A powodował spadek napięcia o 1mV (w praktyce u mnie to jest 15cm drutu fi 1,8mm).

Do tego miernik uniwersalny do zrobienia samego "przyrządu" i później pomiaru spadku napięcia, czyli pośrednio natężenia płynącego prądu.

 

Może też być jakiś gotowy przyrząd do pomiaru natężenia, ale specjalny, żeby na nim samym nie było spadku napięcia.

Można to poznać po spadku obrotów silnika z podłączonym i niepodłączonym w szereg przyrządem (np taki uniwersalny miernik do pomiaru prądów w elektrykach się już nie nadaje).

Link to comment
Share on other sites

w wypadku pierwszego lipola najprawdopodobniej ostro przecholowałeś bo prąd nawet przy śmigle 10X5 przy full gazu i tej wadze modelu mógł być sporo większy niż 10A a przy 11X4,7 to już wogóle kaplica dlatego pakiet był gorący przy takim użytkowaniu szybko go wykończysz jeśli już tego nie zrobiłeś bo spuchnięy pakiet nawet lekko to zły objaw w wypadku drugiego aku latałes dlużej bo iaku mocniejsze 5 min lotu to moze byc wszystko co sie da z tego pakietu wyciągnąć regiel odcioł silnik a reszta działała tak mi to wyglada na podstawie Twojego opisu oczywiscie jakiejś wady reglera nie można wykluczyć ale najpierw musisz pomierzyć pobierane prądy tak jak radzi Hubert noi miernik uniwersalny jest konieczny i pamiętaj że mierniki z reguły mierza prądy do 10A do pamiarów wiekszych prądów musisz sobie zrobić "taki przyżądzik" jak pisze Hubert

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję wszystkim za porady!

Dziwne jest to że na tym mniejszym pakiecie model zrobił w sumie 3 loty i tylko raz przez krótką chwilkę w powietrzu wyłączył silnik

Na drugim pakiecie który dopiero wczoraj był ładowany poraz pierwszy lot trwał tylko 5 min

i to po ceregielach opisanych wczesniej?

Oczywiście w miernik będę musiał faktycznie się zaopatrzyć :)

Wcześniej latałem na mniejszym pakiecie na śmigle 10X5 i było bez problemów

Dzisiaj dopiero założyłem to większe śmigło

w sumie na pełnym gazie to latanie było bardzo krótkie , sam lot krecenie poszczególnych figur to 1/3 lub 1/2 gazu

Zastanawiałem się jeszcze czy nie zwiększyć chłodzenia reglera i akku poprzez wycięcie odpowiedniego otworu w mordzie modelu?

Jeszcze jedno

mam depronową extre na której latałem wcześniej na tym silniku i regulatorze jedynie pakiet był 2S 850 mAh 15-20C na śmigle GWS 10X5 i nie występowały żadne problemy

fakt waga modelu nie porównywalna:)

Może faktycznie przesadziłem z tym śmigłem ehhh ale nie powiem latanie na tym śmigle czysta przyjemność :)

 

pozdrawiam

 

Piotrek Szymański

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.