Jump to content

Silnik głowicą w dół - problem z zalewaniem


mikon

Recommended Posts

Witam,

 

Zauważyłem ostatnio że po zgaszeniu silnika i odczekaniu chwili, w cylindrze gromadzi się paliwo - żeby nie katować silnika, przed odpaleniem muszę wykręcić świecę.

 

Jak sobie poradzić z takim problemem? Silnik OS 2t, instalacja paliwowa "tradycyjna" z ciśnieniem z tłumika. Czy muszę stosować specjalne "łoże" do trzymania modelu na lotnisku "do góry nogami"?

 

Pozdr.,

Michał

Link to comment
Share on other sites

Skąd się bierze w cylindrze? Normalnie paliwo wpływa do gaźnika i skapuje na podłoże. Nawet jeśli wał się ustawi otworem do gaźnika to i tak paliwo nie powinno do niego wpływać. Chyba, że masz zbiornik z trzema rurkami i pomylony jest tankujący z ciśnieniowym. Wężyk z tłumika będzie zanurzony w paliwie. Wtedy może napływać do tłumika a następnie do cylindra jeśli okno wydechowe będzie otwarte. Swoją drogą stojak na model z cylindrem do dołu jest bardzo praktyczny. Najczęściej pierwsze odpalenie wykonuję na stojaku cylindrem w górę a następne już normalnie. Natomiast żaden nie zalewa się po zgaszeniu.

http://www.modelarz.one.pl/porady-modelarskie/przedszkole-rc/praca-silnika-modelarskiego-z-cylindrem-na-boku-lub-skierowanym-w-dol/

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.